Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Blodfyndet basunerades ut på ett tidigt stadium, och att det gick att koppla till 22-åringen:
http://www.nsd.se/nyheter/22-aringen-haktad-pa-sannolika-skal-7687068.aspx
Det går inte att jämföra med DNA från MGM har hittats på BO:s tillhörigheter. Det kan vara handsken som vittne i intervju säger sig ha sett MGM ta i.
Vad är det du inte begriper? Argumentera gärna om åklagarens roll, men håll dig till rätt fakta.
Igår var det helt fel person samt dag du hänvisade till i dina argument om just åklagaren. Idag påstår du att åklagarna basunerat ut mer i V-fallet än i L-fallet.
Vad jag skriver är att det INTE sades vart fyndplatsen var och det var INTE bekräftat av åklagarna i Vatchareeya-fallet. Fallen är likvärdiga således att de presenterat teknisk bevisning. Get a grip.
Det är högst troligt inte enbart handsken om man läser Johanssons uttalanden idag och vad resten består av vet vi inte.
En jämförande sak: I trippelmordet gnällde advokaten på brist på information vid en häktningsförlängning. Smack! ..och MGM fick
ytterligare åtalspunkter som de givetvis inte visste om. En rejäl åklagarörfil såg det ut som vid den förhandlingen. Sen blev det tyst.
Så jag undrar vad som kan finnas i bakfickan efter den uppvisningen..
Jag skriver givetvis inte att han är skyldig, det vet vi inte nåt om - men att sitta och tro att ditten och datten minsann visar hur det är ställt i ett fall med yppandeförbud är vanskligt. Därav exemplet.