2015-08-20, 13:22
Medlem
http://status.st/ ser fint ut nu
2015-08-20, 13:22
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
SVT är skeptiska: http://www.svt.se/nyheter/undersokning-visar-att-sd-okar-matmetoden-ifragasatts
Förvånande att SVT är skeptiska.
2015-08-20, 13:23
Medlem
gurkmajjas avatar
Trenden är glasklar, SD är största parti om man sammanväger Yougov och Sentio.

Henrik, du kan ta det fortsatt lugnt! Den fortsatta ökningen fixar sjuklövern!
2015-08-20, 13:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Skulle inte förvåna mig om mig om det smids djävulska planer runt linsgrytan just nu. Tog en promenad upp till Medis i morse och som etnisk svensk man utan några som helst södermalmsattribut så som skägg, kärringtofs, tatueringar, randig tröja eller toppluva mitt i sommaren kände jag mig direkt utstirrad av Södermalmseliten. Ungefär som där går säkert en sverigedemokrat, hämta repet...
Kul inlägg! Det är också roligt att alla de planer som hittills smitts på Södermalm bara gjort att SD ökat ännu mer i opinionen. Så varför skulle det bli annorlunda den här gången?
Medlem
Moysess avatar
Kommer bli lite komiskt sen när Novus släpper sin korrigerade opinionsundersökning, då får väl SD en sisådär 13-14 %. Allt i lala-landet Sverige är möjligt.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det verkar som Frick missade ironin i det hela.....och tolkade det som misnöje!
Ja, jag undrar om Henrik kunde hålla sig för skratt när han uttalade sig.
2015-08-20, 13:25
Medlem
Swashbucklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Som jag skrev tidigare tror jag S kommer att kraftsamla nu. Frågan är vad det kommer att innebära. Tror man på olika sätt tar sig an några av SD's områden. Hårdare straff, snabbare avvisningenar mm.

Stig-Björn Ljunggren för ett resonomang om detta på expressen, och menar att du förmodligen skulle ha rätt förutom att man nu sitter i regering med ett parti som har en helt annourlunda åsikt i denna fråga, vilket gör det svårt för dom att göra något.

Länk http://www.expressen.se/nyheter/undersokning-sd-ar-sveriges-storsta-parti/ (ca 4 min in i inslaget)
2015-08-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sentio får ändå ses som en besvikelse. Endast 0,1% enheter upp sedan förra månaden.
Kanske förra mätningen överskattade SD något? Kanske denna underskattar. Vi får en tydligare bild om vi lägger ihop några undersökningr.

Dock, dagens noteringar är de högsta SD någonsin fått, så var inte alltför besviken.
2015-08-20, 13:26
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det verkar som Frick missade ironin i det hela.....och tolkade det som misnöje!
Haha nejdå, Frick fattade nog!

"Trots att Vinge kommenterar mätningen i sann missnöjesanda är det inte alla i Sverigedemokraterna som ser lika negativt på ännu ett rekord i en opinionsmätning."
Senast redigerad av Tubleros 2015-08-20 kl. 13:35.
2015-08-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ãr det inte riksnivå är det betydelselöst.

Vidare
Världsklass på Vinges enskild mätning kommentar. Hahaha.

Det var i sanning "beVingade ord"!
2015-08-20, 13:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swashbuckler
Stig-Björn Ljunggren för ett resonomang om detta på expressen, och menar att du förmodligen skulle ha rätt förutom att man nu sitter i regering med ett parti som har en helt annourlunda åsikt i denna fråga, vilket gör det svårt för dom att göra något.

Länk http://www.expressen.se/nyheter/undersokning-sd-ar-sveriges-storsta-parti/ (ca 4 min in i inslaget)
Det har alltid varit så att man får ta ansvar för vem man hoppar i säng med. På ena eller andra sättet.
2015-08-20, 13:29
Medlem
Vette fan vad man ska gissa 2018? 40%? Egen majoritet? 3 år kvar och de står på de här nivåerna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in