2015-08-20, 01:26
Medlem
Nu återstår bara Sentio, när kommer den undersökningen? Skulle inte förvåna mig om SD fick 27% där.
2015-08-20, 01:26
Medlem
Jag hoppas verkligen att Jimmie har en gömd agenda som Adolf hade. Att de smyger in som ett missnöjes parti och sen när de får makten rensar upp ordentligt. Jag skiter fullständigt i krigens offer och offren för fattigdom......för de har alltid funnits och kommer alltid att finnas och om jag inte miss minns mig så har Sverige haft sin beskärda del av båda och då fan hjälpte ingen oss.
2015-08-20, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Nu återstår bara Sentio, när kommer den undersökningen? Skulle inte förvåna mig om SD fick 27% där.

Tror inte de får så mycket, men jag hade fel förra gången jag tippade Sentios siffror så förhoppningsvis har jag fel igen.
2015-08-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osse82
Jag hoppas verkligen att Jimmie har en gömd agenda som Adolf hade. Att de smyger in som ett missnöjes parti och sen när de får makten rensar upp ordentligt. Jag skiter fullständigt i krigens offer och offren för fattigdom......för de har alltid funnits och kommer alltid att finnas och om jag inte miss minns mig så har Sverige haft sin beskärda del av båda och då fan hjälpte ingen oss.
Tyvärr är inte SD ett psykopatparti.
2015-08-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osse82

Det hade ju varit bra om de straffade förrädarna men tyvärr kommer de inte göra det. Har för mig att nån SD:are har sagt det i nån intervju förut.
2015-08-20, 01:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Nu har även Expressen lagt ut denna historiska nyhet!

http://www.expressen.se/nyheter/undersokning-sd-ar-sveriges-storsta-parti/
Siffrorna i Novus blir lägre:
Citat:
SD:s presschef Henrik Vinge säger att resultatet var väntat för honom.

– Det är en historisk dag. De flesta förstod väl att vi skulle hamna här och att Sverigedemokraterna skulle bli största parti. Det är klart att det känns overkligt att det nu äntligen har hänt. Vi är många som har kämpat i många år för att nå hit och nu är vi här, säger Vinge till Expressen.

Li Bennich-Björkman, statsvetare vid Uppsala universitet, säger till Expressen i natt:

– Jag är inte alls förvånad. Det gjordes en norsk undersökning för bara några veckor sedan och den visade ungefär samma resultat.

– Jag tror att SD för många människor i landet är ett sista hopp om att något ska förändras, och det gäller inte enbart invandringen.

Novus vd Torbjörn Sjöström antyder dock att deras augustimätning inte är fullt så dramatisk som den Metro/Yougov presenterade.

2015-08-20, 01:30
Medlem
Pungs avatar
Mycket illa för alliansen. Skulle leka smarta Bilderberg och lägga upp massa långsökta strategier, där massinvandring ska leda till massiva bidrag vilket ska knäcka välfärden och tvinga fram liberalism. Eller försöka tvinga S i knät på V och låta landet lida av kommunism, vilket ska röka över väljarna till den egna sidan.

Tvistat logik där människor cyniskt offras, men ändå genialiskt beräknande med en psykopats förslagenhet... Så tänkte dom... (Det är den spinkiga, rosaskjortade, rik-pappa-högerns motsvarighet till arbetarklassens romantikbild "våldsam med snäll innerst inne").

Men i verkligheten blev det..

Mer invandring ledde till just bara mer invandring och mer bidrag. Vilket blev högre skatter och avgifter. Någon välfärd knäcktes inte, bara lite allmän smygpunka. Inget som inte går att hålla flytande med med lite olika smygbeskattningar på svenne. Någon liberalism bidde det inte heller, folk skyr liberalismen mer än någonsin. Det är ju den som importerad alla bidragstagare.

Att tvinga S i knät på V ledde inte till någon kommunism. Bara att väljare som ogillar vänsterpolitik också börjar ogilla alliansen som frivilligt gett bort makten.

Allt det här skulle ett dagisbarn med bondförnuft kunna räkna ut. Det går inte att förstöra ett land och tänka att detta leder till det ena som leder till det andra som leder till att man får makten. Det enda som händer är att man börjar förstöra, folk ser vad man sysslar med och så har man förlorat möjlighet till makt för all framtid.

Men det kändes häftigt att leka Bilderberg.
2015-08-20, 01:31
Medlem
Expressen:

MP ökar 2 %
Opinionsmätning av omdiskuterade Yougov i Metro

Nej, så hade det så klart inte stått om det handlade om något annat parti. "omdiskuterade Yougov." PK-media skjuter sig i foten ännu en gång.

Självklart är det fel på mätningen även den här gången, PK-media är desperat.
2015-08-20, 01:31
Medlem
Monkeyspanks avatar
Trist att gamla Centern åker ur, men de har sig själva att skylla.
Numera har det fåtal gamla bönder som slitit och släpat ingenting att stöda sig på då enligt citat från gamla bonngubbar jag personligen känner blivit "ett jävla Stockholmsparti"
Dessa gamla bonngubbar börjar numera mer eller mindre öppet visa sympatier för SD som enligt deras mening står för "lag och ordning, och sympati för svenskarna"

Folket börjar tröttna på massinvasion och invandrardaltande.
För helvete Sverige, ta hand om våra egna invånare innan vi börjar dalta med kannibaler!!
2015-08-20, 01:32
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Siffrorna i Novus blir lägre:
Allt över 20% hos Novus är egentligen bra.

Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Expressen:

MP ökar 2 %
Opinionsmätning av omdiskuterade Yougov i Metro – SD större än S och M

Nej, så hade det så klart inte stått om det handlade om något annat parti. "omdiskuterade Yougov." PK-media skjuter sig i foten ännu en gång.

Självklart är det fel på mätningen även den här gången, PK-media är desperat.
Hahah "omdiskuterade Yougov", slaskmedia slutar aldrig förvåna..

Minns aldrig att det varit omdiskuterat innan? Någon annan?
Senast redigerad av Tubleros 2015-08-20 kl. 01:35.
Medlem
Citat:
Potential bombshell as new YouGov/Metro poll puts far-right Sweden Democrats as most popular party in Sweden.

https://pbs.twimg.com/media/CMzrr7kWoAA8t1H.jpg
Medlem
Snapcounts avatar
Det blir nog bara SIFO som får sköta opinionsåsikter i framtiden.., det är nog bäst så.

Det är klarlagt nu att "nätmobben" har lyckats infiltrera det "öppna" Sverige som alla,...nåja nästan alla älskar och förespråkar. För det är ju inte så här Sverige är : det är världsbäst i i & i, kriminaliteten har aldrig varit lägre.

Skulle inte förvåna mig om någon 7k-tomte i press, eller hos morgonsoffan i ett tv program kläckte ur sig någon sådant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in