2015-08-24, 13:08
  #11569
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ryssland skapar inte anti-etniciteter. De finns där redan från början. De utnyttjar dom bara. Sen så gjorde Donetsk och Luhansk uppror direkt som svar på kuppen i Kiev. Det var inte på Kremls initiativ.

Vad tjatigt. Sovjetunionen skapades med republiker och "buffertländer" där rysk etnicitet flyttades in som minoritet på strategiska ställen och som styrande elit, ryssifiering pågick överallt. Andra språk och kulturer förminskades.

"Kyivstyret". Kyiv utgör huvudstad och befinner sig centralt i Ukraina, är tvåspråkigt och har mängder med tidningar och tv-kanaler på ryska. Dock är man ukrainska patrioter. Minoriteter på Krim (inflyttade pga hyrd flottbas i Sevastopol) samt inflyttade under Stalintiden i Donbass, utgör dock så få att ett proryskt styre endast kommer till genom valfusk, mutor, övertagande av medier, fängslande av opposition, allt på samma gång.

Gruvarbetare i Donbass är inte särskilt pålästa. Oligarker och maffia i Donbass har alltid lurat dem om "Kyivstyret". På Kremls initiativ var man tvungna att hitta på att de sprang omkring nazister (fascister på ryska) som åt små barn och på så sätt skapa masspsykos, för att få en del av befolkningen där att bli "proryska". Ingen ryss i utlandet vill egentligen tillhöra Ryssland. Har man en gång smakat frihet och välståndet utanför, så sitter ryssar nöjdare i utlandet, medan de samtidigt gnäller och är "patrioter".

Yanukovych avsattes demokratiskt med överväldigande stor majoriet av det 2010 års valda parlamentet, då även det egna Regionpartiet vände sig emot Yanukovych. Parlamentet styr i Ukraina och då fängelse väntade Yanukovych så flydde han fegt med sin avsatta regering till Ryssland. Finns ingen rimlig chans han kunde stannat kvar på posten. RT mfl rapporterade först detta som en vanlig nyhet, sen ändrade man taktik och började basunera ut "statskupp". Men numera har man glömt bort det, då man kör annan propaganda....Bara en och annan förvirrad stackare i utlandet, typ extrema kommunister eller nazister, tror på detta numera.

-Gratulerar förövrigt Ukraina på Självständighetsdagen 24 augusti, idag!!!
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-08-24 kl. 13:47.
2015-08-24, 13:55
  #11570
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Vad tjatigt. Sovjetunionen skapades med republiker och "buffertländer" där rysk etnicitet flyttades in som minoritet på strategiska ställen och som styrande elit, ryssifiering pågick överallt. Andra språk och kulturer förminskades.

"Kyivstyret". Kyiv utgör huvudstad och befinner sig centralt i Ukraina, är tvåspråkigt och har mängder med tidningar och tv-kanaler på ryska. Dock är man ukrainska patrioter. Minoriteter på Krim (inflyttade pga hyrd flottbas i Sevastopol) samt inflyttade under Stalintiden i Donbass, utgör dock så få att ett proryskt styre endast kommer till genom valfusk, mutor, övertagande av medier, fängslande av opposition, allt på samma gång.

Gruvarbetare i Donbass är inte särskilt pålästa. Oligarker och maffia i Donbass har alltid lurat dem om "Kyivstyret". På Kremls initiativ var man tvungna att hitta på att de sprang omkring nazister (fascister på ryska) som åt små barn och på så sätt skapa masspsykos, för att få en del av befolkningen där att bli "proryska". Ingen ryss i utlandet vill egentligen tillhöra Ryssland. Har man en gång smakat frihet och välståndet utanför, så sitter ryssar nöjdare i utlandet, medan de samtidigt gnäller och är "patrioter".

Yanukovych avsattes demokratiskt med överväldigande stor majoriet av det 2010 års valda parlamentet, då även det egna Regionpartiet vände sig emot Yanukovych. Parlamentet styr i Ukraina och då fängelse väntade Yanukovych så flydde han fegt med sin avsatta regering till Ryssland. Finns ingen rimlig chans han kunde stannat kvar på posten. RT mfl rapporterade först detta som en vanlig nyhet, sen ändrade man taktik och började basunera ut "statskupp". Men numera har man glömt bort det, då man kör annan propaganda....Bara en och annan förvirrad stackare i utlandet, typ extrema kommunister eller nazister, tror på detta numera.

-Gratulerar förövrigt Ukraina på Självständighetsdagen 24 augusti, idag!!!
Kommer du ihåg snacket 2014, när ryssen attackerat Krim och senare i östra Ukraina, när det gick dåligt för de ryska trupperna som när "strelkov" jagades bort från vad putinoiderna kallade hans Stalingrad - då snackades det om att gruvarbetarna minsann skulle marschera mot Kiev för att stödja ryssen. Vi såg aldrig några protesterande gruvarbetare. Vi såg inga gruvarbetare med motdemonstrationer vid Maidan. Varför? Dels för de inte gillade den korrupte Janokovitj, och gruvarbetarnas ägare, typ Akhmetov, gillade inte Janukovitj heller. Gruvarbetarna var en del av de som rånades av de ryska terroristerna. Vi minsan gruvan som ryska terrorister stängda av elen till med folk där nere och pressade gruvarbetarna på pengar. Gruvarbetarna som så länge varit en politisk makt i Ukraina är det inte längre.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-08-24 kl. 13:57.
2015-08-24, 14:05
  #11571
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ryssland skapar inte anti-etniciteter. De finns där redan från början. De utnyttjar dom bara. Sen så gjorde Donetsk och Luhansk uppror direkt som svar på kuppen i Kiev. Det var inte på Kremls initiativ.
I Donetsk och Luhansk gjordes inget förrän Strelkov och andra av Kreml utsända kom till Ukraina och började med den dåliga maskirovka vi fortfarande ser att lögnhalsarna nyttjar då de inte vågar tala om att de är ryssar utsända från Kreml.

Vad tjänar högerextrema på att ljuga om att det är ryssar? Ska det väntas till en punkt, som efter en annektering (som vid annekteringen av Krim), då kanske man vågar visa riktig tillhörighet? Vad tycker ni om det här tramsandet egentligen, är det inte ovärdigt en fascistisk ledare?
2015-08-24, 17:25
  #11572
Medlem
Xeliouss avatar
Ryssland har flyttat en än större del av sin armé in i Ukraina:
Citat:
Enligt Ukrainas president Petro Porosjenko har Ryssland den senaste veckan skickat tre militärkonvojer över gränsen till de separatistkontrollerade östra delarna av landet.
Porosjenko hävdar att uppemot 500 stridsvagnar, 400 artillerisystem och 950 pansarfordon skickats till proryska rebeller.

"Kriget för frihet fortsätter och vi kan bara segra genom att förena våra försvarsinsatser, vår diplomatiska talang, vårt politiska ansvarstagande och vår benhårda uthållighet", sade Porosjenko i samband med en militärparad till minne av Ukrainas självständighet från Sovjetunionen för 24 år sedan, uppger AFP.
http://www.di.se/artiklar/2015/8/24/ryska-stridsvagnar-in-i-ukraina/

Ryssarna har länge försökt skapa "false flags" och anledningar till hårdare angrepp i Ukraina, nu ser de nog börsoron som en bra störande händelse de tror media kommer vara sysselsatta med ett tag. Och rubeln har idag totalt havererat ändå, trots att dollarn sjunkit så är rubeln nere på 71 mot dollarn. Ryska börsen går ned 4-5% per dag nu.
2015-08-24, 17:56
  #11573
Medlem
ForumApaches avatar
Poroshenko ser det vi alla andra ser. Där Ryssland är, är det som i Mordor.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34037743

Ryssarna är örker.
2015-08-24, 20:39
  #11574
Medlem
Om detta stämmer, så tar UAF bort sina minor. I nuvarande läge ser det inte ut som ett fredsinitiativ.

Citat:
Ukraine’s armed forces begun clearing mine fields from their positions towards the front line to provide smooth movement of the contingent during an attack on the self-proclaimed Donetsk People’s Republic (DPR), the republic’s defence ministry said on Sunday.

"From the Golmovsky settlement (controlled by Kiev) towards the front line we see then demine fields in preparations for an attack," the Donetsk News Agency quoted the ministry’s representative Eduard Basurin.

http://tass.ru/en/world/815936
2015-08-24, 20:48
  #11575
Medlem
Det ser ut att ha lugnat ned sig vid fronten, men det står klart att fredsprocessen inte fungerar. Det leder till spekulation om vad som kommer att hända. Kiev svarar med att säga att NAF kommer att gå till anfall just på nationaldagen, dvs idag. Jag hörde politikern Poroshenko säga att flera hundra ryska tanks kommit till Donbass. Karln är obalanserad, men han är ju politiker.

Några kräver rysk militär intervention. Jag har också undrat om Moskva är på väg att tappa tålamodet. En intervention kan rädda Donbass, men den skulle också ge oss ett spänt och farligt internationellt läge. Inte många tror att vi någonsin ser Minsk3.

Citat:
In my view, the leadership of the DPR and LPR is simply compelled to conduct all of these clearly fruitless negotiations because Russia insists on it threatening to otherwise stop supporting these new and still unrecognized republics.

Only Russia and the USA can force Kiev to fulfill its commitments, but the latter remains the interested party and the sponsor of the coup in Ukraine and the ongoing civil war in the East.

Thus there remains only Russia, which has two ways of forcing Ukraine to peace. The first is a peaceful method which Moscow is in fact implementing today by forcing the representatives of DPR and LPR to conduct negotiations. This course is based upon constant appeals to the UN, the OSCE, and international law in general.

Therefore, logically, we come to the second option - forcing Kiev to peace by military means.

This can be a direct entry of Russian troops into the territory of DPR and LPR with the goal of preventing a humanitarian catastrophe and the introduction of a peacekeeping contingent from the CSTO countries.

http://fortruss.blogspot.se/2015/08/russia-must-force-ukraine-to-peace.html
2015-08-24, 21:36
  #11576
Medlem
Kissinger är inte min idol precis, men nu har han nog rätt. Allt handlar om Ukraina-krisen.

Citat:
Ukrainakrisen har blivit ett globalt problem, eftersom USA avstår från dialog med Ryssland och EU, tror Henry Kissinger.

Före detta utrikesministern och rådgivaren för nationell säkerhet kritiserar i en intervju med National Interest Washingtons utrikespolitik. USA har enligt honom gått för långt i sin strävan efter att förstöra Ryssland.

När man läser att muslimska grupper strider för Ukraina förstår man att det gått för långt. Det är en katastrof. Det visar att västs mål på lång sikt inte är att integrera Ryssland, utan förstöra det. Även för USA är det dåligt, eftersom det sätter stopp för utvecklingen av en ny världsordning på grundval av globaliseringen.

Washington har enligt Kissinger avsiktligt ignorerat chansen att inkludera Ryssland i det globala projektet och tvärtom fokuserat på att utesluta Ryssland ur världsbilden.

http://se.sputniknews.com/asikt/20150821/545487.html
2015-08-24, 21:38
  #11577
Medlem
Xeliouss avatar
Det är inte bara på franska tåg man kan se kompetenta och duktiga amerikanska soldater, här är några som deltar i firandet över Ukrainas nationaldag, Sovjetunionens sammanbrott. Fina bilder.
https://twitter.com/USNATO/status/635838195264000000

Putin har fått ett fint monument över sig (ja tyvärr inte bokstavligen) i Hujla, Ukraina:
https://twitter.com/ukrsf/status/635774827450757120

Sergej Lavrov inte bara ser ut som Bagdad Bob, han låter allt mer som honom:
Sergey Lavrov: the Age of Western dominance is over
https://twitter.com/RT_russian/status/635746906342338560
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-08-24 kl. 21:41.
2015-08-24, 21:58
  #11578
Medlem
Här kan man se hur korrumperad Poroshenko är. Han betalar inte sina räkningar. Tacka Mace för rapporten.

http://www.newsweek.com/2015/02/27/explosive-court-case-puts-chocolate-king-dock-307920.html

På ryska:

http://www.1tv.ru/news/world/289930
2015-08-24, 22:01
  #11579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det ser ut att ha lugnat ned sig vid fronten, men det står klart att fredsprocessen inte fungerar. Det leder till spekulation om vad som kommer att hända. Kiev svarar med att säga att NAF kommer att gå till anfall just på nationaldagen, dvs idag. Jag hörde politikern Poroshenko säga att flera hundra ryska tanks kommit till Donbass. Karln är obalanserad, men han är ju politiker.

Några kräver rysk militär intervention. Jag har också undrat om Moskva är på väg att tappa tålamodet. En intervention kan rädda Donbass, men den skulle också ge oss ett spänt och farligt internationellt läge. Inte många tror att vi någonsin ser Minsk3.



http://fortruss.blogspot.se/2015/08/russia-must-force-ukraine-to-peace.html
Vad är det Moskva skall tappa tålamodet över? Förstår inte andemeningen med dom orden. Leker Putin stormaktsledare eller vad betyder orden? Det är ju i ärlighetens namn Ukraina som borde ha tappat tålamodet med ryssen vid det här laget, inte lille Putin och hans rövargäng i Kreml. Ukraina gratuleras ju idag av en enig omvärld. Visst, politikersnack,men ändå en tydlig signal till Moskva om vad man i omvärlden tycker om den ryska ledningens aktioner på främmande mark. Tålamodet med Putin har utan tvivel nått bristningsgränsen hos merparten av världens demokratiska ledare.
2015-08-24, 22:05
  #11580
Medlem
Novorossiya rocks, det är namnet på en ny engelsktalande kanal i Donbass. Amerikanske Zak ger oss de senaste nyheterna. Han räknar upp de många döda bara detta år och berättar om mötet mellan Merkel, Hollande och Poroshenko i Berlin om någon dag. De ska diskutera den försämrade situationen. Hela tjugo ukrainska helikoptrar rapporteras siktade i Valnavaka och det är onekligen konstigt. Jag har vilat från Ukraina-tråden, vilken lyx. Tacka Mace för att jag är tillbaka. Den mannen vet inte hur kontraproduktiv han är.

Amerikanske Texas arbetar också med media, förresten. Han framträdde direkt, men Zak var mer försiktig i början. Inte nu längre. Texas säger att han inte återvänder till USA och kanske Zak har fattat samma beslut.

http://novorossia.today/news-of-novorossia-with-zak-19-august-radio/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in