2015-08-21, 22:26
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har bara fulstreamat i alla år, men här på Flashback har tonen aldrig varit positiv gällande TV4:s skötsel av det där. Andra kan detaljerna bättre.

TV4 är oftast helt slut i planeten. Men Osmanbegovic lyckades väl på något sätt att få TV4 att satsa på Serie A, när han var där. Nu är han på SBS.
Citera
2015-08-21, 23:00
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
TV4 är oftast helt slut i planeten. Men Osmanbegovic lyckades väl på något sätt att få TV4 att satsa på Serie A, när han var där. Nu är han på SBS.
Ja det märktes tydligt när han lämnade det sjunkade skeppet TV4. Sista säsongen misshandlades ligan brutalt. Wilbacher uttryckte det ganska väl när han skrev att det skulle bli champagne i Tegeluddsvägens styrelserum när sista serie-A-omgången spelats.
Citera
2015-08-21, 23:01
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Förstår inte vad som är så svårt? TV-bolagen sänder sånt som är intressant och gemene svensk skiter fullständigt i spanska ligan och serie a som är två ligor utan vare sig någon prestige eller historia (den sistnämnda ligan har väl enbart en historia av korruption och fusk). Det är något annat med Premier League då det är något som alla svenskar kan se sig själva i, det är dessutom världens bästa och största liga. Är Serie A och La liga två zoo-affärer så är Premier League Kolmårdens djurpark.

Det svåra är att priset på rättigheterna skjutit i höjden.

Visste du att Bundesliga har en målgrupp i Sverige och sänds här? Trots att gemene svensk inte följer det.
Så, där fick du lära dig nåt nytt. Allt handlar inte om PL.
Citera
2015-08-21, 23:04
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag förklarar bara hur det ligger till ur ett globalt perspektiv och framförallt ur tv-bolagens perspektiv. Serie A och La liga berör inte det svenska folket då det är Premier League som gäller här då fotbollen därifrån till svenska folket är obeskrivlig.
Haha antar att du trollar men om så inte skulle vara fallet, vem är du att prata om vad svenska folket vill? Hur anser du dig vara rätt person att representera hela svenska folket? Har du en tillförlitlig källa som visar att både serie a och la liga är ointressant för svenska folket? Länka gärna den källan då för du har verkligen inget mandat för att bestämma vad folk vill se. Det är en sak om PL är populärare i Sverige rent statistiskt men som med allt annat har folk olika intressen. Jag har fri tillgång till PL men la liga intresserar mig mer och därför kollar jag mer på la liga helt enkelt. Denna tråden vittnar för övrigt om att jag inte är ensam om detta. Med din logik så ska filmkanalerna sluta att visa skräckfilmer för i Sverige så är action eller komedi mer tilltalande. Tänk efter lite innan du kommer med dumma kommentarer. Bundesliga skulle också vara populärare i Sverige än la liga? Det vill jag också se en källa på. Jag är villig att slå vad om en rejäl summa pengar om att det inte stämmer.

Men som sagt, istället för att snacka skit så kom med fakta som bekräftar dina påstående.
Citera
2015-08-22, 00:35
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Det svåra är att priset på rättigheterna skjutit i höjden.

Visste du att Bundesliga har en målgrupp i Sverige och sänds här? Trots att gemene svensk inte följer det.
Så, där fick du lära dig nåt nytt. Allt handlar inte om PL.

Allt kostar och ja rättigheterna har skjutit i höjden men iom att det är så många av den stolta delen av svenska folket kollar på PL så blir det inga problem att kunna finansiera. Serie A och La Liga kostar mindre men likt förbannat så kan bolagen inte finansiera, eller kan kan dem men det blir direkt mycket svårare iom att så få vill se på det.

Gemene svensk följer inte BL, precis som med Serie A och La Liga. Dock så är BL en mycket bättre liga rent fotbollsmässigt och där finns en kärlek till fotbollen som inte finns i tex Italien, för där är det alltid fullsatt och ösigt men trevligt på läktarna. De som följer BL i Sverige är många som är intresserad av det taktiska, många högt sedda tränare i Sverige kollar då Tyskland varit med och utvecklat fotbollen på ett sätt som få ligor gjort. Vill man följa utvecklingen inom fotboll så kollar man hellre på BL än Serie A.
Citera
2015-08-22, 11:26
Medlem
Q1986s avatar
Finns det någon stream med bra kvalite som visar Roma ikväll? (betalar gärna)

Sjukt tråkigt att inget tv-hus ännu köpt rättigheter
Citera
2015-08-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
Finns det någon stream med bra kvalite som visar Roma ikväll? (betalar gärna)

Sjukt tråkigt att inget tv-hus ännu köpt rättigheter

För att finna en positiv vinkling på detta, så borde det rimligtvis vara fritt fram att diskutera streaming och posta länkar? Om någon moderator tycker annorlunda kan det vara läga att säga det nu, innan omgången kör igång.
Citera
2015-08-22, 12:54
Medlem
mishimas avatar
Vill inte ta gift på det men tror att Eurosport/Discovery har köpt Serie A och går ut med det rätt snart.

Vi får se om jag får rätt.
Citera
2015-08-22, 12:55
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vill inte ta gift på det men tror att Eurosport/Discovery har köpt Serie A och går ut med det rätt snart.

Extremt oprofessionellt att köpa det så sent så man missar första omgången?
Citera
2015-08-22, 13:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Vad baserar du den tron på?
Citera
2015-08-22, 13:08
Medlem
Kafferastens avatar
Väldigt irriterande detta minst sagt. Ingen mening att ha kvar Cmore om dom inte fixar La Liga.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Både la liga och serie A är populärare i Sverige än Bundesliga. Det är jag hundra på. Det är säkert mycket dyrare att köpa dessa ligor i Sverige, varför det dröjer så. Är tämligen säker på att la liga med Barca och Real samt Guidetti är väldigt eftertraktat.

Ja klubbar som Barca och Real har väl mer eller mindre tagit över den roll som Man Utd, Liverpool, Arsenal osv hade förr vad gäller att samla nya fans och tv-tittare i Sverige. Givet att La Liga är större än Bundesliga även om jag gillar att kolla båda dessa ligor. Serie A har ju också varit med oss länge nu i Sverige så som du säger bör den också vara före Bundesliga fortfarande. Men klubbar som Bayern, Dortmund, Wolfsburg osv vill ju många av oss se det finns ju en hel del duktiga spelare att följa där. Och stämningen runt matcherna är ofta på topp.

Alla dessa ligor samt Ligue 1 ska bara finnas på svensk tv. Kosta vad det kosta vill. Regeringen får skjuta till pengar annars istället för att satsa massa pengar på olika skitsaker. Det är väl viktigare att folk som betalar skatt och lägger dyra pengar på tv-kanaler får se fotboll och må lite bra när det är helg.
Citera
2015-08-22, 13:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Skysports sänder ju matcherna i England bland annat.. Möjligt och antagligen också enklast att få till det där igenom om du inte kan nåt annat språk..

Laola är de som sänder i Österrike och Tyskland... Kommentatorer på tyska, men sidan är på engelska och här är länk direkt till matchen, dock behöver du lura dom med VPN... Förövrigt intressant att kanalen kostar 5euro i månaden...
http://www.laola1.tv/en-int/live/malaga-cf-fc-sevilla/374833.html

Kan man streama skysports från nätet i Sverige? Jag vill ju ha studio på ett språk jag förstår. Inte golgogllglgologoglogloglgologogogololgloglogloglog o eller ormspråk som i fulstreams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in