2015-08-24, 13:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har sagt att polisen jobbar minimalt på natten. Den låter personalen sova så gott det går.

Ja, och jag undrar vad du baserar det direkt felaktiga påståendet på?
Patrullpolis är ett tre-skiftyrke. Vet du vad det innebär?
2015-08-24, 13:09
Medlem
De närmar sig slutskedet i utredningen och troligen kommer åtal väckas om en månad.
2015-08-24, 13:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, och jag undrar vad du baserar det direkt felaktiga påståendet på?
Patrullpolis är ett tre-skiftyrke. Vet du vad det innebär?
Ja, att de rycker ut vid behov och inte bevakar Martorp som varken var avspärrat eller inom sökområde.
2015-08-24, 13:13
Medlem
Citat:
11 veckor brukar det väl inte ta?

Det hade gått ett tag mellan mordet och att kroppen hittades. Det försvårar nog en hel del.
2015-08-24, 13:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21300296.ab
– Det är självklart en viktig del i utredningen att veta hur hon dog, säger Lars Johansson.
Han vill inte kommentera dödsorsaken.
– Vi vill först tala med den misstänktes advokat, och efter omhäktningen i morgon kommer vi hålla ett förhör med honom, och där delge vad vi fått veta.
låter som misstankegraden stärkts...

Mitt fetade.
Det låter som att något nytt framkommit, vilket man vill konfontera MGM med.
2015-08-24, 13:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hur lång tid dröjer det innan den går att läsas?

Den går säkerligen att läsa nu.. Men det kommer att dröja innan den blir offentligt tillgänglig.
2015-08-24, 13:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Att du har så svårt att förstå att det i all stress var det bästa MGM kunde komma på just då! Tror du inte planen har varit att flytta henne när det blev tillfälle, så hon aldrig kunde hittas.
Vem annars har lagt henne på det ställe, som konstigt nog MGM har tillgång till?

Har funderat på din ålder, och skulle bli väldigt förvånad om du är över 30 år. Du låter som en påläst 25-åring som saknar livserfarenhet och inte kan sätta dig in i hur andra tänker och fungerar.
Om det var olåst så hade vem som helst tillgång till det, det är inget specifikt för MGM.
2015-08-24, 13:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Det låter som att något nytt framkommit, vilket man vill konfontera MGM med.
Konstigt att han inte konfronteras med bevisen före omhäktningsförhandlingen. Det skulle kunna ge mer info till den. Men åklagaren kanske är orolig att bevisen inte håller till en omhäktning om de visas upp.
2015-08-24, 13:18
Bannlyst
Hur tror ni att hon dog? Jag sätter min peng på att hon blev strypt med hjälmen på och den har gm avlägsnat sedan från hennes huvud.
2015-08-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sunt förnuft. Poliser, precis som de flesta människor jobbar bäst på dagen och sover bäst på natten. Man betar av successivt, precis som du säger, och utökar sökområdet. Det kom att inkludera Martorp på torsdagen. Innan dess sökte man inte där. Du missförstår fortfarande, polisen var inte ute på Martorp och bearbetade tips.Än en gång påstår du att jag vurmar för misstänkta. Jag har frågat dig när jag gjorde det senast, och du har inte svarat. Är argumenten slut eftersom du börjar med personangrepp?Jag missförstod #Utanforboxen och trodde hen pratade om uddevallafallet, det är två bröder misstänkta där också.Jag är fullt medveten om att jag inte svarade, tack.Jag kan inte vidhålla något som jag inte har påstått. Om det kommer en stekt sparv med en alternativ gärningsman kan polisen utreda hen.Jag förklarade det ovan, och konstaterar att dina argument också kräver personangrepp för att hålla.

SLA: Begärs häktad ytterligare en månad

Ok, men om jag ska sluta missförstå så får du gärna förklara vart du vill komma ang tips på Martorp? Hade det kommit in tips på Martorp så hade ju polisen följt upp det, men du skrev ju att det inte fanns några tips på Martorp. Hur menar du?
Hänger även inte med i ditt resonemang ang polisens arbete på natten. Låter få sova... Ja givetsvis dom som arbetat på dagen, men polis jobbar dygnet runt. Hur vore det om alla poliser gick hem och sov om natten?
Senast redigerad av helsan 2015-08-24 kl. 13:24.
2015-08-24, 13:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Hur tror ni att hon dog? Jag sätter min peng på att hon blev strypt med hjälmen på och den har gm avlägsnat sedan från hennes huvud.

Hon blev strypt, kanske medelst hjälmens rem?
2015-08-24, 13:22
Medlem
Hur många tror fortfarande att hon var styckad? Rykten likt ikea-mordet, spridda av rasister, att kvinnan där skulle fått sitt huvud avlägsnat osv..

Blir spännande att se hur många flashbackare som får äta upp sina stinkande strumpor när FUP'en släpps!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in