Citat:
Ursprungligen postat av
Oxxascandd
Fast vad har "gilla på facebook" med att stå för sina åsikter att göra? Det är väl den enklaste formen att visa vad man tycker, frågar någon mig så säger jag vad jag tycker. Nu är jag inte SD:are egentligen utan handlar väl snarare om att det inte finns något annat parti just nu i alla fall, SVP har väl lagt ned sin verksamhet.
Stå för sina åsikter är väl en sak och att gilla en sida på en judesida en annan. Sedan vet jag inte om det är så rakryggat att gilla en sida på Facebook till att börja med.
Det har i allra högsta grad att göra med att "stå för sina åsikter". "judesidan" som du så fint benämner den används av nästan 70% av svenskarna och är det enda forum där du i ett enda svep öppet erkänner dina åsikter för samtliga vänner och bekanta, för chefer, för svärföräldrarna, grannarna och kanske till och med för barnens lärare osv.
Så ska man prata i termer om att vara "modig" så är definitivt FB det forum som kräver mest stake för att visa sina SD-sympatier.
Enligt din logik så är det samma sak att säga vad du tycker om en enskild person frågar dig