Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De är en del av dem (nu pratar jag dock inte om majoriteter) i New Mexico och Californien dock, att de är en minoritet i Texas är fullt förståligt då USA koloniserade Texas redan under den tid som Texas tillhörde Mexiko, men det är inte där det reala problemet ligger utan det är att det finns dem som har glömt bort eller rent av skiter i att det finns dem med rötter i det området från långt innan dem staterna vart stater.

Varför skulle det vara ett problem? Och för vem?

Jag vill hävda att ganska många av de du pratar om ser sig som amerikaner i första hand. Oavsett vad så kommer republikanerna vinna Texas.

Det här sidospåret är inte relevant. Du och glimmande kan ta det i PM.
2015-08-17, 21:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Inom åtta år tillhör hela dagens Mexiko USA.

Du svarade inte på frågan för övrigt.

Vilken fråga, menar du din utomordentligt korkade fråga kring invandrarländer och har du bevis för att hela USA skulle bli annekterat av Mexiko inom en period av 8 år när de har fullt upp med att försöka och få ett stopp på kartellerna i sitt egna land i dagsläget?

Men visst, jag kan underhålla dig med ett svar på din fråga, alla länder är och har varit invandrarländer då folk alltid har förflyttat sig.

Jag väntar för övrigt fortfarande på svar från dig där du lägger fram empirisk fakta rörande dina påståenden om att enbart vita kan vara rasister samt att det skulle vara förbjudet att prata om invandringen och speciellt den illegala invandringen i USA.
2015-08-17, 21:25
Medlem
Citat:
Vilken fråga, menar du din utomordentligt korkade fråga kring invandrarländer och har du bevis för att hela USA skulle bli annekterat av Mexiko inom en period av 8 år när de har fullt upp med att försöka och få ett stopp på kartellerna i sitt egna land i dagsläget?

Ja. Den frågan menade jag.

Det finns ett mycket lätt sätt att få stopp på kartellerna. Ut med dem. Det är inte svårare än så. Det kan te sig som att de har "fullt upp - men det är för att Obama sitter vid rodret.

Citat:
Men visst, jag kan underhålla dig med ett svar på din fråga, alla länder är och har varit invandrarländer då folk alltid har förflyttat sig.

Tack. Därmed är att meningslöst att säga att USA är ett invandrarland - när alla länder per definition är det.

Citat:
Jag väntar för övrigt fortfarande på svar från dig där du lägger fram empirisk fakta rörande dina påståenden om att enbart vita kan vara rasister samt att det skulle vara förbjudet att prata om invandringen och speciellt den illegala invandringen i USA.

Det där förstår jag inte. Har du blandat ihop mig med någon annan? Uppenbarligen är det inte förbjudet att prata om det. Trump gör det ju. Och vinner.
2015-08-17, 21:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sydamerika och Centralamerika är spännande att besöka (med sitt i stort spanska och portugisiska arv parat med det indianska och svarta) men det skulle vara lite tråkigt om även Nordamerika blev Hispanic och katolskt av omväxlingsskäl. Roligare med ett vitt och protestantiskt gringo USA som kontrast till Sydamerika.

Tack och lov att Gud skapade en värld med olika folk, kulturer och civilisationer som gör världen mera spännande att resa i. Samtidigt finns det ingen perfekt lösning kanske att vissa länder kan bli multikulturella mötesplatser (som Libanon och Brasilien) medans andra kan kvarstå som mer homogena (Som Japan och Island) till fromma för hela världens mångfald.

USA skulle inte var USA utan sitt vita protestantiska arv. (ja jag känner till indianerna) kanske de borde fått en del av USA som eget land inte bara reservat, frågan är bara var?
Men större delen av USA skulle idealt domineras av europeer.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-17 kl. 21:32.
2015-08-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Sydamerika och Centralamerika är spännande att besöka (med sitt i stort spanska och portugisiska arv parat med det indianska och svarta) men det skulle vara lite tråkigt om även Nordamerika blev Hispanic och katolskt av omväxlingsskäl. Tack och lov att Gud skapade en värld med olika folk, kulturer och civilisationer som gör världen mera spännande att resa i. Samtidigt finns det ingen perfekt lösning kanske att vissa länder kan bli multikulturella mötesplatser (som Libanon och Brasilien) medans andra kan kvarstå som mer homogena (Som Japan och Island) till fromma för hela världens mångfald.

USA skulle inte var USA utan sitt vita protestantiska arv. (ja jag känner till indianerna) de borde fått en del av USA som eget land inte bara reservat, frågan är bara var?

Gå inte off-topic nu...
2015-08-17, 21:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast det vore intressant om fler av anti trumparna på FB presenterade de bakomliggande orsakerna till att de inte stödjer Trump.

Att vara för illegal invandring är ju lite rubbat.

Ett land utan bevakade gränser är ett land utlämnat till andra länders geopolitik.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-17 kl. 21:39.
2015-08-17, 21:37
Medlem
Citat:
Fast det vore intressant om anti trumparna på FB presenterade de bakomliggande orsakerna till att de inte stödjer Trump.

Man kan försöka sig på att gissa lite.

Hamstern är en vänstertomte av standardmodell. Massproducerad.

De andra herrarna är inte riktigt sådana. Jag tänker på Tjaeng och Ormen långe. Jag får intrycket att de vill identifiera sig med makten. Och Trump uppfattar de som ett hot mot makten.
2015-08-17, 21:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Fast det vore intressant om fler av anti trumparna på FB presenterade de bakomliggande orsakerna till att de inte stödjer Trump.

Att vara för illegal invandring är ju lite rubbat.

Ett land utan bevakade gränser är ett land utlämnat till andra länders geopolitik.

Mina Trump-tankar är om han kan bli vald till president.

Vägen dit är ju lång..., hans fördel är ju att han har en egen plånbok.., så han behöver ju inte "skaka händer" med allehanda organisationer.

Nackdelen är hans mun.., tror att det kommer att komma en "groda" en dag.

Sedan så, ni kommer säker ihåg Ross Perot, Pat Buchanan. De gjorde det även starkt.., men blev ej valda.
2015-08-17, 21:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja. Den frågan menade jag.

Det finns ett mycket lätt sätt att få stopp på kartellerna. Ut med dem. Det är inte svårare än så. Det kan te sig som att de har "fullt upp - men det är för att Obama sitter vid rodret.

Hur ska man få ut dem ur länderna när som jag har förklarat för dig tidigare en av kartellerna har så pass mycket högteknologisk utrustning och vapen att de likställs med den amerikanska armén, när man har kunnat sammankoppla flera stora gäng som har medlemmar i den amerikanska armén med en enda kartell?

Vi pratar inte om små busar utan vi pratar om utbildade soldater med krigserfarenheter som gör dem livsfarliga och kunniga som styr organisationer som vart så pass starka rivaler till maffian på 70-talet att maffian tvingades att börja syssla med droghandeln för att kunna hålla en jämn takt.

Citat:
Det där förstår jag inte. Har du blandat ihop mig med någon annan? Uppenbarligen är det inte förbjudet att prata om det. Trump gör det ju. Och vinner.

Konstigt för jag hittar följande skrivet av dig rörande att det enbart kan vara vita som kan vara rasister.

Citat:
Ja. Att påstå att det kommer droger från Mexiko är "rasism" om den som påstår det är vit.

Eller menar du att "rasism" betyder att något är sant?

Du länkar till bloggare?

Citat:
Står det att han anställt illegala invadrare eller att hans företag gjort det? Jag tvivlar på det.

Du citerar wikipedia. Det duger inte. Visa alla rasism - anklagelser mot rasifierade kroppar.

Hur som helst. Trump blev anklagad för "rasism" för att han är vit.

Liberaler menar att inga droger kommer från Mexiko. Liberaler menar att ingen mexikan har gjort sig skyldig till våldtäkt eller mord. Trump måste gå hårt åt liberaler om detta. Stampa på dem. Så hårt att Jeb Bush avslutar sin kampanj.

Jag väntar som sagt, fortfarande på svar från dig där du skall lägga fram empiriska bevis för dina påståenden kring att enbart vita kan vara rasister, att alla som kallar sig för liberala skulle neka att illegal invandring, att smugglare för in droger genom en Mexikanska gränsen och en rad andra skitsaker som du har påstått.
2015-08-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mina Trump-tankar är om han kan bli vald till president.

Vägen dit är ju lång..., hans fördel är ju att han har en egen plånbok.., så han behöver ju inte "skaka händer" med allehanda organisationer.

Nackdelen är hans mun.., tror att det kommer att komma en "groda" en dag.

Sedan så, ni kommer säker ihåg Ross Perot, Pat Buchanan. De gjorde det även starkt.., men blev ej valda.

Gällande "grodor" o.s.v.

http://blog.dilbert.com/post/126589300371/clown-genius#ixzz3j6Uh5rRn

Vad gäller Perot så skulle det då vara om Trump av någon outgrundlig anledning inte vann primärvalen. Men även i det fallet tror jag att Trump kommer att vinna.

Vi ska komma ihåg vad som hände med Prot. I juli 1992 så ledde han. 39% av rösterna. Han hade ett mycket bra team. Vad hände? Jo, Perot klarade inte trycket. Han avslutade sin kampanj och återtog den först i oktober! Och fick ändå 20%.

Trump klarar trycket. Den saken är ställd utom all rimlig tvivel.
2015-08-17, 21:59
Medlem
Citat:
Hur ska man få ut dem ur länderna när som jag har förklarat för dig tidigare en av kartellerna har så pass mycket högteknologisk utrustning och vapen att de likställs med den amerikanska armén, när man har kunnat sammankoppla flera stora gäng som har medlemmar i den amerikanska armén med en enda kartell?

Vi pratar inte om små busar utan vi pratar om utbildade soldater med krigserfarenheter som gör dem livsfarliga och kunniga som styr organisationer som vart så pass starka rivaler till maffian på 70-talet att maffian tvingades att börja syssla med droghandeln för att kunna hålla en jämn takt.

Du menar alltså på fullt allvar att mexikanska karteller skulle vara en match för USA:s poliser och armé? Det anser jag inte vara värt att bemöta.

Om man kan sammankoppla karteller med armen så ut med kartellkopplingarna. Enkelt.

Citat:
Konstigt för jag hittar följande skrivet av dig rörande att det enbart kan vara vita som kan vara rasister.

Har fortfarande inte sett att t.ex. Ben Carson rasistanklagats. Men det kanske han har gjort. Visa mig i sådana fall.

Citat:
Jag väntar som sagt, fortfarande på svar från dig där du skall lägga fram empiriska bevis för dina påståenden kring att enbart vita kan vara rasister, att alla som kallar sig för liberala skulle neka att illegal invandring, att smugglare för in droger genom en Mexikanska gränsen och en rad andra skitsaker som du har påstått.

Bevisen består i att bara vita anklagas för att vara r-ordet.
2015-08-17, 22:11
Bannlyst
Är det sant att när det var kris i USA så köpte han massa fastigheter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in