Heimerson är ju en gammal räv, en riktig globetrotter och borde ha en jävla visdom och livserfarenhet kan man tycka.
Men så läste jag denna krönika : http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article21291794.ab
Och där jämför han tyska flyktingar i Tyskland med tredje världen-flyktingar som strömmar till Sverige.
Kan han verkligen på allvar göra den jämförelsen? Det låter som en jämförelse som nån 14-årig Zara Larsson-typ skulle kunna göra!
Araber, negrer, muslimer har ju absolut inget gemensamt européer och allra minst svenskar. Det VET jag att Heimerson vet.
Ändå skriver han som han gör.
Tror ni att han trollar eller att han bara har blivit senil?
Eller är det så att det kanske är mest gasbombare och halshuggare som kommer hit?
De riktiga flyktingarna kanske sitter i ett tältläger i Libanon. Och till dessa minskar vi vår hjälp.
Ja, Västtyskland blev på några decennier en ekonomisk stormakt efter att ha legat i ruiner. Men rådde det mångkultur i Västtysland? Knappast.
Är inte hans jämförelser helt sinnessjuka och på en 14-årig PK-skolflickenivå?
Men så läste jag denna krönika : http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article21291794.ab
Och där jämför han tyska flyktingar i Tyskland med tredje världen-flyktingar som strömmar till Sverige.
Kan han verkligen på allvar göra den jämförelsen? Det låter som en jämförelse som nån 14-årig Zara Larsson-typ skulle kunna göra!
Araber, negrer, muslimer har ju absolut inget gemensamt européer och allra minst svenskar. Det VET jag att Heimerson vet.
Ändå skriver han som han gör.
Tror ni att han trollar eller att han bara har blivit senil?
Citat:
Ni har inget sinne för proportioner om ni tror att Europas länder inte kan ge tak över huvudet åt de människor som flyr gasbombare, tyranner och halshuggare.
Eller är det så att det kanske är mest gasbombare och halshuggare som kommer hit?
De riktiga flyktingarna kanske sitter i ett tältläger i Libanon. Och till dessa minskar vi vår hjälp.
Citat:
De var så kallade rikstyskar från tidigare östliga tyska områden, Ostpreussen, Pommern och Schlesien. Några miljoner var så kallade folktyskar. De kom från områden inom det förkrigstida Polen och Tjeckoslovakien. Hundratusentals kom från Jugoslavien, Ungern och Rumänien. Oftast tvingades de lämna byar och städer där familjerna hade bott i hundratals år.
De 12 miljonerna kom utblottade till det Tyskland som förlorat kriget, låg i ruiner, styrdes av ockupationsmakter och där svält rådde.
De 12 miljonerna kom utblottade till det Tyskland som förlorat kriget, låg i ruiner, styrdes av ockupationsmakter och där svält rådde.
Ja, Västtyskland blev på några decennier en ekonomisk stormakt efter att ha legat i ruiner. Men rådde det mångkultur i Västtysland? Knappast.
Är inte hans jämförelser helt sinnessjuka och på en 14-årig PK-skolflickenivå?