2015-08-24, 14:59
Medlem
ssoetliips avatar
Hej!
Jag har ätit kombinerat p-piller ( trinovum) i ungefär 2 år, det funkade jätte bra, hjälpte mot mensvärken, fick inga biverkningar . I alla fall inget jag märkte av som störde mig. Sedan tog jag ett uppehåll på 6 månader, inte av anledningen för att det inte fungerade mer utan pga att jag och min dåvarande pojkvän gjorde slut. Sedan träffade Jag min nuvarande pojkvän och började då igen med samma p-piller. Resultatet av det blev inte bra, huvudvärk, väldigt ömma bröst(gjorde ont helatiden), blev deppig och nedstämd , min självkänsla gick åt helvete, kände mig plötsligt uppsväld oftare .. Sedan började min sexslust att försvinna och blev näst intill obefintlig .. Jag hade svårt att bli våt under samlag och fick otroliga humörsvängningar.. Därför bestämde jag och min pojkvän att Jag skulle sluta ta dom och se om det blev bättre. Och det har blivit mycket bättre nu när jag slutat..

Jag har nu en tid hos barnmorskan och ska försöka hitta något som passar bättre men allt känns dåligt på något vis.. Kopparspiral kan jag inte ha för jag har redan mycket mens och mycket mensvärk .. Men den är hormonfri..

Minipiller kan man blöda mycker av och det sägs att de inte är lika säkra men det är något jag har funderar på

Skulle vilja ha lite svar från någon som har samma erfarenhet som jag.. Vilket passar bäst vid sådana problem som jag har haft ?
Tacksam för svar
Citera
2015-08-24, 15:57
Medlem
RDM90s avatar
Testa natural cycles
Citera
2015-08-24, 16:54
Medlem
pizza-faces avatar
Säker på att du inte kan ha kopparspiral? Mitt ex blödde mycket redan och för henne blev det inte mer blödningar av spiralen.

Hon hade spiralen i hela vårat förhållande och den fungerade utmärkt!
Citera
2015-08-24, 17:31
Medlem
Damorkesterns avatar
Numera kan även unga tjejer som ännu inte fött barn få hormonspiral, Mirena. Det tror jag att du hade kunnat trivas med, då du blir näst intill blödningsfri av den. Den hormonella påverkan sker lokalt i livmodern och den är väldigt låg. En Mirena sätts in av barnmorskan och du kan ha den i upp till 5 år innan den ska bytas. Det finns en annan sorts hormonspiral också, som bara ska sitta i 3 år innan byte men den har jag glömt vad den heter.
Citera
2015-08-24, 23:02
Medlem
Mystices avatar
Läs på om pessar - håller på att bli mer populärt igen, hormonfritt och kan sitta i ett helt dygn innan man tar ut det, tvättar, sätter på spermiedödande medel och sätter in det igen. Skulle jag köra hormonfritt idag så skulle jag välja det!
Citera
2015-08-24, 23:08
Medlem
Har använt denna i snart två år och är supernöjd!
http://www.fass.se/m/produkt/19990226000145/uidpublic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in