2015-08-19, 22:59
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Sedan IKEA mordet har fler ochh fler svenskar vågat skriva öppet på Facebook vad de tycker om läget i samhället. Med en nyhet som denna kommer vi se en ännu större ketchupeffekt, jag tror folks hämningar om att de tycker som SD nästan helt har släppt. Eller iaf efter imorgon. Därför mina flashback-vänner är det viktigt att vi är aktiva på Facebook-diskussioner där vi visar på fakta och siffror, vet att 7klövern är snabba med deras oneliners som är felaktiga.

Nu kör vi!
Senast redigerad av MathiasVonCreme 2015-08-19 kl. 23:03.
2015-08-19, 23:00
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffeinCup
Nu är frågan hur Arnstad fick reda på den här nyheten innan alla andra. Min favorithypotes är att den korpulenta herren har blivit tillfrågad att medverka i TV4 nyhetsmorgon eller SVTs morgonsoffa för att expertspy galla på SD.

Vad tror panelen?

Tror nog att det är så enkelt att han följer vissa twitter-konton som är SD-vänligt inställda.
2015-08-19, 23:00
Bannlyst
Tjoflöjt vad det går undan nu!
Hade det inte varit för att jag är en utomordentligt ansvarstagande far med sovande barn i rummet intill hade jag nog tänt en hövding och sprättat upp den finaste ölen i förrådskylen!

Det ska bli mycket spännande att se alla reaktioner från de panikslagna antirasisterna imorgon. Räkna med att de försöker vända sig ut och in när dom ska försöka "förstå" och "förklara" det som precis har hänt. Det sjuka är att alla andra har målat in sig i sitt lilla hörn så pass hårt att dom har bränt alla sina broar. Hur dom än vrider och vänder på sig sitter dom ändå med rumpan bar. Härliga tider!
2015-08-19, 23:01
Medlem
Daredevil999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Fan, kommer ju inte lyckas somna inatt efter detta besked. Håller tummarna för att det stämmer (vilket det verkar göra enligt den cashade artikeln).

Vågar man gissa att det blir locket på bland övrig media? Eller går ett sånt här bombnedslag verkligen att sopa under mattan?

Blir väl ett tredje drev om "Vi gillar olika".
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så är de enda siffrorna vi har sett ännu så länge de från Yougov för SD, S och M eller har vi något mer? Och har vi någon källa nu eller är den nedsläckt tills imorgon?

Korrekt. Inga siffror alls för småpartierna. Vilket är lite konstigt med tanke på att artikeln var lång, med kommentarer från två statsvetare.

Kanske finns det en tabell eller ett stapeldiagram i artikeln som inte kom med när texten extraherades ur sökmotorn.
Medlem
Vi är 74.8%.
2015-08-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Tror nog att det är så enkelt att han följer vissa twitter-konton som är SD-vänligt inställda.

Han skrev ju något innan. Det är det de menar. Nåt om "kämpa demokrater" eller vad det var
2015-08-19, 23:02
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Sedan IKEA mordet har fler ochh fler svenskar vågat skriva öppet på Facebook vad de tycker om läget i samhället. Men en nyhet som denna kommer vi se en ännu större ketchupeffekt, jag tror folks hämningar om att de tycker som SD nästan helt har släppt. Eller iaf efter imorgon. Därför mina flashback-vänner är det viktigt att vi är aktiva på Facebook-diskussioner där vi visar på fakta och siffror, vet att 7klövern är snabba med deras oneliners som är felaktiga.

Nu kör vi!
Instämmer!

Frågan är hur länge ketchupeffekten kommer pågå? Jag tror personligen ketchupeffekten huvudsakligen är ett resultat av DÖ, och att händelser som IKEA mordet bara ökar på en redan pågående ketchupeffekt. Hursomhelst så bådar det gott för framtiden
2015-08-19, 23:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Fast hans tweet "Lååång dag på #gendhist15 kombinerades med hemsk nyhet som kommer att läsas om imorgon. Kämpa, demokrater!" kom väl innan nyheten om att SD var störst briserade på Twitter.
2015-08-19, 23:03
Medlem
Så när arrangeras första manifestationen mot rasism efter detta? Eventet lär väl någon sitta och skriva på i detta nu.
2015-08-19, 23:04
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Instämmer!

Frågan är hur länge ketchupeffekten kommer pågå? Jag tror personligen ketchupeffekten huvudsakligen är ett resultat av DÖ, och att händelser som IKEA mordet bara ökar på en redan pågående ketchupeffekt. Hursomhelst så bådar det gott för framtiden
Ketchupeffekten tar ny fart vid varje budgetomröstning, två gånger om året. Dock kommer förmodligen DÖ att falla nu i höst.
2015-08-19, 23:04
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Bara jag som tycker att det är oseriöst att SD-vänligt media publicerar nyheter om detta redan nu? Har absolut ingenting emot SD eller media som stödjer deras agenda men när folk börjar sprida saker innan det är helt bekräftat sjunker nivån rätt rejält. Denna typ av nyheter har ju inget direkt värde av att man "är först" utan det är viktigare att det man säger stämmer.

Det är mycket oseriöst. Hur vet vi att artikeln ens är färdigskriven? Och snacket om mörkning är också oseriöst, artikeln ligger väl på timer och väntar på publicering för att Metro vill ha det i sina papperstidningar först så annonsörerna blir glada.

Nu får Metro "tacka" idioten Arnstad för att han inte kunde hålla käft utan var tvungen att lägga ut brödsmulor som ledde till Yougov och Metro. Förslagsvis undviks detta genom att undvika att ge idioter konfidentiell information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in