Överklaganderna i de första häktningarna var nog det han förmådde i den vägen. Verkligheten visade sig dock vara övermäktig och han fick anpassa sig till systemet.
På tal om skuld eller oskuld bland mördare. Det skulle vara intressant att veta statistik på hur många mördare som nekar sig igenom förhör, åtal mm. som i slutändan ändock blir dömda för mord.
Hur många "oskyldiga" mördare sitter inne i dag för ett brott de "aldrig begått"?
Är det skam som ligger till grund för ett nekande eller chansar man bara på att utredningen inte kommer att kunna bevisa den vederbörandes skuld i fallet?
För den normala genomsnittsmänniskan bör väl själva gärningen vara skamlig, men varför fortsätter man att neka trots att man är överbevisad?
Naturligtvis varierar detta bland mördare beroende på vad som redan finns med i personens ryggsäck och vad som föranlett mordet. Överlag tror jag att det även har att göra med motiv och brottsoffer. Det är stor skillnad på mördare och mördare. Kvinnomördare ligger som bekant lågt i rang och logiskt sett är det svårare att erkänna ett sådant brott.
NB har bara fått lovord från familj och även bekanta här i Sverige. Han anses vara en hyfsad hantverkare och sköter sitt arbete väl. Han verkar också ha haft ett stort förtroende i området. Han är arbetsam och välkänd som en lojal person som man kan anlita för diverse arbetsuppgifter.
Det är dock en stor skillnad på vad som förväntas av honom som anställd/medarbetare och vad som vänner, familj förväntar av honom i vardagen.
Det har inte framkommit någonting om NB's personlighet mer än det som sagts av arbetsgivare och familj. Vad skall de uttala sig om? Vad förväntar man att de skall säga i media? Just det, det gamla vanliga. "Det KAN inte vara han", "Han som är så duktig på sitt arbete", "Han som är så snäll och trevlig" mm.
Vore jag journalist skulle jag ge mig av till LT och intervjua hans barndomskamrater, ex. flickvänner, gamla arbetskamrater etc. Där kan man eventuellt hitta sanningen till denna gärning. Fast man kanske skall vänta tills rättegången är över - först då kanske vi kan få fram den rätta bilden av denna kvinnomördare?
Vad beror det på att man inte håller förhör på en månad, är det fråga om någon utmattningstaktik eller helt enkelt att det är semestertider? Så fall låter det ju jävligt slappt!
Vad beror det på att man inte håller förhör på en månad, är det fråga om någon utmattningstaktik eller helt enkelt att det är semestertider? Så fall låter det ju jävligt slappt!
Om allting är glasklart och de har inga fler frågor, varför hålla fler förhör så länge den häktade inte själv ber om det?
Gör dig inte dummare än vad du är, det här har du postat, betydelsen av det som jag hävdar att du skrev stämmer väl överens med dina egna ord.
Vad gäller yppandeförbud så utgår jag ifrån att det inte är obligatoriskt då utrymme finns för undersökningsledaren att besluta om detsamma.
Citat; Undersökningsledaren får besluta att det som har förekommit vid förhör inte får uppenbaras. Lag (2008:67).
Ska du berätta för oss vad som gäller kring yppandeförbud så ha för f-n ordentligt på benen, du gör dig till åtlöje, jag skäms å dina vägnar, faktiskt.
Menar du på fullt allvar att förundersökningsledaren inte har beslutat om yppandeförbud i det här fallet, det gällde automatiskt, är det vad du påstår?
EDIT;Jag noterar med fetstilt.
Men, dåså, om åklagaren beslutar om yppandeförbud har han rätt att yppa det som sagts vid förhör. Han hade rätt att berätta för media vad som framkom vid gårdagens förhör, om det hölls något. Nu ser jag att det hölls inget, så vi får se vad som händer idag.
Polisen påstår sig ha DNA-träff?
– Ja, de påstår det. Men hur ser den ser ut – och på vilket sätt? Det är inte så enkelt som att en DNA-träff är lika med skuld. Man får inte förenkla det.
Om 35-åringens DNA säkrats i området där Lisa Holms mopedhandske hittades efter försvinnandet den 7 juni så är det inte alls särskilt konstigt, enligt Inger Rönnbäck.
– Allmänt sätt kan ju säga, att jobbar man i ett antal lokaler i ett område så lär man ju avsätta DNA. Särskilt om man har kroppsarbete.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-18 kl. 09:43.
Tack för länken som utvisar att den orangeklädde mannen är blond med hästsvans och förmodligen gör sig beredd att åka båt. Det ser ut som att han får lite hjälp med utrustningen inne i bilen. Tidigare man i svart t-shirt tror jag inte är samme man som bytt om; det är snarare en av de gråhåriga poliserna i länken som dyker upp alldeles i början under hundsöket (tyvärr dålig bildkvalité). - Tycker det ser ut som att den orangeklädde ser ut att prata med någon i högra bilen, innan han kommer att sätta sig i den vänstra som redan har bildörren öppen. https://minfil.org/Eavcj5b9b0/W01.jpg
...vad nu detta kan ha med mordet att göra - men man vet aldrig.
Förmodlingen inget, det var just att någon dök upp med en sådan färg på t-shirten och att bilden i övrigt var så svår att se... som väckte mitt intresse. Ett mönsterbrott som av en händelse stämmer in på en som blev intagen för konsultationer MGM. Han har också sagts lägga sig i sökningen, därför skönt att kunna avskriva.
Arbetet med bilder är alldeles lysande i varje fall jämfört med min egna förmåga. Inte för att det har någon speciell vikt men personen bakom bussen är en kvinna med hästsvans och inte alls samma person som mannen med midjebältet. Hennes överdel drar mer åt rosa vilket inte framkommer så bra på bilderna.
Röd skåpbil med silvrig kombi
Kan du få fram någon spännande ur den bilden tex fastställa vilka bilar det är?