Citat:
Det har varnats för detta förut, dock är det sociala priset för spelarövergångar till det förbjudna laget fortfarande tillräckligt högt för att anta att de nya spelarna antingen är ideologiskt drivna eller bara tillräckligt slipade för att se varthän det barkar, så än så länge är det väl lugnt. Sen kan jag fundera kring att anledningen till att ett så toppstyrt parti som sd gärna plockar politiska broilers från de andra partierna är så att de, gud förbjude, inte skulle få in en riktig människa med riktiga åsikter fria från taktiserande gentemot MSM.
Citat:
Det beror ju endast på vilka resultat de presenterar. Om resultatet är fel kan man säkert klaga på mätperioder, svarsfrekvens etc. Precis som om YouGov skulle smaska in en nedgång för sd med 8 %-enheter, då kommer det heta att de lyssnat till kritiken och nu väger sina siffror bättre.
Citat:
fetning 1 - utfallet är orimligt enligt rådande världsföreställning, kanske jorden är rund, men kan den inte få vara oval ett tag först så maktstrukturerna hinner anpassa sig? Förändringen går för snabbt, även för de som normalt kallar sig revolutionärer...Om jag uppfattat dig rätt så är dom opålitliga för att dom är opålitliga. Ingen argumentation eller insikt i undersökningsmetodiken framförs. Det är så bara för att det är så - standardargumentation när huvudet är i sanden.
Jag kan omformulera den gode Oformads frågeställning:
Vad i deras metodik medför att deras undersökning inte är tillförlitliga?
En bonusfråga:
Är undersökningarna i dina ögon enbart otillförlitliga för SD:s resultat eller är samtliga siffror opålitliga?
Jag kan omformulera den gode Oformads frågeställning:
Vad i deras metodik medför att deras undersökning inte är tillförlitliga?
En bonusfråga:
Är undersökningarna i dina ögon enbart otillförlitliga för SD:s resultat eller är samtliga siffror opålitliga?
fetning 2 - bra fråga, om vi ska plocka bort 3-4%-enheter från sd, vart ska de ta vägen?
Avsliutningsvis råder jag alla att titta på klippet från TV4-morgon, en naken inblick i bunkern.
Viktigt av flera skäl. Dels så uppmärksammar väljarna att andra partiers politiker insett att SD har rätt, samt att SD får mer kompetenta politiker, vilket i sanningens namn behövs. Ser fortfarande Sara Skyttedal som en drömvärvning. Om KD åker ut 2018 skulle jag inte se det som en omöjlighet.