Citat:
Ursprungligen postat av
Sallinskii
Har kommit över ett gäng blåa oxy 5mg depottabletter, har tidigare tagit suboxone, så anar att de är rätt lika varandra rusmässigt?
Men min fråga är, hur mycket ska jag ta för att få ett behagligt rus? Samt vilket är de bästa intagssättet för dessa 5mg depottabletter?
Mvh.
Oxy har skönare rus än sub, det kan nog alla hålla med om. Det är dock dyrare att hålla på med i längden, speciellt med dessa sjuka priser folk har mage att ta.
Hur mycket som är lagom att ta är helt och hållet individuellt. Jag har vissa vänner som nöjer sig med 20mg utan tolerans, andra som även dom utan tolerans knappt känner av 2st 40mgare oralt. Själv, när opioidtoleransen är helt nollställd, känner jag av 20mg men vill helst ha åtminstone 40mg. Jag tror nog man kan säga att 40mg är en ganska lagom startdos för en fullvuxen karl, iofs känner du effekt ganska fort så för ekonomins skull kanske du ska börja med 30mg och fylla på efter en timme.
Bästa intagningssättet är såklart IV om det är ett alternativ. Riktig skön skjuts i oxy om man doserar det rätt. Sen RP antar jag, rökning hör jag delade meningar om. Men oxy fungerar väldigt bra oralt också.