Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Hur vet du att det är ett mord?
Tycker det verkar mycket mer troligt att Lisas handske blåst iväg över vägen i den kraftiga blåsten den aktuella dagen.
GM körde sedan på henne med bil när hon sprang efter handsken.
Det enda brottet som kan bevisas i ett sånt läge är "brott mot griftefrid" med max 2 års fängelse, och smitning "avvikande från olycksplats" med max ett års fängelse!
Fast det ser inte ut att vara någon skymd sikt när man kollar platsen på google. Och vad är oddsen att både LH och NB missar att de kommer krocka med varandra? Inte ens om LH rusar ut snabbt och hör dåligt pga hjälmen på huvudet, samtidigt som litauern kör i äckligt hög fart och är alkoholberusad är det ett särskilt tänkbart scenario. Sen om det skulle vara så borde ju fanskapet åtminstone erkänna skiten bara så allt kan bli överstökat. Som sagt, kan inte handla om så långt straff om allt skulle ha varit en olycka. Hade kanske blivit lite mer än 2 år dock, pga vållande till annans död.
Jag tror dock det ligger ett rent dödande bakom. Behöver inte nödvändigtvis vara ett planerat mord, men jag tror i alla fall litauern planerat att träffa henne om han har turen att hon är ensam kvar efter sitt arbetspass. Troligtvis har han sett LH förut och därmed ställt in siktet på henne. 7 juni är han förmodligen full och börjar med att prata med henne. Sen börjar han triggas när hon avvisar honom. Pga alkoholen har han en bristande impulskontroll och är benägen att agera aggressivt. Alternativt lockar han på något sätt över henne till ladan först för att skaffa sig en plats med henne där han aldrig blir störd av någon utomstående. Om våldtäkt är planerat eller inte vet jag inte heller, men det kan vara något han försöker genomföra när han blivit avvisad. LH gör motstånd, situationen spårar ur och allt får ett tragiskt slut.
Tror inte NB var skyldig till brott innan om jag minns rätt, däremot tror jag han kan vara skyldig till mindre brott innan som han inte dömts för. Förmodligen upprepande gånger i Litauen. Killen är ändå 35 år, det här var knappast hans brottsdebut.