2015-08-24, 16:19
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Om man tittar på hur det gått för SD vid sådanahär lägen så brukar det vara plaskrakt ner sen. Det är ganska säkert att det är vad vi har att förvänta oss. Som vanligt går SD väljare över till S innan valet.

Så har det alltid varit. SD kommer inte att klara sig.

Oj. Har du köpt spåkulan på buttericks?
Det är för långt kvar till valet för att uttala sig. Jag antar att du blandar ihop dina egna förväntningar med sakargument.
Det kan hända saker i det här landet som målar om den politiska kartan totalt.
Förvänta dig inte direktdemokrati på några decennier.
2015-08-24, 16:23
Medlem
nins avatar
Citat:
Om man tittar på hur det gått för SD vid sådanahär lägen så brukar det vara plaskrakt ner sen. Det är ganska säkert att det är vad vi har att förvänta oss. Som vanligt går SD väljare över till S innan valet.

Dina infantila påhopp lär ju inte ge mer röster till DD i alla fall.
2015-08-24, 16:29
Bannlyst
Förra valet trodde SD att de skulle bli kanske Sveriges största parti 2014. Hybris som vanligt detta år med. Näe, SIFO-undersökningen tyder på att svenska folket INTE vill ha SD som varken andra eller första parti.

17% talar för sig självt.
2015-08-24, 16:30
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Vilka då sådana här lägen refererar du till, och kan du länka till opinionsundersökningar som stödjer att de lett till "plaskrakt' fall?

Du förstår, att bara sitta och hitta på saker är inte speciellt gångbart.
2015-08-24, 16:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Förra valet trodde SD att de skulle bli kanske Sveriges största parti 2014. Hybris som vanligt detta år med. Näe, SIFO-undersökningen tyder på att svenska folket INTE vill ha SD som varken andra eller första parti.

Och innan valet 2014 mätte de upp 9,9%, det talar också för sig självt, Sifo underskattar SD med ca 30%.
2015-08-24, 16:49
Medlem
Citat:

Nä, de hade som delmål att bli tredje största parti, vilket gick ganska enkelt. Därefter hoppades de på att bli andra största men det har nu gått så fort att de hoppade vidare till att ställa in siktet på att bli störst. Första gången Åkesson angav det målet var i årets Almedalen.
2015-08-24, 16:56
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och innan valet 2014 mätte de upp 9,9%, det talar också för sig självt, Sifo underskattar SD med ca 30%.
Det är dock väldigt lustigt att dom allra mest dämpade skattningarna av SD:s väljarstöd ändå är rena rama klang-och-jubelföreställningarna. Att SD skulle ligga på 17%, mindre än ett år efter valet, borde få motståndarna att kräkas av obehag. Nu låtsas tydligen vissa av dom att det tyder på SD:s nära förestående död.
2015-08-24, 17:58
Medlem
Sören Holmberg är flitigt anlitad att kommentera inte minst Yougov, han sa det självklara som många kunnat se. Att det inte var oväntat med den framgångsrika trend som SD haft. Men detta har inte den svenska tyckareliten sett. De har hoppats att bara de blundade så försvinner det obehagliga. Men så kom Yougov och slog ner som en bomb. En orgie i förnekelse tog fart, kontroversiell metod som inte kan tas på allvar o.s.v. Typ vi måste nog blunda ännu hårdare om det obehagliga ska försvinna.

Jag har inte hört någon som frågat Sören Holmberg vad han ser om Webbpaneler.
2015-08-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Korrekt, 17,8% ska det vara. Med den ökningstakten skulle SD få runt 35% 2018. Vi hoppas givetvis på mycket mer.

Jag tror att ökningen snarast blir kummulativ. Det vill säga ökar mer ju mer den ökat. Naturlig gräns någonstans kring 60-70% på grund av antal för den högljudda förrädar-minoriteten med dreadlocks/rosa hår samt en majoritet ickevita/utomeuropéer som knappast mangrant kommer rösta emot sig själva.
2015-08-24, 18:24
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odalfolk
Jag tror att ökningen snarast blir kummulativ. Det vill säga ökar mer ju mer den ökat. Naturlig gräns någonstans kring 60-70% på grund av antal för den högljudda förrädar-minoriteten med dreadlocks/rosa hår samt en majoritet ickevita/utomeuropéer som knappast mangrant kommer rösta emot sig själva.
Ja, som allra mest. För att komma upp i dessa extrema siffror krävs dock ett fortsatt sanningsförnekande från 7K. Det tror inte jag på, jag tror att läget har normaliserats 2018. Om inte förr, så efter en jordskredsseger för SD i valet. Alla andra scenarion är så sinnesrubbade att jag inte riktigt kan föreställa mig dom.
2015-08-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Ja, som allra mest. För att komma upp i dessa extrema siffror krävs dock ett fortsatt sanningsförnekande från 7K. Det tror inte jag på, jag tror att läget har normaliserats 2018. Om inte förr, så efter en jordskredsseger för SD i valet. Alla andra scenarion är så sinnesrubbade att jag inte riktigt kan föreställa mig dom.

Vi lever redan i ett riktigt sinnesrubbat scenario. Vi har bara befunnit oss i det tillräckligt länge för att hinna vänja oss vid det.

Tror du att en svensk från sextiotalet skulle kunna föreställa sig att hans land femtio år senare skulle belöna IS-terrorister med förtur i bostadskön och på arbetsförmedlingen? Det är fullständigt sinnesjukt om du tänker efter, lång mycket mer bisarrt än att ett parti som SD skulle kunna få egen majoritet.
Senast redigerad av Lupu 2015-08-24 kl. 18:50.
2015-08-24, 19:05
Avslutad
Sifo ringde och undrade vem jag röstade på 2014 och ska rösta på.
Hade inga problem med att berätta att jag är SDare, men blev besviken över att följdfrågorna uteblev och fokus lades på en massa annat trams.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in