Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-17, 17:40
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Har kommit över ett gäng blåa oxy 5mg depottabletter, har tidigare tagit suboxone, så anar att de är rätt lika varandra rusmässigt?

Men min fråga är, hur mycket ska jag ta för att få ett behagligt rus? Samt vilket är de bästa intagssättet för dessa 5mg depottabletter?

Mvh.

Oxy har skönare rus än sub, det kan nog alla hålla med om. Det är dock dyrare att hålla på med i längden, speciellt med dessa sjuka priser folk har mage att ta.
Hur mycket som är lagom att ta är helt och hållet individuellt. Jag har vissa vänner som nöjer sig med 20mg utan tolerans, andra som även dom utan tolerans knappt känner av 2st 40mgare oralt. Själv, när opioidtoleransen är helt nollställd, känner jag av 20mg men vill helst ha åtminstone 40mg. Jag tror nog man kan säga att 40mg är en ganska lagom startdos för en fullvuxen karl, iofs känner du effekt ganska fort så för ekonomins skull kanske du ska börja med 30mg och fylla på efter en timme.
Bästa intagningssättet är såklart IV om det är ett alternativ. Riktig skön skjuts i oxy om man doserar det rätt. Sen RP antar jag, rökning hör jag delade meningar om. Men oxy fungerar väldigt bra oralt också.
Citera
2015-08-17, 20:56
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Oxy har skönare rus än sub, det kan nog alla hålla med om. Det är dock dyrare att hålla på med i längden, speciellt med dessa sjuka priser folk har mage att ta.
Hur mycket som är lagom att ta är helt och hållet individuellt. Jag har vissa vänner som nöjer sig med 20mg utan tolerans, andra som även dom utan tolerans knappt känner av 2st 40mgare oralt. Själv, när opioidtoleransen är helt nollställd, känner jag av 20mg men vill helst ha åtminstone 40mg. Jag tror nog man kan säga att 40mg är en ganska lagom startdos för en fullvuxen karl, iofs känner du effekt ganska fort så för ekonomins skull kanske du ska börja med 30mg och fylla på efter en timme.
Bästa intagningssättet är såklart IV om det är ett alternativ. Riktig skön skjuts i oxy om man doserar det rätt. Sen RP antar jag, rökning hör jag delade meningar om. Men oxy fungerar väldigt bra oralt också.

Okej, så sen är ju dom jag har "depo" eller är alla oxy det? (de är svenska från apoteket) Sen är där ett "problem" till.. Tog ca 1mg suboxone vid 9 imorse (måndags) och något i den skiten ska ju "blockera" för andra opiod substanser... Så låt säga jag skulle ta oxy på onsdag eftermiddag, skulle effekten utebli helt eller skulle jag bara behöva en större dos?

Mvh.
Citera
2015-08-18, 15:30
Medlem
FatFreddysCats avatar
42 timmar nu utan en tablett (Targiniq). Man mår som man gör. Kroppen värker lite lätt, fryser till o från, näsan rinner, nyser, och så har magen satt igång lite lätt. Och en seghet i skallen. Tog ett par st Lyrica igår kväll samt 1 mg Iktorivil vilket hjälpte för sömnen, även om man sovit bättre... Fann även ett par st Tramadol här hemma men att slänga i sig en sådan på kvällstid kanske inte är det smartaste? Kanske förlänger opiatabstinensen? Än så länge har det gått helt ok trots allt. Hade ju "endast" ätit Targiniq i drygt 6-7 månader, 60 mg om dygnet. Kan tänka mig att det självklart är klart tuffare att gå av skiten om man ätit opiater i åratal... Vi kämpar på här iaf. Är ju bara ett litet experiment för att se så jag kan kliva av skiten. Väl mött!
Citera
2015-08-18, 18:02
Fick 10 st Oxycodone 10 mg utskrivna, p.g.a. ett kraftigt ryggskott. Tog 2 st igår men kände inte så mycket. Igår var jag hos kiropraktorn som rätade ut min rygg, o idag har jag inte särskilt ont. Så jag har 80 mg oxykodon kvar att spendera. Hur göra detta för att få ut så mycket som möjligt av det?

Jag har missbrukat OxyContin tidigare (över 10 år sen), men minns bara att jag tog 40 mg's tabletter flera gånger om dagen, med opiat-tolerans. Tycker detta verkar vara mycket.

Jag funderar på att mala ner 30 mg o ta det nasalt, kan det vara optimalt? Har sprutor också, men vill helst inte injicera.

EDIT: Om man tar 30 mg krossat runt middagstid, o sen fyller på med 10 mg på kvällen för att lindra avtändningen. Kan det vara ett bra alternativ?
Citera
2015-08-18, 18:18
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Okej, så sen är ju dom jag har "depo" eller är alla oxy det? (de är svenska från apoteket) Sen är där ett "problem" till.. Tog ca 1mg suboxone vid 9 imorse (måndags) och något i den skiten ska ju "blockera" för andra opiod substanser... Så låt säga jag skulle ta oxy på onsdag eftermiddag, skulle effekten utebli helt eller skulle jag bara behöva en större dos?

Mvh.

Du måste skala bort skalet, sen krossa dom o snorta eller tugga i dig dom. Ta en fuktig pappersbit och gnugga bort eller skrapa bort med naglarna.
Citera
2015-08-18, 18:50
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Du måste skala bort skalet, sen krossa dom o snorta eller tugga i dig dom. Ta en fuktig pappersbit och gnugga bort eller skrapa bort med naglarna.
Skala dom? Dom är ju minimala haha, försökte "skala en med naglarna" precis, blev fan av med 1/3 del av tabletten då (de vita) räcker de inte man krossar dom med "skalet på" och lindar in i lite toapapper och bombar dom eller är de fortfarande "depo effekt" kvar då?

Samt hur stor är skillnaden på att bara ta dem oralt som de är med "skalet" på och och skala/krossa och hålla på? Och vad är en lagom dos? 30mg och sen fylla på tills önskad effekt uppnås?

Mvh.
Citera
2015-08-18, 19:33
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Skala dom? Dom är ju minimala haha, försökte "skala en med naglarna" precis, blev fan av med 1/3 del av tabletten då (de vita) räcker de inte man krossar dom med "skalet på" och lindar in i lite toapapper och bombar dom eller är de fortfarande "depo effekt" kvar då?

Samt hur stor är skillnaden på att bara ta dem oralt som de är med "skalet" på och och skala/krossa och hålla på? Och vad är en lagom dos? 30mg och sen fylla på tills önskad effekt uppnås?

Mvh.

Alltså blöt lite papper, fukta dom minimalt och riv lite med naglarna så det blåa eller röda eller orangea eller vad det är försvinner. Är du helt opiatnaiv? 30mg kanske funkar, jag skulle väl ta 40 och bli riktigt jävla skön. Men som sagt du kan alltid fylla på. Men krossar du dom så försvinner nog depoeffekten ändå. Du kan ju alltid fylla på tills önskad effekt uppnås men det är alltid bäst att ta mycket först, man uppnår inte samma effekt genom att fylla på jämfört med att ta en stark dos från början.
Citera
2015-08-18, 19:34
Medlem
boredomss avatar
Man brukar också kunna pilla bort skalet efter dom är krossade, det är liksom inget oxycontin i det.
Citera
2015-08-18, 20:01
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Alltså blöt lite papper, fukta dom minimalt och riv lite med naglarna så det blåa eller röda eller orangea eller vad det är försvinner. Är du helt opiatnaiv? 30mg kanske funkar, jag skulle väl ta 40 och bli riktigt jävla skön. Men som sagt du kan alltid fylla på. Men krossar du dom så försvinner nog depoeffekten ändå. Du kan ju alltid fylla på tills önskad effekt uppnås men det är alltid bäst att ta mycket först, man uppnår inte samma effekt genom att fylla på jämfört med att ta en stark dos från början.

Har provat i princip alla opioder/ater utom heroin och oxy så vet ju ungefär vad jag ger mig in på, men du tycker jag ska slå till med 40mg direkt? Ska kunna vara bland folk utan att nodda och bete mig som en heroibmissbrukare haha, och gärna se "normal" ut. Har ingen direkt opiod tolerans heller men du skulle säga 40mg och fylla på mer om de skulle behövas?

Samt, hur länge är man "påtänd" asså känner av ruset av oxy?

Mvh.
Citera
2015-08-19, 02:38
Medlem
Citat:
Har provat i princip alla opioder/ater utom heroin och oxy så vet ju ungefär vad jag ger mig in på, men du tycker jag ska slå till med 40mg direkt? Ska kunna vara bland folk utan att nodda och bete mig som en heroibmissbrukare haha, och gärna se "normal" ut. Har ingen direkt opiod tolerans heller men du skulle säga 40mg och fylla på mer om de skulle behövas?

Samt, hur länge är man "påtänd" asså känner av ruset av oxy?

Mvh.

Kan bara prata utifrån mig själv här men om jag tar 40mg så syns det på mig att jag är påverkad, men det är ju som sagt individuellt samt hur van du är/tolerans. Börja med 20mg om du anser att 40mg "känns" som en hög startdos. I värsta fall får du ju bara fylla på för att komma dit du vill.

Det är alltid bättre att börja med för lite och fylla på, än att börja ta för mycket.
Citera
2015-08-19, 06:50
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kench
Kan bara prata utifrån mig själv här men om jag tar 40mg så syns det på mig att jag är påverkad, men det är ju som sagt individuellt samt hur van du är/tolerans. Börja med 20mg om du anser att 40mg "känns" som en hög startdos. I värsta fall får du ju bara fylla på för att komma dit du vill.

Det är alltid bättre att börja med för lite och fylla på, än att börja ta för mycket.

Aah jag tänkte nått i den stilen med... Tur jag delade upp mina 40mg i 2x 15mg bomber och 1x 10mg nasal dos så då börjar jag med 1 15mg bomb och en 10mg nasalt och känner efter! För 25mg bör man väl känna av lite iallafall?

Mvh.
Citera
2015-08-19, 10:31
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Aah jag tänkte nått i den stilen med... Tur jag delade upp mina 40mg i 2x 15mg bomber och 1x 10mg nasal dos så då börjar jag med 1 15mg bomb och en 10mg nasalt och känner efter! För 25mg bör man väl känna av lite iallafall?

Mvh.

Fått i mig totalt 50mg nu varav ca 20mg nasalt och 30mg oralt, men känner ingenting, inte de minsta lilla.. Ser helt normal ut och är inte påverkad (även från andras perspektiv, fråga en vän)

Vågar man åka hem och ta och slänga i sig 30mg till? För vill ju känna nått men oddsen känns dåliga :/

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in