2015-08-22, 17:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Men han hävdar att han är sjuk.
Hur bevisar det förekomsten av denna tortyr ?
De finns trådar för psykisk sjukdom också här på FB, om jag vore dement och glömt att jag reparerat ett "vred" och kommer på det ska jag då hävda att alla brottsutsatt nog glömt av hur det egentligen låg till?

Jag hade rörelse syner som inte var sanna en gång då jag tagit en imovan men inte sov just då. Där jag såg en gardin/ väggbonad fladdra, men då jag läst lite om imovan så såg jag att synstörning var vanliga om man inte direkt gick och lade sig, så jag bara studera detta fenomen, och blev lite smått full i skratt .
Hade jag inte känt till detta så hade jag blivit skraj för det såg ut som om det verkligen rörde sig /fladdrade.

Tog imovande mot smärta då det var svårt att somna.
När du ändå är inne på ämnet. Har du verkligen uteslutit att dina observationer är en blandning av fantasi och sjukdom? Om du följde rådet att gå till psyket så skulle den möjligheten eventuellt kunna uteslutas... Hur mycket finns det egentligen att förlora på det vid den här punkten, jämfört med vad du kan vinna?
Citera
2015-08-22, 17:48
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Väldigt otacksamt av dig i så fall. Du framför hela tiden argument som uteslutande bygger på hur du uppfattar världen. Det ifrågasätts gång på gång om din världsåskådning är relevant för tråden och du envisas med att den är det. Att den är korrekt verkar rimligt att du försöker utreda i det läget. Speciellt i ljuset av att det visat sig vara väldigt relevant för andra offer.

Jag har ett fysiskt krävande jobb med ansvar och säkerhet , om jag såg i syne så skulle jag inte haft noll i olyckor etc .

Om du blir rånad i kväll ska du då först gå till en psykdoktor för att få anmäla ?

Varför sitter du på nätet här hela dagarna ? Vad är din lön ? om du vill hjälpa någon så gör som jag kom på billiga lösningar för att detektera dessa så att de får avgöra sedan om de är falsk eller inte och blir det besvärligt för dem och de inte kan sluta oroa sig /fundera och de inte har bevis så får de överväga andra alternativ .

Anmäla står fast . sista orden med dig nu skriv vad du vill är det ett påhopp igen så anmäler jag igen . Den lilla förfrågan om att dela bevis ligger nu långt bak och om någon börjar bläddra så ser de era psykpåståenden först och kanske inte bläddrar bakåt och det ser ju ut som om det är meningen med allt trams .

ett test https://robustfiles.com/dl.php?key=/RUF6/2015-08-2218.05.47.jpg nog en fågel mitt i bilden bara tog ett foto rakt upp. Kanske var en drönare
Senast redigerad av Harfager 2015-08-22 kl. 18:14.
Citera
2015-08-22, 17:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men han hävdar att han är sjuk.
Hur bevisar det förekomsten av denna tortyr ?

Nej inlägget bevisar inte att GS förekommer, snarast tvärtom. I Koljarovs fall vet vi att den upplevda förföljelsen endast fanns i hans huvud. Vilket är nog så intressant info i en tråd där vi diskuterar om GS förekommer. Det är ju faktiskt fullt möjligt att Koljarov är en ganska typisk TI.
Citera
2015-08-22, 17:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har ett fysiskt krävande jobb med ansvar och säkerhet , om jag såg i syne så skulle jag inte haft noll i olyckor etc .
Det är inte riktigt så det fungerar...

Citat:
Om du blir rånad i kväll ska du då först gå till en psykdoktor för att få anmäla ?
Om jag råkar ut för någonting som får min omgivning att ifrågasätta min mentala hälsa så hade jag blivit väldigt orolig gällande min mentala hälsa. Ett isolerat rånförsök skulle knappast höra till den kategorin.

Citat:
Varför sitter du på nätet här hela dagarna ?
Jag försöker få mer insikt om gang stalking.
Citat:
Vad är din lön?
Jag får inget alls för att sitta här och vara snäll. På sin höjd får jag otack från dig.

Citat:
om du vill hjälpa någon så gör som jag kom på billiga lösningar för att detektera dessa så att de får avgöra sedan om de är falsk eller inte och blir det besvärligt för dem och de inte kan sluta oroa sig /fundera och de inte har bevis så får de överväga andra alternativ .
Det har jag redan gjort. Jag föreslog för jättelänge sen att gäng-offer som upplevde att saker flyttade sig i hemmet skulle skaffa så kallade nanny-cams. Letade upp lämpliga modeller som inte var dyra alls till och med.

Citat:
Anmäla står fast . sista orden med dig nu skriv vad du vill är det ett påhopp igen så anmäler jag igen .
Äsch, det blir bara jobbigt för alla om du håller på att anmäla hela tiden. Gå till polisen och anmäl lite istället...

Citat:
Den lilla förfrågan om att dela bevis ligger nu långt bak och om någon börjar bläddra så ser de era psykpåståenden först och kanske inte bläddrar bakåt och det ser ju ut som om det är meningen med allt trams.
Risken är nog större att dom ser din egen ovilja att dela med dig av bevis och använder det som grund för att inte dela med sig.
Citera
2015-08-22, 18:11
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej inlägget bevisar inte att GS förekommer, snarast tvärtom. I Koljarovs fall vet vi att den upplevda förföljelsen endast fanns i hans huvud. Vilket är nog så intressant info i en tråd där vi diskuterar om GS förekommer. Det är ju faktiskt fullt möjligt att Koljarov är en ganska typisk TI.
Jag ska också tillägga att när detta pågick så funkade jag ytligt som vanligt förutom att jag ansåg mig vara förföljd och avlyssnad, det var omöjligt att se och höra att en del av händelserna inte skedde så som dom verkade ske under den perioden.

Som längst var det nästan två månader i sträck som jag mådde så och det kom smygande och det är således svårt att sätta fingret på den exakta tidpunkten då jag började känna mig förföljd.
Däremot var det väldigt lätt att sätta fingret på när det försvann, dvs dagen efter besöket på psykakuten och starten på min medicinering.

Jag fick Zyprexa av psykakuten och min läkare skrev ut en annan ssri och sedan dess har jag inte upplevt något av dessa saker.

Att Hårfager anmäler kurrekotte när kurrekotte enbart försöker hjälpa honom är bara en alltför vanlig skyddsmekanism hos personer med liknande psykiska besvär.

Varsågod och anmäl mig också om du vill, att du inte vill/vågar bli motbevisad är redan klart för oss alla.
Synd bara eftersom du kunde mått bra av rätt medicinering och terapi.
Citera
2015-08-22, 18:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag ska också tillägga att när detta pågick så funkade jag ytligt som vanligt förutom att jag ansåg mig vara förföljd och avlyssnad, det var omöjligt att se och höra att en del av händelserna inte skedde så som dom verkade ske under den perioden.

Som längst var det nästan två månader i sträck som jag mådde så och det kom smygande och det är således svårt att sätta fingret på den exakta tidpunkten då jag började känna mig förföljd.
Däremot var det väldigt lätt att sätta fingret på när det försvann, dvs dagen efter besöket på psykakuten och starten på min medicinering.

Jag fick Zyprexa av psykakuten och min läkare skrev ut en annan ssri och sedan dess har jag inte upplevt något av dessa saker.

Att Hårfager anmäler kurrekotte när kurrekotte enbart försöker hjälpa honom är bara en alltför vanlig skyddsmekanism hos personer med liknande psykiska besvär.

Varsågod och anmäl mig också om du vill, att du inte vill/vågar bli motbevisad är redan klart för oss alla.
Synd bara eftersom du kunde mått bra av rätt medicinering och terapi.

Jag önskar att fler kunde följa ditt exempel. Om inte annat för att utesluta att det är en sjukdom som ligger bakom ens upplevelser.
Citera
2015-08-22, 19:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

ett test https://robustfiles.com/dl.php?key=/RUF6/2015-08-2218.05.47.jpg nog en fågel mitt i bilden bara tog ett foto rakt upp. Kanske var en drönare

Frågan är vad det är på bilden? Jag förstorade den och det ser inte ut som en fågel så jag gick ut och tog en bild till rakt upp utan att torka av linsen men där syns inget sådant. Blir väl UFO forumet nu https://robustfiles.com/dl.php?key=/geR2/2015-08-2218.37.32.jpg
Citera
2015-08-22, 20:13
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Frågan är vad det är på bilden? Jag förstorade den och det ser inte ut som en fågel så jag gick ut och tog en bild till rakt upp utan att torka av linsen men där syns inget sådant. Blir väl UFO forumet nu https://robustfiles.com/dl.php?key=/geR2/2015-08-2218.37.32.jpg

Är detta en drönare och min trafik är kollad så kommer det vara SM i drönarflyg här ute i morgon och att de bara var och prov flög området i dag https://robustfiles.com/dl.php?key=/...2218.05.47.jpg
Citera
2015-08-22, 21:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Är detta en drönare och min trafik är kollad så kommer det vara SM i drönarflyg här ute i morgon och att de bara var och prov flög området i dag https://robustfiles.com/dl.php?key=/...2218.05.47.jpg

Länken med "fågeln" på blev fel testar igen
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Frobustfiles.com%2Fdl.php %3Fkey%3D%2FRUF6%2F2015-08-2218.05.47.jpg

Ni som tar mediciner, fortsätt med det, jag har inte hallucinerat i 20 år , och har ni mått bra på dessa så sluta inte. Men är det liknade som mig så börja undersök lite men med medicinen kvar , minns spettmannen i Åkeshov innan ni gör något på eget initiativ ni som läser detta .

Detta kan vara en slump också men det är många många slumpar och sammanträffande som gör ekvationen lätt att inse för mig och jag har emottagit raka hot etc . så sluta inte med medicinen för att "se " klarare utan börja dokumentera med er ro i kroppen om ni upplevt samma som jag beskriver. Jag har aldrig haft röster etc .
Senast redigerad av Harfager 2015-08-22 kl. 22:28.
Citera
2015-08-23, 07:27
Medlem
ieshos avatar
Det är väl ändå klart att det finns personer som har förföljelsemani utan att vara förföljda, men vad är det för nivå på dessa diskussioner om detta av vissa anses bevisa att ingen gangstalking förekommer?

Det är ju just det som är problemet: att de som förföljs på ett utstuderat diskret oftast sätt blir nojiga. Och det finns ju bevis för att detta är en metod som kan användas för att stressa knarklangare att avslöja var deras knarkgömma är. Någon skrev om det i någon av de låsta trådarna om gangstalking.

Och jag är böjd att hålla med Harfager att det är en del i tråden som har misstänkt mycket tid för att sitta och driva frågor på internet. Någon sorts betalning är det absolut fråga om, som pengar eller sadistisk njutning eller något.
Citera
2015-08-23, 09:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Länken med "fågeln" på blev fel testar igen
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Frobustfiles.com%2Fdl.php %3Fkey%3D%2FRUF6%2F2015-08-2218.05.47.jpg

Ni som tar mediciner, fortsätt med det, jag har inte hallucinerat i 20 år , och har ni mått bra på dessa så sluta inte. Men är det liknade som mig så börja undersök lite men med medicinen kvar , minns spettmannen i Åkeshov innan ni gör något på eget initiativ ni som läser detta .

Detta kan vara en slump också men det är många många slumpar och sammanträffande som gör ekvationen lätt att inse för mig och jag har emottagit raka hot etc . så sluta inte med medicinen för att "se " klarare utan börja dokumentera med er ro i kroppen om ni upplevt samma som jag beskriver. Jag har aldrig haft röster etc .

Har sätt bilden och även lagt ut den på ett par ställen till med förhoppningen att någon med bättre bildvisning på sin dator kan lägga en tydligare bild. Vad jag ser då jag drar upp denna i mitt Windows 10 på högsta zoom är tre punkter med stag emellan och två stag som går vidare som till där två punkter till borde sitta om detta är en drönare. Tror att vinkeln döljer de två saknade punkterna .

I går skulle jag som sagt testa en bildupplandnings tjänst som jag googlat mig till och fått två här på FB , ena funkade inte att klicka på men det gjorde den andra.

Och då jag ville veta hur det funkade med denna (anonymitet och om det var som med en annan bildtjänst som jag hittade här där alla bilder hamnade i ett offentligt bildarkiv där vem som helst utan länk kunde titta på bilder folk lagt upp ) så ville jag ta ett foto som var helt neutralt och gick utanför dörren och riktade kameran uppåt och tog en bild.

Kommer in och provar att ladda upp bilden efter att tankat ned den till datorn och ser en liten prick som ser ut som att vara till bilden men jag fuktade tummen och försökte torka bort den på bildskärmen. Testade sedan att lägga upp länken här på FB och fick en direkt nedladdning och med mitt skämt om fåglar i huvudet så drog jag upp bilden till max och såg att det ser inte ut som någon fågel. Finns mycket rovfåglar här som brukar ligga på hög höjd och cirkla och bara se ut som små punkter .
Visst har jag tänkt att drönare kan användas och har själv tänkt att det vore kul att filma omgivningarna från luften, men jag har inte tittat efter sådant lika lite som jag tittat efter dolda kameror då en går att gömma i vilket träd/stubbe som helst .... En grej jag såg med mitt "anti man in the middle " program var då jag slog på basstationer så var ena mitt inne i mitt hus , jag tänkte att
1. antingen har jag missuppfattat basstations funktionen i appen,

2.appen är inte färdigutvecklad och det kan vara därför också som den lyser gult hela tiden på min telefon.

3. att basstationen är gömd i huset jag bor i .

Vaknade nu på morgonen med en mycket dålig dröm i huvudet och var glad att det bara var en dröm, men ska kolla inspelningen under natten då jag vill se om jag tagit någon "viskare då man sover" på bandet . Har haft folk mumlande utan för då man tältat på öde mark, såg även att en Alex-84 hade varit med om något liknande då han tältade , men det går ju att sätta ljud i ett hus också för att då man vaknar om de har insyn, stänga av ljudet. det har jag ett bara minne utav där jag "lurade" dem som bankade utav helvete en gång.

Senast redigerad av Harfager 2015-08-23 kl. 09:38.
Citera
2015-08-23, 10:18
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Har sätt bilden och även lagt ut den på ett par ställen till med förhoppningen att någon med bättre bildvisning på sin dator kan lägga en tydligare bild. Vad jag ser då jag drar upp denna i mitt Windows 10 på högsta zoom är tre punkter med stag emellan och två stag som går vidare som till där två punkter till borde sitta om detta är en drönare. Tror att vinkeln döljer de två saknade punkterna .

I går skulle jag som sagt testa en bildupplandnings tjänst som jag googlat mig till och fått två här på FB , ena funkade inte att klicka på men det gjorde den andra.

Och då jag ville veta hur det funkade med denna (anonymitet och om det var som med en annan bildtjänst som jag hittade här där alla bilder hamnade i ett offentligt bildarkiv där vem som helst utan länk kunde titta på bilder folk lagt upp ) så ville jag ta ett foto som var helt neutralt och gick utanför dörren och riktade kameran uppåt och tog en bild.

Kommer in och provar att ladda upp bilden efter att tankat ned den till datorn och ser en liten prick som ser ut som att vara till bilden men jag fuktade tummen och försökte torka bort den på bildskärmen. Testade sedan att lägga upp länken här på FB och fick en direkt nedladdning och med mitt skämt om fåglar i huvudet så drog jag upp bilden till max och såg att det ser inte ut som någon fågel. Finns mycket rovfåglar här som brukar ligga på hög höjd och cirkla och bara se ut som små punkter .
Visst har jag tänkt att drönare kan användas och har själv tänkt att det vore kul att filma omgivningarna från luften, men jag har inte tittat efter sådant lika lite som jag tittat efter dolda kameror då en går att gömma i vilket träd/stubbe som helst .... En grej jag såg med mitt "anti man in the middle " program var då jag slog på basstationer så var ena mitt inne i mitt hus , jag tänkte att
1. antingen har jag missuppfattat basstations funktionen i appen,

2.appen är inte färdigutvecklad och det kan vara därför också som den lyser gult hela tiden på min telefon.

3. att basstationen är gömd i huset jag bor i .

Vaknade nu på morgonen med en mycket dålig dröm i huvudet och var glad att det bara var en dröm, men ska kolla inspelningen under natten då jag vill se om jag tagit någon "viskare då man sover" på bandet . Har haft folk mumlande utan för då man tältat på öde mark, såg även att en Alex-84 hade varit med om något liknande då han tältade , men det går ju att sätta ljud i ett hus också för att då man vaknar om de har insyn, stänga av ljudet. det har jag ett bara minne utav där jag "lurade" dem som bankade utav helvete en gång.

Jag fick fram denna bild med GNUs bildbehandlingsprogram Gimp (filter>förbättra>oskarp mask):

https://www.dropbox.com/s/mpy786ee496owxx/broms%20eller%20sl%C3%A4nda.jpg?dl=0

När jag förstorar din bild tycker jag mig se en trollslända medan bilden ovan mer ser ut som en broms eller en jaktfluga. Och eftersom vi har värmebölja så finns en del insekter i luften.

Vad jag tror är ett gott råd i allmänhet till de som känner sig utsatta är att gallra iakttagelserna hårdare. Inte så mycket som folk normalt gör för att orka med, men så pass mycket att man inte hela tiden söker efter bevis och så pass mycket att man inte okritiskt fokuserar på företeelser som skulle kunna ha en godtagbar alternativ förklaring.
Senast redigerad av iesho 2015-08-23 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in