2015-08-24, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Det gör det väl inte? Dödsorsaken kan bara förklaras genom obduktionsrapporten, samt tala starkt för genom att man hittar ett eventuellt mordvapen. Hade man hittat MGMs DNA på ett eventuellt mordvapen hade rubrikerna idag lytt "35-åringens DNA hittat på mordvapnet."

Därför är mordvapnet Litauerns händer (strypning).
2015-08-24, 14:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Med tanke på att de inte går ut med dödsorsaken så tror jag inte de nämner sperma då det kommer förklara dödsorsaken.

Sperma kan berätta en hel del. Men knappast något om
dödsorsaken. Hur tänker du där?
2015-08-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Det gör det väl inte? Dödsorsaken kan bara förklaras genom obduktionsrapporten, samt tala starkt för genom att man hittar ett eventuellt mordvapen. Hade man hittat MGMs DNA på ett eventuellt mordvapen hade rubrikerna idag lytt "35-åringens DNA hittat på mordvapnet."

Om hon strypts under en våldtäkt med nävarna så hittar jag inte ett mordvapen direkt.. gör du?

Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Ihjälknullad?

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hur menar du; på vilket vis skulle förekomst av sperma förklara dödsorsaken?

Fel val av ord.
Motivet såklart, vilket lätt blir till våldtäktsmord.
2015-08-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det lär nog räcka ett bra tag. - Hur ska NB kunna förklara att hans eget blod hamnat på LH:s tillhörigheter? - Skulle någon ha kommit över en skvätt blod från honom och överfört detta till de olika fynden som hittats, eller till LH:s kropp? - Om blodet dessutom härrör från en strid på liv och död, och dödsorsaken sedan kan visas vara att LH slagits ihjäl eller fått motta slag med ett trubbigt föremål, alt. att en kniv varit inblandad; då blir det svårt för NB att presentera ett alternativt händelseförlopp där han själv inte har varit aktivt inblandad.

Det binder bara honom till brottet. Det bevisar inte att det var han som mördade Lisa, åtminstone inte juridiskt.
2015-08-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Därför är mordvapnet Litauerns händer (strypning).

Det är precis vad jag tror också. Det är därför jag är rädd att den nuvarande bevisningen inte räcker till fällande dom.
2015-08-24, 14:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Hur definierar du "gammalt"? Tror du inte att människor duschar eller tvättar kläder...?
Upp till de tre år han har jobbat på säteriet. Jo, det tror jag.
2015-08-24, 14:36
Medlem
Blod på hennes tillhörigheter alltså. Då har hon väl kämpat emot och lyckats åsamka honom någon typ av skada. Stackars tjej den rädslan hon måste ha känt..

Att balthoran ens fortsätter neka. Jävla vider, hur ska han förklara detta?
2015-08-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Blod på hennes tillhörigheter alltså. Då har hon väl kämpat emot och lyckats åsamka honom någon typ av skada. Stackars tjej den rädslan hon måste ha känt..

Att balthoran ens fortsätter neka. Jävla vider, hur ska han förklara detta?

Han har suttit och filat på ett försvarstal nu i veckor- antagligen hans advokat med. De kommer komma på någon halvdan förklaring och 90% av flashback-forumiter (...som gillar konspirationer) kommer givetvis falla för det och tro att någon satt dit honom.
Vänta och se.

Hur många av er har någonsin bott nära en brottsplats och fått brottsoffrets DNA på er?

Nej, den simplaste förklaringen är givetvis den bästa.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Upp till de tre år han har jobbat på säteriet. Jo, det tror jag.
Menar du att blodet kan ha kommit ifrån den MGM:s arbete som sedan hamnat på hennes tillhörigheter? I sådana fall förstår jag. Det låter långsökt, men fullt möjligt.
Medlem
Vadå..så det lutar inte åt AJ längre?!
2015-08-24, 14:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Menar du att blodet kan ha kommit ifrån den MGM:s arbete som sedan hamnat på hennes tillhörigheter? I sådana fall förstår jag. Det låter långsökt, men fullt möjligt.
Jag skrev på fyndplatsen, inte tillhörigheter.
2015-08-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om hon strypts under en våldtäkt med nävarna så hittar jag inte ett mordvapen direkt.. gör du?

Nej, precis. Det var därför jag skrev ett "eventuellt" mordvapen, dvs att ett sådant finns är spekulativt.
Senast redigerad av March560 2015-08-24 kl. 14:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in