2015-08-24, 14:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tidigare har åklagaren berättat att det finns ett dna-spår från 35-åringen på Lisa Holms tillhörigheter.
– Jag kan nu säga att det är flera dna-träffar med mannens dna på Lisa Holms tillhörigheter.

Är det blodspår du syftar på?
– Ja, bland annat blodspår

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4243176--vi-har-flera-dna-traffar-bland-annat-blodspar-

(Kanske var samma som stod i GT)

Det där var komprometterande.. Då förefaller det nog ändå som att utredningen befinner sig i ett läge där säcken börjar knytas åt rätt orenligt.
2015-08-24, 14:10
Medlem
Om man endast har blodspår från MGM på BOs tillhörigheter och vittnesuppgifter (av sådan typ som hittills utpekats) räcker väl det knappast för att döma någon för mord?
2015-08-24, 14:14
Medlem
Timeouts avatar
– Vi har fått ytterligare dna-bevisning i form av bland annat blodspår på Lisa Holms tillhörigheter. Det finns en annan typ av dna-spår också, men vad det är kan jag inte gå in på.
http://www.expressen.se/gt/vi-har-en-bild-av-hur-det-har-har-gatt-till/
Jaha... så då har vi blod och troligen sperma i bevisningen.
En våldtäkt som slutar med mord. En klassiker tyvärr.

Vilka ska nu misstänkas här i tråden? Inte kan det väl vara den häktade...
Senast redigerad av Timeout 2015-08-24 kl. 14:20.
2015-08-24, 14:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Strypt för att sedan? De har ju hittat blodspår nu så verkar ju gått våldsamt till :/
Strypningen kan ha föregåtts av strid med blodsutgjutelse.
2015-08-24, 14:18
Medlem
Ja, det var inte oväntat att det skulle komma fram lite mer info just dagen innan ev. omhäktning.
Och att bevisningen mot 35-åringen är STARK gör också att tvivlare bör rannsaka sig själva och svälja sin stolthet!
2015-08-24, 14:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Om man endast har blodspår från MGM på BOs tillhörigheter och vittnesuppgifter (av sådan typ som hittills utpekats) räcker väl det knappast för att döma någon för mord?
Du ska se att det finns spår från MGM på Lisas kropp också, inte så mycket att be för längre för litauern.
2015-08-24, 14:20
Medlem
Gillar hur alla idioter på flashback -pratar inte nu om er som kallade mig för rasist när jag skrev att jag gissar på en X eller Y som gjorde en misslyckad våldtäkt (...jag hade förvisso givetvis rätt igen) - nej jag talar om er som resonerade så här jävla efterblivet: mannen förnekar brott...då kanske han inte har gjort något och åklagaren är fel ute herregud vad ni är efterblivna.

När har en mördare någonsin erkänt brott innan en dom fallit?
För helvete, somaliern som våldtog elin krantz och ströp henne förnekade mord eller att han ens var där i närområdet -fast de fann han på video i en SL buss och hans DNA var i hennes underliv.

Ni är bra korkade. Inte konstigt att de flesta inte orkar resonera med flashback-forumiter. Allt är en jävla konspiration eller så är det "SD-Hat" varje gång gärningsmannen avslöjas. Och Nej, DNA räcker ej heller för er jävla idioter. Givetvis har "bonde svensson" varit där och planerat allt och satt dit någon försvarslös invandrare, å ja. Så måste det vara.

Varför är jag så förbannad?

För litauerns jävla morsa hävda att sonen inte stulit något- i en diskussion om sonens brottsförflutna- , det var någon annan som satte dig sonen- och nu är sonen anklagad för mord, enbart för han är invandrare, sade hon...
jävla kärring.
Senast redigerad av quezen 2015-08-24 kl. 14:30.
2015-08-24, 14:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du ska se att det finns spår från MGM på Lisas kropp också, inte så mycket att be för längre för litauern.
Är det en gissning att det finns spår på Lisas kropp? Jag har bara läst att DNA kan knytas till kroppen, och det är mer luddigt.
2015-08-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det en gissning att det finns spår på Lisas kropp? Jag har bara läst att DNA kan knytas till kroppen, och det är mer luddigt.

Hans DNA kan bindas till brottet står det dock:
Citat:
Men han anser att dna-fynden binder 35-åringen vid brottet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21300296.ab
2015-08-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Eftersom man nu går ut med att det finns flera DNA-spår (blod bekräftat) känns det som att man i så fall också hade delgivit allmänheten om det fanns spår i form av sperma. DNA-spåren består sannolikt av blod och hår på hennes tillhörighet. Även om detta också skulle återfinnas på Lisas kropp räcker det inte för att binda någon för mord. Brott mot griftefriden går dock sannolikt.
2015-08-24, 14:25
Bannlyst
Har litauern inte knullat henne lite innan också tro?
2015-08-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Eftersom man nu går ut med att det finns flera DNA-spår (blod bekräftat) känns det som att man i så fall också hade delgivit allmänheten om det fanns spår i form av sperma. DNA-spåren består sannolikt av blod och hår på hennes tillhörighet. Även om detta också skulle återfinnas på Lisas kropp räcker det inte för att binda någon för mord. Brott mot griftefriden går dock sannolikt.

Med tanke på att de inte går ut med dödsorsaken så tror jag inte de nämner sperma då det kommer förklara dödsorsaken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in