2015-08-21, 17:34
Medlem
Det kommer igen!
2015-08-21, 17:37
Medlem
zorb89s avatar
Vi får nog alla jobba i helgen... Risken ligger nu på börsen där jag inte hängt med på sistone. Men ni som varit med har sett det här ett tiotal gånger så sälja såna här dar kan vara förödande.

Bra tajming med certen, vi får se.

Imorgon har jag åter tillgång till datorerna.
2015-08-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Helt sjukt vilket konstig reaktion, bästa rapporten någonsin igår upp typ 39kr och idag ner 38kr. mitt bull köp igår vart inte så bra så fick köpa på mig 150% mer bull nu för att få ner gavet som var jävligt omänskligt högt.

lägger mig i fosterställning och kräks lite... ush... uppgången igår är borta × pi idag.

Du menar Bull certifikat är giltiga ett dygn? Du köpte igår på plus och idag är det rött och du gjorde stor förlust om certifikatet var giltig ett dygn.

Kan man själv välja giltigheten på certifikatet?
2015-08-21, 18:04
Medlem
Bbobis avatar
Känns som att kurt-sunes råd är värda att ha i bakhuvudet.

Inte börja ta ännu större risker bara för att man har vinst och "råd" att förlora likt en spelnarkoman vid en jack-vegasmaskin. Framförallt om man inte förstår sig på det.

Men jag är ju inte en fingerprintare likt er så det kanske bara är avund som talar. Vad vet jag.
2015-08-21, 18:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vad orsakade detta massiva ras? Blankningar och sell on news?
2015-08-21, 18:17
Medlem
2wires avatar
Stämmer det att Fingerprints aktieägare är som en sekt? Har ni ett sektlikt beteende? Har för mig att jag läste det i en tidning.

Risken är då att man tappar sitt objektiva och kritiska tänkande vilket är livsfarligt för en investerare!
Senast redigerad av 2wire 2015-08-21 kl. 18:19.
2015-08-21, 18:37
Medlem
Jag är inte sen att kritisera överoptimistiska småsparare, men den här skiten om "sekt" som de kablar ut är jävligt löjligt. Det här handlar om pengar o investeringar, inget annat. Det är klart som fan man blir glad när det går upp som satan, o det är klart man tror på sina investeringar. Sandlådenivå att kalla småsparare för sektmedlemmar, bara för att man inte delar deras tro på en viss aktie.

Det sagt - trist baksmälla för alla glada igår som skulle ut o dricka champagne o fira. Ännu tristare om man kostade på sin en fylla o vaknade upp på eftermiddagen idag, hade själv satt treon i halsen om jag sett utvecklingen.

Ligger själv kvar då jag tror på det långsiktiga caset. Är bara trist att det ska vara så jävla volatilt. Fylle på lite idag på 255, kändes som lågt då, sett över en längre tid tror jag också att det är det.

Vill inte sparka på ngn som redan ligger - men Zorbie Boy hur mår du idag, o ligger du kvar i bull-certen du köpte för 200 K? Du var ju böde kung o gudomlig igår när du fick rätt i uppgången, så vad har dagens utveckling då degenererat dig till med tanke på stt du rekade bulls?
2015-08-21, 19:42
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Jag är inte sen att kritisera överoptimistiska småsparare, men den här skiten om "sekt" som de kablar ut är jävligt löjligt. Det här handlar om pengar o investeringar, inget annat. Det är klart som fan man blir glad när det går upp som satan, o det är klart man tror på sina investeringar. Sandlådenivå att kalla småsparare för sektmedlemmar, bara för att man inte delar deras tro på en viss aktie.

Det sagt - trist baksmälla för alla glada igår som skulle ut o dricka champagne o fira. Ännu tristare om man kostade på sin en fylla o vaknade upp på eftermiddagen idag, hade själv satt treon i halsen om jag sett utvecklingen.

Ligger själv kvar då jag tror på det långsiktiga caset. Är bara trist att det ska vara så jävla volatilt. Fylle på lite idag på 255, kändes som lågt då, sett över en längre tid tror jag också att det är det.

Vill inte sparka på ngn som redan ligger - men Zorbie Boy hur mår du idag, o ligger du kvar i bull-certen du köpte för 200 K? Du var ju böde kung o gudomlig igår när du fick rätt i uppgången, så vad har dagens utveckling då degenererat dig till med tanke på stt du rekade bulls?
Fyllde på mer bulls, skriver imorn hel analys av allt. Har ingen dator men vi firade på även idag.

De som inte läst rapporten har.nog inte firat öht då de inte fattar siffror.

Kolla Avanzamannens twitter OCH handelsloggens call så ser du vad som händer nästa vecka.

Mvh

Sektledaren(patetiska påhitt)
2015-08-21, 20:03
Bannlyst
Det var då fan,,,,
efter morgonens börsras, tröttnade jag och sålde mina gamla aktier, inte mycket men ca 50000:-
bytte då till det "säkra" fingerprint alla snackat om, köpte för 260:-
och det gick ju sådär
men precis som vanligt när jag går in i nått
Men får hoppas Xorb får rätt i nästa vecka
ska fan sitta vid datorn på måndagens öppning och sälja skiten om det fortsätter ner och lägga pengarna i madrassen,,
Börskrash på G ?
2015-08-21, 20:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
om dom tar ut sina optioner och säljer
kommer kursen att rasa då?

zorb vad säger du
2015-08-21, 20:19
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
zorb vad säger du
Svarar på allt imorgon har ingen dator.

Men ni kan läsa här lite och sova lugnare, börsen är risken nu som finns men min vän tror det är överreaktion även där.

https://mobile.twitter.com/AvanzaMannen/status/634751293337260032
2015-08-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Du ska certifikat när alla börser störtdyker? Ok

Hade btw fel om Fingrarna, My bad.
Tycker det känns som ett ypperligt tillfälle att investera när den ligger så lågt ja. Stängde på 42:- idag, optimist som jag är ser jag det som ett kap för tillfället!

Kan visserligen vara min novis som gör mig orädd men ser inte direkt nackdelen med att investera nu när det ligger så lågt i certet. Kan ju lätt sticka upp fort vid uppgången igen, med tanke på hur snabbt certifikatet sticker i riktning (ser vi ju inte minst idag, hoppas trenden är kortvarig bara).
Kan ju få en riktigt härlig belöning eller torska lite peanuts. Går nog in i början på nästa vecka.
Senast redigerad av FulaTankar 2015-08-21 kl. 20:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in