2015-08-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeFnask
Här har ni Sentiomätningen!

Vänsterpartiet 7,5 (6,4)
Socialdemokraterna 23,5 (24,1)
Miljöpartiet 6,4 (6,4)
Centerpartiet 7,8 (6,7)
Folkpartiet 4,6 (4,4)
Moderaterna 21,1 (20,8)
Kristdemokraterna 2,0 (3,1)

Sverigedemokraterna 23,4 (23,3)

Piratpartiet 0,4 (1,4)
Feministiskt Initiativ 2,3 (2,4)

Ser dystert ut för KD!
Så det skiljer alltså 0,1 % mellan SD och S.
2015-08-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
En besvikelse i Sentio. En mätning kvar att hoppas på klockan 15 i Aftonbladet.

I AB:s undersökning kan du ju glömma att det går särskilt bra för SD. En lågoddsare är att SD går upp lite men är kvar som 3:e största parti. M backar säkert, speciellt med tanke på att de gick upp 1%-eh, så den måste de ha tappat och lite till tror jag. S hade 27% där tror jag, de borde ju tappa men AB är sossar så skulle inte förvåna mig om S går upp i S-undersökningen.
2015-08-20, 13:15
Medlem
Citat:

Vet man vem som betalat för Sentiomätningen?
I vilken "tidning" dök denna mätning upp först?
2015-08-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
SD får 23,4 i Sentio!

http://nyheteridag.se/sentio-augusti-sd-slar-nytt-rekord-s-och-kd-pa-nya-bottennivaer/

2a på pucken

SD är i princip jämnstora med S alltså i Sentios mätning I paritet om förstaplatsen för andra mätningen i rad för dagen!

23,4% och uppe för förstaplatsen är fantastiskt bra!

Två UNDERBARA mätningar hittills denna dag!!
2015-08-20, 13:18
Medlem
Jävligt irriterande att alla mätningar ska komma i slutet av månaden. Hade varit bättre med lite mer utspritt över hela månaden.
2015-08-20, 13:18
Avslutad
Sentio får ändå ses som en besvikelse. Endast 0,1% enheter upp sedan förra månaden.
2015-08-20, 13:19
Medlem
Citat:

Hur skulle 23,4% och i nivå med största parti vara något annat än fullständigt underbart?

Det är en oerhört bra mätning. Både YouGovs och Sentios mätningar är fullständigt lysande och fantastiska!!
2015-08-20, 13:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ledamot i kommunfullmäktige i Falköping.

Ãr det inte riksnivå är det betydelselöst.

Vidare
Världsklass på Vinges enskild mätning kommentar. Hahaha.
2015-08-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
I AB:s undersökning kan du ju glömma att det går särskilt bra för SD. En lågoddsare är att SD går upp lite men är kvar som 3:e största parti. M backar säkert, speciellt med tanke på att de gick upp 1%-eh, så den måste de ha tappat och lite till tror jag. S hade 27% där tror jag, de borde ju tappa men AB är sossar så skulle inte förvåna mig om S går upp i S-undersökningen.

Tror att speciellt S köper en hel del av dessa mätningar i olika former så det är viktigt för de som gör mätningarna att visa att S går framåt ntingen som parti eller som block för att kunna sälja denna typen av produkter. S är en storkonsument. Det betyder mycket för deras självkänsla att kunna visa på en progress även om analfabeten Löfven anses vara Europas klown och papegoja.
2015-08-20, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langochgrov
Vet man vem som betalat för Sentiomätningen?
I vilken "tidning" dök denna mätning upp först?
Tidigare har norska Sentio själv bekostat undersökningarna, som en del av sin marknadsföring för att komma in på den svenska OU-marknaden. Men nu har Nyheter Idag gått in & betalar en del av kostnaden, mot att man får förtur på att publicera resultatet.
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sentio får ändå ses som en besvikelse. Endast 0,1% enheter upp sedan förra månaden.
Så är det men enligt dagenssamhälle så var SD faktiskt störst i förra mätningen men viktades tydligen ner.http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/sds-starka-trend-bestar-i-ds-poll-polls-17545

"Vad ingen utanför Sentio kände till i juli var att SD var landets största parti i Sentios julimätning, enligt opublicerade rådata. Sentios analytiker viktar om sina rådata utifrån olika parametrar före varje publicering. Omviktningen resulterade i att Sentio minskade SD från störst till näst störst."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Störtskön kommentar till Sentios mätning från Henrik Vinge

"– Det handlar om en enskild opinionsmätning. Jag har svårt att se att vi är sämre än Socialdemokraterna, vad gör vi för fel? De här siffrorna får vi ta på allvar, säger Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge till Nyheter Idag."

Det verkar som Frick missade ironin i det hela.....och tolkade det som misnöje!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in