2015-08-22, 09:06
Medlem
Det kan vi vara utan att veta om det!
Citera
2015-08-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densomtycker
1. Det är fel att beröva barnet rätten till sin biologiska far.

2. Jag skulle aldrig någonsin donera till någon jag inte kände. Jag vill vara delaktig i mina barns uppväxt.

Någon som tänker för en gångs skull. Wow. Jag fattar ärligt talat inte hur de flesta killar kan vara så obrydda om ifall deras barn uppfostras av någon galen psykopatmamma t ex bara för att farsorna skulle tjäna några hundra.
Citera
2015-08-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det kan vi vara utan att veta om det!

Hur kan man vara det. Stoppa inte in kuken i vad som helst så har du inga problem.
Citera
2015-08-22, 16:04
Medlem
Herr-PK som skapade tråden skriver att han tror hur processen går till. Med andra ord så vet han inte vilket får mig att fundera.
Varför skapa en tråd men en anda som stinker moral medna man själv är en av de som inte donerar? Borde inte den utan skuld kasta den första stenen?
Citera
2015-08-22, 16:19
Medlem
Vad får man för en donation? En tusenlapp? Mer?
Citera
2015-08-22, 16:20
Medlem
Har faktiskt inte funderat så mycket över det. Jag är för adoption. Behöver vi fler?

Men för att vara seriös; Om någon kom hem med en kopp och en tusenlapp, då skulle jag runka och spruta min grädde i koppen. Absolut.
Citera
2015-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
För att det redan finns alldeles för många människor på den här planeten...
Skiter i hur många människor som finns finns inte för många europeer och svenskar i alla fall. Det finns för många idioter som kan fortplanta sig obegränsat medan de intelligenta spenderar sin tid framför datorn och är för egoistiska och materialistiska för att skaffa barn.
Citera
2015-08-22, 17:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Nä fan. Vill en kvinna ha mina spermier får hon jobba för det.
Citera
2015-08-22, 17:32
Avslutad
Kan man donera sperma i Sverige? I sa fall, var?

Klart jag vill donera. Jag ar en intelligent man med bra gener.
Citera
2015-08-22, 18:34
Medlem
Christopher.s avatar
No milk without buying the cow
Citera
2015-08-22, 19:07
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Kan man donera sperma i Sverige? I sa fall, var?

Klart jag vill donera. Jag ar en intelligent man med bra gener.

Inteligent var ordet ja. Provat att googla "spermabank", "donera sperma" eller liknande?
Citera
2015-08-22, 19:47
Medlem
bockyboats avatar
Pga hårda krav, omständliga tester och regleringar, troligtvis. Sverige godkänner heller inte anonyma donatorer, vilket riskerar att bli en obehaglig överraskning i framtiden för övriga familjemedlemmar.

I egenskap som kvinna kan jag inte själv svara på frågan, men däremot tänkte jag berätta att jag har en manlig vän som genom spermadonation blivit pappa åt sju stycken barn. Han genomgick proceduren som 26-årig singel; idag är han 36 år och lever i ett samboförhållande med en kvinna och en gemensam dotter. Sambon känner till de sex ungarna och var okej med detta - personligen hade jag dock som barnfri kvinna varit oerhört skeptisk till en man som har barn sedan tidigare, oavsett om han hade vårdnaden om dem eller ej (mer okej med med det sistnämnda i och för sig; det första hade för mig varit en dealbreaker). Jag jämför det med en kvinna som adopterat bort sitt barn. Det skulle helt enkelt inte kännas lika speciellt att skaffa barn med honom.

Detta blir kanske lite OT, men jag ville bidra med ytterligare en aspekt som kan vara värd att ta med i beräkningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in