2015-08-17, 21:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag deltar gärna i både 1X2-tips och tabelltips även denna säsong. Tror det är bättre att ha 1 poäng för rätt 1X2 helt enkelt - 1,5 poäng för X skulle kunna innebära att man i längden tjänar på att tippa låt säga fem av sju matcher kryss i en omgång, plus två "säkra" hemmasegrar.
Citera
2015-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tabelltips är väl alltid roligt. 5p låter bra tycker jag.

Tycker dock inte att kryss ska ge mer poäng
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Instämmer.

Tänk att jag missade det här hela förra året... skandal.
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag deltar gärna i både 1X2-tips och tabelltips även denna säsong. Tror det är bättre att ha 1 poäng för rätt 1X2 helt enkelt - 1,5 poäng för X skulle kunna innebära att man i längden tjänar på att tippa låt säga fem av sju matcher kryss i en omgång, plus två "säkra" hemmasegrar.

Alright, det blir nog bäst. Då kör vi så!

Citerar in ett förslag från SHL-tråden som jag tänker att vi kan baka in i SHL-tipset.

Citat:
Tycker vi borde slänga upp en tråd huruvida man tror grundserietabellen kommer sluta, och även ha ett par andra frågor typ "vilka blir svenska mästare?", "vem vinner poängligan?", "vilket lag gör mest mål i grundserien?", "vilket lag släpper in flest mål i grundserien?". Något i den stilen. Deadline en minut före nedsläpp i första omgången, sen låser vi tråden.

Vore det något att krydda till det med? Utöver nämnda kategorier så tänkte jag "vem vinner skytteligan?" samt "vem drar på sig mest utvisningsminuter?". 3-5p för varje rätt?
Citera
2015-08-19, 15:54
Medlem
Giggsys avatar
När kommer årets tipstråd? Vore roligt om man slår ihop tabelltips, 1X2, årets skyttekung osv
Citera
2015-08-19, 16:29
Medlem
Tycker också det vore skoj med fler tips utöver 1X2 och tabellen.

Ett förslag:
Svenska mästare
Poängligavinnare
Skytteligavinnare
Målvaktsligavinnare (GAA eller SVS%? Minst... 25 matcher spelade?)
Utvisningsligavinnare (även kallad "Årets Azdz")
Citera
2015-08-19, 17:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross

Ett förslag:
Svenska mästare
Poängligavinnare
Skytteligavinnare

Låter som en ypperlig idé.
Citera
2015-08-19, 17:29
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross

Ett förslag:
Svenska mästare
Poängligavinnare
Skytteligavinnare

fler förslag;

Bäst/sämst boxplay
Bäst/sämst powerplay
Flest/minst gjorda mål
Flest/minst insläppta mål
Citera
2015-08-19, 17:42
Medlem
ZenginsMasks avatar
Vilken tränare som får sparken först kan också vara kul att tippa och vem som åker på den första avstängningen för att ha gett en spelare hjärnskakning. The Anton Hedman award
Citera
2015-08-21, 00:20
Medlem
Thains avatar
Bra förslag!

Jag tycker att 1X2 bör har en separat tråd.

Samt ge tabellen en egen tråd och ge 1pinne för varje rätt placerat lag, sen ha kanske 5p för andra svarsalternativ som nämns ovan.
Citera
2015-08-26, 15:04
Medlem
Giggsys avatar
När kommer tipstråden då?
Citera
2015-09-08, 21:50
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Eftersom jag inte har något bättre för mig i väntan på vad kvällen kan erbjuda så tänkte jag lite kortfattat motivera mitt tips om hur SHL slutar som jag slängde in i tipstråden igår morse. Har sett minst en försäsongsmatch med samtliga lag involverade förutom Karlskrona men det räcker att gå igenom laguppställningen för att inse att Kalles hufvudbonad slutar botten 4.

Tror att Växjö och Skellefteå kommer att rycka ifrån övriga lag något i tabellen men från plats 3-9 tror jag det kommer att vara extremt jämnt och kan egentligen sluta hur som helst. Svårtippat! Måste även säga att många lag håller hög standard och kvalitén överlag ser bättre ut än förra året. Samtliga swe lag vidare från CHL dessutom vittnar om kvalitets höjning.

1. Växjö

Har kvar sina stabila defensiva backar från förra säsongen och har förstärkt offensivt med Heikkinen och Gynge. Heikkinen och Murphy i pp på blå kommer nog att göra några poäng under säsongen
Tycker inte att målvaktsparet är ett av de bättre i SHL men många mål framåt gör att Växjö vinner serien.

2. SAIK

I-landsproblem för coachen om vilka duktiga spelare som ska bänkas varje match... Ser lika bra ut som förra året om inte bättre. Som skrivet ovan så tror jag att lag 1 & 2 rycker i tabellen och vilka som vinner känns som en coinflip. SM-guld kandidat som vanligt.

3. HV71

Med stort HV hjärta tippar jag HV som 3:a men det är inte bara hjärta utan även en liten bit hjärna. HV har värvat riktigt bra och har ett riktigt stabilt lag rakt igenom. Christensen-Thörnberg-Brithén kommer att vara en av de absolut vassaste 1:a kedjorna i ligan. Det enda jag saknar i truppen är en riktigt jävla bra pp back som är spelskicklig och målmaskin. Luktar guld om vi bara kan ta oss förbi den förhatliga kvartsfinalen men jag tror HV fixar det i år.

4. Frölunda

Precis som föregående lag, bra bredd, bra värvningar, bra målvakter. Ganska säker på att frölunda kommer topp 5. Speciellt offensiva delen ser fin ut.

5. Linköping

Taffe och Mickflikier är tunga förluster men Gordon ser ut att ha kommit in fenomenalt i svenska hockeyn och Rakhshani å Little är pålitliga så LHC kommer säkerligen att ånga på offensivt även denna säsong. Bra offensiva junisar och stark defensiv och BP med Rahimi, Junland. Stabilt målvaktspar.

6. Luleå

Blir nästan lite pinsamt att tippa Luleå 6:a när man går igenom laget för det ser helt klart stark ut men något sämre än lagen ovanför sett till bredd och produktionspotential. Lassinatti en av ligans bästa målvakter så kommer släppa lite bakåt. Luleå kan vinna serien, det ska jag inte förneka men mitt tips blir en 6:e plats.

7. Färjestad

Nygren kommer att göra en del mål och Micke Johansson många ass men tycker FBK ser ganska tunna ut denna säsong. Borde kanske placera FBK sämre än 7:a men traditionen säger att man sällan placerar sig sämre än så i slutändan.

8. Djurgården

Bra värvningar. Ser mycket starkare ut än förra säsongen men så gör också lagen ovan. Frågetecken för om Tellqvist kan hålla samma nivå som förra säsongen. Sallinen, Hultström, Thoresen bra värvningar. Matte Andersson kanske inte lika imponerande... likblek av det jag sett hittils. Nåväl, tror DIF klarar sig från botten 4 lagen med marginal.

9. Örebro

Derek Ryan borta kommer att slå hårt mot ÖHK denna säsong tror jag. Man har ju uppenbarligen fyllt på rejält med forwards kvantitetsmässigt... 19 forwards och bara fyra är 22 år eller yngre. Hur tänkte man där? ÖHK får svårt att matcha föregående succésäsong.

10. Malmö

Ett gäng mediokra backar, hyfsade forwards och en Alsenfelt som blir matchen lirare varje match. Alsenfelt kommer förmodligen vara skillnaden mellan vinst eller förlust i många matcher för Malmö ungefär som i Leksand. Tror Malmös defensiv får det jobbigt i längden men Alsenfelt räddar hem en 10:e plats.

11. Rögle

Stabil defensiv, saknar spets offensivt men har en del hyfsade offensiva spelare som måste leverera bra om man ska undvika att vara i bottenträsket. Målvakterna bland de svagare i ligan.

12. Modo

Ser vekt ut. Floppvarning på flertalet nordamerikaner. Svaga målvakter. Tror det blir en liknande säsong som förra året för Modo.

13. Karlskrona

Hela truppen ser för tunn ut för att klara sig bra i SHL. Färnström bra värvning.

14. Brynäs

2 hyfsade kedjor offensivt annars tunt. katastrofalt dåligt på backsidan men värvningen av Salmela kan göra att man undviker sista platsen i ligan.

När vi summerar serien till våren kommer vi att kunna konstatera att serien slutade ungefär såhär!
Citera
2015-11-12, 14:32
Medlem
Torps avatar
Hur är det fredagens andra match, MoDo - Örebro? Vilken omgång tillhör den egentligen?
Citera
2015-11-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Hur är det fredagens andra match, MoDo - Örebro? Vilken omgång tillhör den egentligen?

Omgång 18. Jag lägger in hela den omgången när kvällens matcher är avslutade.

Mellan omgång 18 och 19 spelas det också två matcher som halkat efter från tidigare omgångar. Dessa läggs upp efter omgång 18 är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in