Hej!
Jag har ätit kombinerat p-piller ( trinovum) i ungefär 2 år, det funkade jätte bra, hjälpte mot mensvärken, fick inga biverkningar . I alla fall inget jag märkte av som störde mig. Sedan tog jag ett uppehåll på 6 månader, inte av anledningen för att det inte fungerade mer utan pga att jag och min dåvarande pojkvän gjorde slut. Sedan träffade Jag min nuvarande pojkvän och började då igen med samma p-piller. Resultatet av det blev inte bra, huvudvärk, väldigt ömma bröst(gjorde ont helatiden), blev deppig och nedstämd , min självkänsla gick åt helvete, kände mig plötsligt uppsväld oftare .. Sedan började min sexslust att försvinna och blev näst intill obefintlig .. Jag hade svårt att bli våt under samlag och fick otroliga humörsvängningar.. Därför bestämde jag och min pojkvän att Jag skulle sluta ta dom och se om det blev bättre. Och det har blivit mycket bättre nu när jag slutat..
Jag har nu en tid hos barnmorskan och ska försöka hitta något som passar bättre men allt känns dåligt på något vis.. Kopparspiral kan jag inte ha för jag har redan mycket mens och mycket mensvärk .. Men den är hormonfri..
Minipiller kan man blöda mycker av och det sägs att de inte är lika säkra men det är något jag har funderar på
Skulle vilja ha lite svar från någon som har samma erfarenhet som jag.. Vilket passar bäst vid sådana problem som jag har haft ?
Tacksam för svar