Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Vad tycker folket om Juventus fönster så här långt?
I min bok är man kraftigt försvagade. Khedira var tokbänkad i Real och är inte någon speciell spelare, Mandzukic (är han ens bättre än Dzeko? Tveksamt, va?) är en B-värvning liksom Mkhitariyan. Dybala ett spännande kort men ingen garanti på något sätt. Zaza meh.
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Juve kan göra en sådan sommar efter att ha vunnit ligatiteln och ha varit i CL-final? Den enda som hade gjort mig excited i Roma hade varit Dybala (och Neto men det är för att MDS är så kass)...
Ut går alltså grinta och skicklighet i form av Tevez och Vidal, och regissören Pirlo lämnar utan att egentligen ersättas.
Försvagade. Ja, kanske. Men inte kraftigt som du vill få det till. Glöm inte att alla tre av Tevez, Vidal och Pirlo ville lämna. Man mjölkade nog ut det sista av dem alla tre. Förutom Vidal som har några år kvar. Men en omotiverad Vidal vill jag inte se i Juventus.
Khedira är bättre än vad många tror. Han är dock otroligt skadebenägen. Därav en bänkplats i Real. Dessutom är det inte lätt att ta plats på ett mittfält i Real Madrid. Men om man ser Khedira som en ersättare rakt av till Vidal förstår jag att man har åsikter. Många tycks glömma bort Khediras kvaliteter då han varit borta en längre tid. Tror han kommer förvåna många, inklusive mig.
Mandzukic värvningen älskar jag verkligen. Killen är en vinnare och har rutin ute i Europa. Dessutom Juventino. Jag ser honom som en Chiellini fast anfallare. Jävla krigare. Hatad att möta, älskad att ha i laget. Tror han kommer vara Juventus bästa målskytt i år.
Dybala är en prestige värvning. Det ska bli otroligt intressant att se honom i år. Även här. Ser man att han ska ersätta Tevez rakt av, ja då är man nog försvagade. Men det är inte i år Dybala ska göra mästerverk. Låt han få komma in i det. Säsongen efter denna förväntar jag mig mycket av kära Paulo.
Rugani är nästa stora Italienska mittbacken. Juventino sedan barnsben och otroligt professionell redan nu. Dessutom fick man honom otroligt billigt. Man kan jämföra med Romagnoli för 25 miljoner euro. Tror hela Rugani affären gick på 8 miljoner.
Allt handlar om vad man har för förväntningar. Jag tycker man är dum om man drömmer om en CL final i år igen. Jag är nöjd med Scudetto och en kvartsfinal i CL. Sen handlar CL mycket om tur också. Men man ser en rödtråd i Marottas jobb denna sommar. Man jobbar för framtiden. Det är tydligt. Alla cykler har sina slut. Man MÅSTE förändra ett vinnande lag. Stommen är kvar i Buffon, Bonucci, Chiellini, Barzagli och Marchisio. Nytt blod kommer in. Dybala 21, Rugani 21, Neto 26, Sturaro 22, Berardi 21(återköp), Morata 22, Zaza 24, Coman 19 och Pogba 22 blir bara bättre och framtiden är ljus.
Samtidigt är inte Marotta klar. Alex Sandro 24, Cuadrado(lån) och Draxler 21 verkar vara det nya enligt Di Mazrio.
Medan andra lag förstärker och försöker vinna scudetton i år. Så håller Juventus på att säkra framtiden
samtidigt som man slåss om titlar i år igen. Italienska experter har ju sagt:
Vinner inte Juventus i år kommer de göra det nästa år och frammåt.
Försvagade? På pappret ja. Tänker man längre, så bör man vara nöjd.
EDIT: Di Marzio är fortfarande på Mkhitaryan spåret och Gazzettan på Draxler. Rätt ska vara rätt.