2015-08-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Blir tokrally idag. Jag tror den kan gå till 350 kr

Lyckas du aldrig pricka rätt i dina gissingar eller?
2015-08-20, 17:12
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Hatten av zorb, jag erkänner mig besegrad
woow det här var nog dagens mest otippade händelse.

Tack detsamma, det är oerhört stort att kunna erkänna och det visar på intelligens

Hoppas du läst om bm och jbm.

Ha det!
2015-08-20, 18:58
Medlem
Vad sa jag igår?😎
2015-08-20, 18:59
Medlem
För oss som missade streamen, kan man se den igen någonstans?
2015-08-20, 19:35
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtz
Vad sa jag igår?😎
Grattis! (och till mig för 2:a platsen) 😎
2015-08-20, 21:45
Medlem
Harry_s avatar
folk kommer att sälja imorgon
räkna med att vi snuddar 255:-
2015-08-20, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
folk kommer att sälja imorgon
räkna med att vi snuddar 255:-
Ytterst tveksamt. Kommer att se ett litet dipp i vanlig ordning på morgonen, i övrigt kommer aktien att stiga någon procent eller två från öppningskurs vid avslut.
2015-08-21, 05:15
Medlem
alienfins avatar
Kan hålla med lite faktiskt..
http://www.svd.se/aktiespararna-fingerprints-agare-liknar-en-sekt/om/turerna-i-fingerprint-cards

Fingerprint liknar en sekt
Sektlik stämning och stark gruppmentalitet. Fingerprints aktieägare är ett sammansvetsat gäng som tjänat storkovan – fram till nu. Så beskriver Aktiespararnas Albin Rännar hajpade Fingerprint Cards. Men han varnar för fartblindhet.
Igår 18.58 Spara artikel Dela 87 delningar
Publicerad i ämnet: Turerna i Fingerprint Cards

Fotoskola
SvD:s fotografer hjälper dig att ta bättre bilder. Bara för dig som prenumerant!
Logga in här
Albin Rännar, chef för marknadsbevakning hos Aktiespararna.
Albin Rännar, chef för marknadsbevakning hos Aktiespararna. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman
Hajpen vet inga gränser. Fingerprints aktie fortsätter att rusa efter torsdagens rapport och stod ensamt för 20 procent av omsättningen på Stockholmsbörsen på torsdagen. Det är extremt ovanligt.

– Att ett så litet bolag kan stå för en så stor del av omsättningen är orimligt. Det är ohållbart. Börsen måste ta sitt ansvar, men de sitter på två stolar. De tjänar pengar på handeln och tar samtidigt betalt från bolaget som de ska övervaka, säger Albin Rännar, chef för marknadsbevakning på Aktiespararna.

Aktiespararna förespråkar ett långsiktigt sparande och det som händer med Fingerprints aktie är något helt annat, menar Albin Rännar.

– Det går helt emot våra regler, så här ska en bra aktieägare inte bete sig. Man ska veta vad man investerar i, man ska vara långsiktig och inte kliva in och ur. Man ska sprida riskerna och vi hoppas att de här aktieägarna är medvetna om att de kan förlora alla pengar. Vi hoppas att det tillhör en så liten del av portföljen och att man inte belånar hus och hem och lägger alla ägg i samma korg, säger Rännar.

Det är drömmen om den stora vinsten.
Fingerprints aktieägare skriver frekvent på nätforum och är mycket aktiva i att kontakta den som skriver något som skulle kunna uppfattas som negativt om bolaget.

Vad kan det vara som skapar det här beteendet?

– De känner att "vi är de enda som har sett sanningen". Ett sammansvetsat gäng och de enda som har förstått. Det är sektliknande med en stark gruppmentalitet och de blir blinda för det negativa, säger Albin Rännar.

Samtidigt är han noga med att lyfta fram bolagets teknik som sund och att teknologin har framtiden för sig. Men man kan inte vara säker på att det är just det här bolaget som drar den stora vinstlotten.

– Det är drömmen om den stora vinsten. Drömmen om det lilla bolaget som ska få det stora genomslaget, ett förhoppningsbolag med lovande teknologi, säger Albin Rännar.

Fingerprint Cards har varit otroligt lönsamt för den som satsade långsiktigt på aktien. På fem år har aktien stigit nästan 4 000 procent, varav den kraftigaste uppgången skett sedan årskiftet.

LÄS ÄVEN
2015-08-21, 05:43
Medlem
-Mystics avatar
Som sagt, äger inga aktier i fingerprint... Men går det verkligen att som mannen från aktiespararna att kalla det för ett förhoppningsbolag? När de faktiskt har börjat få en stor omsättning och börjar gå med vinst...
2015-08-21, 08:09
Medlem
zorb89s avatar
Köp bullar!!!!

Första köp reken ute med 650kr riktkurs!!!
http://t.co/uaf2m3iVdg

Haha Kurt när ska aphjärnan vakna för dig?
2015-08-21, 09:37
Medlem
Gaphalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Köp bullar!!!!

Första köp reken ute med 650kr riktkurs!!!
http://t.co/uaf2m3iVdg

Haha Kurt när ska aphjärnan vakna för dig?
Snacka svenska Zorb. Vadå köp bullar?
Har köpt på mig BULL FING X3 N om det är det du menar.
Hur stor ökning gissar du på där?

Vad menas med det här-> Fingerprint. Biometribolaget Fingerprints ledning samt tidigare vd Johan Carlström sitter på optioner som kan kvitteras ut nästa månad till ett värde om hela 1,6 miljarder kronor efter årets kursrusning i aktien. (DI)

Innebär det att ledningen kommer suga ur en massa stora pengar ur företaget? Va händer i så fall med aktien?
Senast redigerad av Gaphals 2015-08-21 kl. 09:40.
2015-08-21, 11:28
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
Snacka svenska Zorb. Vadå köp bullar?
Har köpt på mig BULL FING X3 N om det är det du menar.
Hur stor ökning gissar du på där?

Vad menas med det här-> Fingerprint. Biometribolaget Fingerprints ledning samt tidigare vd Johan Carlström sitter på optioner som kan kvitteras ut nästa månad till ett värde om hela 1,6 miljarder kronor efter årets kursrusning i aktien. (DI)

Innebär det att ledningen kommer suga ur en massa stora pengar ur företaget? Va händer i så fall med aktien?

Ja det skulle jag också vilja veta vad de där innebär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in