När Fi fick siffror i Yougov som visade på att de var påväg in i riksdagen så var det klackarna i taket i Expressen. Gudrun Schyman hyllade dessa siffror helt okritiskt. Moderaten och partistrategen Kent "hittepåmätning" Persson uttalar sig också om läget utan att på något vis ha något behov av att säga att det är en "hittepåmätning".
Expressen redovisar Fi-framgångar i Yougov. 11 september 2014.
Sammanfattning
Maj: 7 mätningar - 5 rekord Juni: 9 mätningar - 8 rekord och 1 tangerat rekord Juli: 3 mätningar - 3 rekord Augusti: 3 mätningar - 3 rekord
Totalt: 22 mätningar - 19 rekord och 1 tangerat rekord
Intressant sammanställning. Tackar så mycket.
Denna tydliga trend och dessa fakta kan rimligen inte ens Pascalidou förneka!
Sammanfattning
Maj: 7 mätningar - 5 rekord Juni: 9 mätningar - 8 rekord och 1 tangerat rekord Juli: 3 mätningar - 3 rekord Augusti: 3 mätningar - 3 rekord
Totalt: 22 mätningar - 19 rekord och 1 tangerat rekord
Om man antar att att SD:s ökning är direkt proportionell till 7K:s inkompetens och dumhet, så måste 7K vara oändligt inkompetenta - sådant här ska ju egentligen inte kunna hända. Det är revolution, mina vänner. Och motdraget för 7K kan endast vara att lägga sig platt - eller göra en statskupp (möjligen mha DÖ 2.0). Men då kanske EU militärt intervenerar (så får vi alla fall någon nytta av dem, och skattepengarna vi betalat in)?
Nej, idag har vi ett viktigt problem att ta itu med. Historia är just det, historia. Alla partier har något i historien de talar tyst om. Jag struntar inte i partiets historia, jag tycker den är hemsk men det finns viktigare frågor i nutiden som bara ett parti är intresserade av att lösa.
Alltså, är alla med vänsterdiagnos intelligensbefriade? Som så många andra överdriver de betydelsen av dessa undersökningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Kul och viktigt med politiker som lämnar de gamla partierna och ansluter till framtidens parti SD Viktigt av flera skäl. Dels så uppmärksammar väljarna att andra partiers politiker insett att SD har rätt, samt att SD får mer kompetenta politiker, vilket i sanningens namn behövs. Ser fortfarande Sara Skyttedal som en drömvärvning. Om KD åker ut 2018 skulle jag inte se det som en omöjlighet.
Detta stör mig något oerhört. När ämnen inte får diskuteras har man något att dölja. När ämnen inte får diskuteras är det ofta för att man bor i en totalitär stat. Hur kan någon stödja dessa partier (för det gäller helt säkert inte bara M)?
Citat:
Det är ju jättestor humor att dagen efter all kalabalik så kommer Sentio och där är SD 0.1 procentenhet från att bli största parti Och sedan kommer Aftonbladets Inizio där man spräcker 20% för första gången.
Det börjar bli tufft nu för opinionsförnekarna..
Jag pallar helt enkelt inte med detta längre. Jag lägger ner diskutioner om invandringspolitik, både på nätet och IRL. Finns ingen mening att diskutera längre. Invandringen har havererat och ingen tänker göra något åt det utom att ljuga. Ingen som säger sig inte kunna förstå varför någon röstar på SD vill veta varför. Bara lögner och osakliga påhopp på alla som tycker vår invandringpolitik är dålig. Jag ser bara ett parti som kan göra skillnad.
Jag gör min röst hörd på valdagen och det får räcka med det. Är långt ifrån nöjd med alternativen men jag vet sju partier fulla med lögnare som mitt samvete säger blankt nej till.
SD kan gärna få växa till 40% om det står mellan det och att de är med och styr i regeringsställning. Så länge de inte är med och påverkar landets beslut på ett reellt plan finns det ingen anledning till oro för oss inom Alliansen och vänsterblocket gentemot de som vill göra det svårare för människor att komma hit.
Titta på egen risk! En "expert-panel" bestående av Alexandra Pascalidou, Linus Fremin och Hanne Kjöller diskuterar SDs rekordsiffror i Yougov. Här skräds det inte med orden vill jag lova! Pajasmätning, låtsasmätning osv! Puckot Fremin säger att yougov blåser på med 8 procentenheter mer än vad SD har i alla andra mätningar
Nu bölas det av förtrytelse inom den mediala begåvningsreserven. Nästa valresultat lär bli ett låtsasresultat, så allmänna val till riksdagen är det ingen större idé att anordna framledes.
Jag insuper varje ord som det vore ljuv musik i mina öron, och fläderblomssaft i min strupe. Det är så underbart skönt att höra en djupt PK, och förnekande människa, uppvisa en sådan avgrundsdjup förtvivlan över dagens sköna resultat.
Först känner jag något som gränsar till panik. En blandning mellan desperation och uppgivenhet. För inget hjälper ju! Det hjälper inte att inte ta debatten, det hjälper inte att ta debatten. Det hjälper inte att presentera fakta om hur nödvändig invandringen är för vår ekonomi, det hjälper inte att vädja om medmänsklighet och att vi måste ta emot dem som måste fly för sina liv.
Det är som om det gått troll, inte bara i de sociala medierna utan i hela samhället. För fem år sen skrev jag: "Det är det gradvisa, smygande accepterandet av SD, dess människosyn, språkbruk och samhällsvision som är det allra farligaste." Och hur snabbt har inte just det skett. Politiker, ledarskribenter och krönikörer som på ett sluttande plan allt hastigare glidit ner i högerpopulismen. Också på de ledarredaktioner och i de partier som borde vara gränsposteringar mot dessa avarter i demokratin.
Jag vaknar upp och läser att Sverigedemokraterna nu kan vara Sveriges största parti och jag undrar uppgivet hur den här tiden blev så dum och så ond.
Lite OT men det är ju jättar som spricker när gryningen kommer. Troll blir ju till sten. Tolkar detta som att vi "troll" inte behöver oroa oss
Underbara dagar detta. Visst retar man sig en aning på medias sjuka vinklingar om dessa "opålitliga" undersökningar, men egentligen ska vi fira! Jonas Gardell "fick panik" när nyheten kom, expressen har rubriken "nej, SD är inte störst" och Pascalidou har sminkat sig röd för att man inte ska se hennes rosenrasande kinder när hon skriker om "lögnaktiga låtsasundersökningar". LOs VD satt i Aktuellt och förklarade att invandringsdebatten tagit över eftersom det inte är någon konkurrens om hur man ska lösa arbetslösheten. Snacka om självförnekelse
De kan stoppa huvudet i sanden så djupt de vill men det ändrar inte sanningen! Nu kallsvettas de rejält, tänk då efter valdagen 2018. Vågar man gissa på en ny, stor depression med tillhörande självmord i journalistsektorn? Bubblan på södermalm har börjat spricka
De och fröken Pascalidou har totalt missat hur yougov jobbar med sina utfrågningar.
Jag har varit med och de har bra koll på ålder och bostadsort + andra uppgifter som man lämnar till dem.
Visst kan man trolla ihop ett fejk konto men vilket värde har det?
Vill minnas att de av den anledningen kollar av paneldeltagarna med hjälp av enkäter, som över tid verkar vara annorlunda , men är egentligen samma frågeställningar.
På så sätt får de fram hur trovärdig paneldeltagaren är.
Det är ju inte så att alla som finns i databasen får svara på samma undersökning.
Pascalidou och övriga msm tror att det bara är att snacka ihop sig med kompisar , snacka om att underskatta statistikerna på yougow!!!!!!..
Jag som är med i SIFO-panelen får andelar (försumbart små) av statens premieobligationer.
Ok! Tack för informationen, det står även på deras hemsida ser jag nu. Lustigt att alla tycks haka upp sig på att YouGov har belöning när de är många fler institut som också har det. Är Sifo och SCB också pajasmätningar?
[center]Sammanfattning
Totalt: 22 mätningar - 19 rekord och 1 tangerat rekord[/indent]
Otroligt fina siffror! Är det inte sommaren som brukar vara SDs dipp dessutom? Diskuterades väl i våras. Fast jag kan minnas fel. Alla bilbränder och skit på sommaren borde ge SD-röster...