2015-08-22, 00:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle vara jävligt pinsamt om man måste hitta en annan GM
och inte har följt upp dom spåren som eventuellt finns.
Så länge polisen har en misstänkt letar den inte efter en annan misstänkt.
2015-08-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det märkligt att det fanns stinkande blod i AJ:s bil? Han jagar kanske vilt, kastade in en kanin i bilen och det är ifrån en sådan händelse som blodet kommer ifrån?

Jättemärkligt att man slänger in ett blodigt djur i en bil när man har flak och kärror
2015-08-22, 00:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror du på alvar att en erfaren jägare som AJ skulle slänga inn en blodig kanin, eller annat djur för den delen, i sin fina bil?

Ja, jag gör faktiskt det, förmögna storbönder är inte alla gånger så rädda om sina fordon, när de blir skitiga så lämnar de in dem för rekonditionering eller så köper de en ny bil, det är jag övertygad om.

Vissa jägare lägger bytet på taket, inte långsökt att andra har dem i baksätet.

https://robbanomartiniaustralien.files.wordpress.com/2011/02/pict1184.jpg
2015-08-22, 00:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jättemärkligt att man slänger in ett blodigt djur i en bil när man har flak och kärror
Ännu märkligare om man slänger in ett blodigt lik.
2015-08-22, 00:46
Moderator
OYs avatar
Citat:

Märkligare saker har hänt, och även om det inte har det så kan det inte uteslutas att AJ har lagt ett byte i baksätet, eller en blodig kniv eller ett par blodiga byxor i samband med jakt.

Fanns det ett flak på bilen som stank, har den bilen ens en dragkrok?
2015-08-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligare saker har hänt, och även om det inte har det så kan det inte uteslutas att AJ har lagt et byte i baksätet, eller en blodig kniv eller ett par blodiga byxor i samband med jakt.

Fanns det ett flak på bilen som stank, har den bilen ens en dragkrok?

Nej det var förmodligen ingen bil man använder vid jakt när man har transporter till det
2015-08-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ännu märkligare om man slänger in ett blodigt lik.

Ja, han kanske är blödarsjuk den där AJ , alla hans bilar kanske stinker
2015-08-22, 00:51
Medlem
Citat:
Självklart, det förstår jag att man måste kolla men man grävde dessutom rätt mycket också bakom ladan

Nu är det ju inte polisen som grävt allting, man hade en
grävmaskin på plats, skulle bygga en spannmålssilo vill jag minnas.
2015-08-22, 00:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, han kanske är blödarsjuk den där AJ , alla hans bilar kanske stinker
Men, om någon har transporterat ett blodigt lik efter ett mord i bilen och den stinker, lämnar man den då till rekonditionering, eller försäljning, eller vad det nu var så andra märker att bilen har varit inblandad i mordet? AJ kan troligen haft råd att elda upp bilen och köpa en ny.
2015-08-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu är det ju inte polisen som grävt allting, man hade en
grävmaskin på plats, skulle bygga en spannmålssilo vill jag minnas.

Man flyttade avspärrningarna så att silon kunde byggas klar men innan det grävde polisen i ladan
2015-08-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, om någon har transporterat ett blodigt lik efter ett mord i bilen och den stinker, lämnar man den då till rekonditionering, eller försäljning, eller vad det nu var så andra märker att bilen har varit inblandad i mordet? AJ kan troligen haft råd att elda upp bilen och köpa en ny.

Ja det var inte jag som tog upp bilen, och hade det varit människoblod så hade de nog hittat det
2015-08-22, 00:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Okej!
Tack det ska jag göra.
Har träffat chilenaren som såg blodet i Jönssons bil innan
den togs till rekonditionering, den stank tydligen väldigt illa.
Märkligt!

Sa "chilenaren" något om var AJ påstod att blodet, eller vad det nu var, kom ifrån?

Och dom här i tråden som inte finner det otroligt märkligt och suspekt att AJ, i veckorna efter Lisas mord, lämnade in en bil med blod, eller annant ämne, som tydligen krävde allvarlig rengöring av bilen, och försökte byta in bilen hos två olika bilförhandlare, ja dom borde tänka igenom saken en gång till.

Och kom nu inte med "ja men den bilen är avförd från utredningen" för det vet vi ingenting om iom att detta sagts av polisen:

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/

Det finns minst en annan bil som undersökts i mordutredningen. Den har koppling till Blomberg och lämnades in på en verkstad dagarna efter Lisa Holms försvinnande.
– Bilen har undersökts och är avförd från utredningen, säger Lars Johansson.

"minst en annan bil" betyder att det sannolikt finns MER än "en annan bil"

Dessutom sa polisen att den, i expressen omtalade bilen, lämnades in i dagarna efter Lisa's försvinnande, MEN...AJ lämnade in sin bil den 26 Juni alltså 19 dagar efter Lisa's försvinnande, så för mig låter det som två olika bilar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in