2015-08-13, 17:03
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men i såna fall beskriver han ju en nationalist som någon som "har stereotyper mot judar, svarta och araber". Är det verkligen en nationalist?

En förvånande formulering från din sida, för om det skulle vara icke nationalistiskt att ha "stereotyper mot judar, svarta och araber" så skulle jag få sluta att kalla mig nationalist. Tvärtom är stereotyper emot dessa raser min vanliga arbetsmetod.

Citat:
Och är det att avsluta sin nationalistiska bana att sluta ha såna fördomar?

Ja? Är det inte så? Kan man vara en svensk nationalist, utan att ha "såna fördomar"?

Citat:
Jag tror inte många nationalister har fördomar mot olika raser? Då är man ju knappast nationalist?

Jaha, och hur ser en sådan nationalist ut? Är då inte rasbegreppet själva fundamentet för den svenska nationen? Vilka andra kriterier är i så fall av större betydelse?

Citat:
Om man blir överraskad över att andra människoraser kan vara jättetrevliga och att man kan samarbeta med dem så har man ju snarare lämnat nåt sorts dårtillstånd.

I så fall befinner jag mig i ett "nåt sorts dårtillstånd" och bönfaller dig att erhålla terapi för mitt sjukdomstillstånd.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2015-08-13 kl. 17:08.
Citera
2015-08-13, 19:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Ja? Är det inte så? Kan man vara en svensk nationalist, utan att ha "såna fördomar"?
En svensk nationalist ska inte ha fördomar. En fördom är en dom man avger över något före man har tagit till sig kunskap och bevis åt olika håll. En hollywoodnazist som Skillt har fördomar eftersom han inte har nån kunskap utan bara kastar ur sig sina negativa stereotyper som han har fått lära sig av andra hollywoodnazister. Det är inte vettigt. En kulturmarxist har också fördomar eftersom denne bara kastar ur sig positiva stereotyper som denne fått lära sig av andra kulturmarxister. Det är inte heller bra. Här ska nationalisten skilja ut sig, och det tycker jag också ofta att hon gör: Nationalisten ska börja med att samla informationen och bevisen och först därefter avge domen. "Efterdomen", om man så vill. En god nationalist bör inte ha fördomar, men däremot sträva efter att ha så många efterdomar som möjligt.
Citat:
I så fall befinner jag mig i ett "nåt sorts dårtillstånd" och bönfaller dig att erhålla terapi för mitt sjukdomstillstånd.
Många av dina tidigare inlägg har tytt på nån sorts dårtillstånd, så den informationen var inte ny för mig. Du får fråga Skillt om ni kan ta nån gruppterapi tillsammans.
Senast redigerad av baggebo1 2015-08-13 kl. 19:13.
Citera
2015-08-13, 19:39
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
En svensk nationalist ska inte ha fördomar.

Inte med ett ord svarade du på min fråga, om vad det innebär att vara nationalist. Så frågan kvarstår med andra ord, kan man vara nationalist utan att använda rasen som kriterium?

Ditt inlägg var i sanning förvånande och jag uppmanar alla nationalister att läsa ditt inlägg ännu en gång, för det kan inte bara vara jag som ställer mig frågande till hur du resonerar.

Citat:
En fördom är en dom man avger över något före man har tagit till sig kunskap och bevis åt olika håll.

Du har såklart rätt om vad en fördom är. Poängen är att jag anser att mina sterotyper om judar och negrer inte är fördomar, utan att de är en riktig beskrivning av verkligheten. Har du på ett personlig plan någon annan kunskap av judar som sträcker sig längre än stereotyper? I så fall ber jag dig redovisa dina judiska erfarenheter som sträcker sig längre utöver stereotyperna.

Citat:
Nationalisten ska börja med att samla informationen och bevisen och först därefter avge domen. "Efterdomen", om man så vill. En god nationalist bör inte ha fördomar, men däremot sträva efter att ha så många efterdomar som möjligt.

Det är precis varför jag uppskattar dig så mycket, för att du har så mycket kunskap om nationalismen. Skulle du kunna vara så vänlig att utveckla vad din "efterdom" är i avseende om nationalismen kontra det rasliga innehållet? Det kan inte bara vara jag som traktar efter undervisning från dig!

Citat:
Många av dina tidigare inlägg har tytt på nån sorts dårtillstånd, så den informationen var inte ny för mig. Du får fråga Skillt om ni kan ta nån gruppterapi tillsammans

Antagligen, för jag måste erkänna att jag respekterar Skillt och har svårighet för dessa anonyma röster på internet som hela tiden vet besked, men aldrig någonsin vill skylta med sitt eget namn. Kanske har Skillt gjort en del misstag i sitt liv men alldeles oavsett har han menat väl, och jag respekterar honom för det.
Citera
2015-08-18, 23:00
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Att detta inte tagits upp är ju fantastiskt, Skillt är ju inte bara en fegis som både undviker strid samt överger vänner när han väll befinner sig i den, utan han har genom sin mytomani skapat en bild av sig själv som en hård killermachine som inte räds döden

(FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.

(FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.
Haha, så jag hade missat detta. Har väntat på denna stund, när Skillt-charaden får ett slut. Som skribenten efter dig skrev: han är mytoman och narcissist, det är uppenbart. Vilket kan bli en farlig kombination. Dessvärre tror kreti och pleti på hans historier.

Men sanningen kommer alltid fram. Kul att det var två landsmän som bekräftade mina aningar - hoppas att det sprids.
Citera
2015-08-22, 08:51
Medlem
baggebo1s avatar
De svenska Azovkrigarna poserar på bild. Tydligen i Sverige. Från vänster till höger: Skillt - X - Nilsson - "Sonic". Min gissning är att den svartmuskige X är "Mikola Swede". Nån som kan bekräfta?

https://twitter.com/Inthepeninsula/status/634843334494842884
Citera
2015-08-22, 16:25
Medlem
Revolution1936s avatar
Citat:
De svenska Azovkrigarna poserar på bild. Tydligen i Sverige. Från vänster till höger: Skillt - X - Nilsson - "Sonic". Min gissning är att den svartmuskige X är "Mikola Swede". Nån som kan bekräfta?

Vi är tacksamma för alla som vill namnge dessa "krigare". Putin betalar bra
Citera
2015-08-22, 17:25
Medlem
T-35-85s avatar
Citat:

Eller en ukrainare? Tänkte du inte så långt? Vem fan bryr sig f.ö du vågar väl inte göra ett skit ändå

https://www.youtube.com/watch?v=g-63kUFIOt8
Citera
2015-08-22, 18:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-35-85
Eller en ukrainare? Tänkte du inte så långt? Vem fan bryr sig f.ö du vågar väl inte göra ett skit ändå

https://www.youtube.com/watch?v=g-63kUFIOt8
Det är möjligt att det är en ukrainare som följt med till Sverige. Du lär väl veta? Av dina få inlägg att döma verkar du vara en halvt efterbliven hollywoodnazist vars intressen är att bedriva huliganism och slåss med vänsterextremister, så du känner säkert de här dina likasinnade.

Är det en ukrainare, eller är det "Mikola Swede"?

Och vadå "göra ett skit". Vad skulle jag göra, menar du?
Citera
2015-08-23, 05:36
Medlem
Finns det någon som blir imponerad av dessa Ukraina-resenärers förehavanden och tycker dom är annat än vilse i pannkakan och mongo i huvudet? Poängen verkar vara att göra selfies med en AK och få se tuff ut. Det är ju en skam att en person som till synes verkar intelligent som denne Nilsson ska åka dit och göra en idiot av sig själv.
Citera
2015-08-23, 23:12
Medlem
Tercios avatar
Citat:

Han längst till höger är väl den person som kallar sig Robin och som blev intervjuad i något special-avsnitt av giftradion av söderman.
Citera
2015-08-24, 02:10
Medlem
DirtySolutionss avatar
Citat:

Nej det är det inte.

Edit: finns bara en krigare på den bilden och det är Sonic. De andra två svenskarna faller knappast under den kategorin, allra minst Skillthausen.
Senast redigerad av DirtySolutions 2015-08-24 kl. 02:32.
Citera
2015-08-24, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Han längst till höger är väl den person som kallar sig Robin och som blev intervjuad i något special-avsnitt av giftradion av söderman.

Ja det ser ut att stämma. Här kan man se honom intervjua Jonas Nilsson. https://www.youtube.com/watch?v=59DQteuxWCA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in