2015-08-20, 10:46
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misha33
Du har läst tabellerna fel.

46% anser att det är en av de tre viktigaste.
90% av de som INTE röstade SD 2014 men som NU skulle rösta SD tycker att det är en av de tre viktigaste.

På samma sätt så gäller siffrorna 19% respektive 39% för kriminalitet. I landet som helhet anses kriminalitet alltså vara den sjunde viktigaste frågan. Det är endast näst viktigast för de som hoppat skeppet till SD. Jag finner det väldigt intressant att se denna överrepresentation bland de som hoppat över till SD.

Jag tycker att det är konstigt att boendefrågan samt energipolitik inte ens är med och att utrikespolitik anses vara så oviktigt.

Ja, jag har redan blivit uppmärksammad på det. Skummade igenom lite för snabbt.
2015-08-20, 10:46
Medlem
RogerRogers avatar
Vilken enorm utveckling partiet har genomgått! Mindre än ett år efter valet och redan fördubblat stöd i en undersökning. Makalöst. Men de andra partierna fortsätter att passivt betrakta allting, likt åskådare vid en olycksplats. Undersökningen har tonats ned från alla håll och kanter, inklusive politiska motståndare, kommentatorer och experter. Verkar som om alla befinner sig i chock/förnekelse. Sanningen är att vi på kort tid har fått ett helt förändrat politiskt landskap i Sverige och att de traditionella ideologiska megafonerna har förlorat sin privilegierade position. Det spelar helt enkelt inte längre någon betydande roll hur medierna rapporterar om SD eller hur de politiska motståndarna beter sig (undvikande, konfrontatoriskt, fördömande, osv). Vi ser en pågående folklig resning, ett fenomen som är lika upplivande som det är oroande.
2015-08-20, 10:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det tragiska är att det är fortfarande lika tabu att vara SDare och folk som inte röstar förstår fortfarande inte varför folk lägger sin röst på SD, de finns många som helt seriöst tror 25% av befolkning är nazister som vill gasa ihjäl invandrare.
Dessa ser man inte sällan i kommentatorsfälten på FB. Många borde omyndigförklaras då de helt enkelt besitter den mentala kapaciteten hos en 13-åring.
2015-08-20, 10:48
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Titt som tätt läser jag inlägg som hävdar ungefär "Sentio är det enda riktiga OI, de var bäst på ALLA partier" eller "YouGov var bäst i senaste valet"

etc.

etc.

Längesedan jämförde jag hur träffsäkra partierna var, här är inlägget: (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Se det som en påminnelse. Sammanfattat: YouGov var näst bäst överlag. UM (finns ej längre) var bäst av alla. Bara Sentio kunde förutspå SDs valresultat med godtagbara felmarginaler.

De som idag klankar ned på YouGov idag för att de är självrekryterande har jag en sak att säga. UM och YG var BÄST. Sedan kan Johansson (S) ta det med hur mycket salt han vill för att få bort den bittra smaken, Sifos ansvariga gå med svansen mellan benen och bjäbba, samt Novus nestor Sjöström tro att han alltid har rätt likt den charlatan han är.
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vilken enorm utveckling partiet har genomgått! Mindre än ett år efter valet och redan fördubblat stöd i en undersökning. Makalöst. Men de andra partierna fortsätter att passivt betrakta allting, likt åskådare vid en olycksplats. Undersökningen har tonats ned från alla håll och kanter, inklusive politiska motståndare, kommentatorer och experter. Verkar som om alla befinner sig i chock/förnekelse. Sanningen är att vi på kort tid har fått ett helt förändrat politiskt landskap i Sverige och att de traditionella ideologiska megafonerna har förlorat sin privilegierade position. Det spelar helt enkelt inte längre någon betydande roll hur medierna rapporterar om SD eller hur de politiska motståndarna beter sig (undvikande, konfrontatoriskt, fördömande, osv). Vi ser en pågående folklig resning, ett fenomen som är lika upplivande som det är oroande.

Jag har tidigare skrivit att DÖ spolade fram utvecklingen med 3-4 år.
Medlem
Jag tycker att alla som följer den här tråden bör lyssna på P1 morgons inslag om opinionsundersökningen. Det är bara några minuter långt, och det är väl värt er tid. Det börjar efter 2h 16 min.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/595006?programid=1650
2015-08-20, 10:50
Medlem
MeMajks avatar
Dessa mätningar är egentligen ganska värdelösa, eftersom det finns ett stort mörkertal som oavsett vilket institut som gör mätningarna, kommer att uppge annat partitillhörighet än SD

Därför kan man nog dra slutsatsen av att SD kommer att ligga klart över i alla mätningar. Så länge SD är ett "fult" parti kan man inte få fram någon exakthet i OU, och därför bör man plussa på några %

märkligt att det fortsatt är total handlingsförlamning hos regeringen när det gäller de frågor som Svenska folket anser vara väsentliga dvs invandring och kriminalitet. I stället för att ta tag i problemen anser man att det är mer angeläget att få in invandrare på arbetsmarknaden och att detta skulle vara den enda och lycksaliga lösningen

även fundersam över medias fria tolkningar över att just denna OU
Bannlyst
Man kan lätt tolka yougovs resultat som att 25.2% av de deltagande SD:arna tänker rösta på SD. Anmärkningsvärt dock att de inte fick närmare 100% :-)
Medlem
Vad hände med Expressens live-sänding? Det verkar som att den bara slocknade.

Jag blev omdirigerad till följande när jag laddade om sidan

http://www.expressen.se/tv/nyheter/primetime/live/live-tv-om-pedofilavslojandet/
Medlem
Ördögs avatar
Hur har de nya opinionssiffrorna kommenterats på fisborgerliga, sosseadliga och parasitvänstriga bloggar?

Inte förvånande att SD ökar i Yougovundersökning
http://s-info.se/page/blogg.asp?id=1528&blogg=68666

Citat:
Nu har den normalt perifera migrationsfrågan seglat upp som en av de viktigaste inom svensk politik samtidigt som ingen journalist ställer några frågor om SD:s samlade framtidspolitik. Enligt ett opinionsinstitut är den t o m viktigare än jobben, ekonomin och sjukvården, vilket är häpnadsväckande. Om vi tittar nyktert på politik borde det väl vara viktigare att våra politiker skapar förutsättningar för jobbtillväxt, skapar en bra sjukvård och håller ordning på ekonomin än att vidtar åtgärder för att få bort tiggare från våra gator.
2015-08-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
SD:s tillväxt är bara början. Snart kommer ett väpnat uppror och då ska alla niggrer och blattar få välja mellan att dödas eller att sparkas ut ur landet.

Men är detta Sverigedemokraternas ståndpunkt? Och ännu viktigare - är detta vad svenska väljare vill?

Eller är det bara rasisten Moyses, som ägnar sig åt ett lika privat som perverst önsketänkande?
Senast redigerad av menelik 2015-08-20 kl. 10:55.
2015-08-20, 10:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Menar du allvar?
Absolut, visst det kanske tar 15 år eller 20 år men med dagens 100.00 asylturister och höga födslotal så kommer muslimerna utgöra en väldigt tung väljargrupp, de som idag åker till Syrien har gått i skola här och en del är födda här. Indoktrineringen i moskeer och bostadsområden är kraftig, givetvis kommer de som vill vinna deras stöd behöva anpassa sig till klantänkande och islam.

SD är Sveriges sista hopp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in