2015-08-17, 21:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket möjligt att åklagaren kan göra, det vet jag ingenting om som den usla juridikexpert jag är, dock handlade saken om polisen kan säga vad de fick höra i dagens förhör.
Jag menar givetvis att FUL, dvs åklagaren, uttalar sig om det görs större genombrott i utredningen. Inte om enskilda poliser på lägre nivå skulle göra det. De enda som skulle kunna komma på tal här är spaningsledaren som är polis och FUL som är åklagare. Spaningsledaren har också gjort ett fåtal uttalande i media redan trots yppandeförbud.
2015-08-17, 21:29
Medlem
Sculleys avatar
Vad används saltsyra till i ett lantbruk?
2015-08-17, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är man oskyldig så räcker det förhoppningsvis att hålla sig till sanningen, ens alternativa teori är ju då sann. Om man är utsatt för en konspiration så får man ju i första hand försöka bevisa det då. Gissningsvis så är det jäkligt ovanligt att oskyldiga ljuger ihop en alternativ teori. Om man går igenom en ofantlig mängd fall så kanske man hittar något exempel men det är förmodligen ytterst ovanligt. Sen är det ju förstås svårt att veta sanningen också i många fall. Det kan ju sitta någon oskyldigt dömd för mord men det vet man ju inte.
Om det är viktigare att misstänkta får den advokat de förtjänar än att sanningen kommer fram är nog många oskyldigt dömda.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du tror alltså inte att polisen upptäcker om bilen dränkts i klorin och dammsugits tusen gånger. Du smet förbi min kommentar om advokaten. Jag tycker det är trist att skuld avgörs av befattningshavares kompetens istället för sanningen, tycker inte du?
Nej, jag tycker att man ska ha den advokat man förtjänar. Och i det här fallet så verkar det ju ha blivit högsta vinsten så att säga. Faktiskt tveksamt om någon annan adokat skulle vilja ta över fallet. Nej jag tycker gott att MGM kan behålla den nuvarande advokaten och fila på sina alternativa teorier istället.
2015-08-17, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad används saltsyra till i ett lantbruk?
Google "saltsyra lantbruk".
2015-08-17, 21:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Om det är viktigare att misstänkta får den advokat de förtjänar än att sanningen kommer fram är nog många oskydligt dömda.
Ja man var tämligen säker på att MGM skulle begära byte av advokat. Någon nämnde innan att IR hade varit åklagare tidigare så hon är kanske inte så dålig advokat som man trodde från början. Hon kanske visar sig vara ruskigt bra vem vet. Nu lär det iaf vara helt för sent att byta advokat så det tåget har gått. Det finns heller inte många bra advokater att välja på för den delen.
2015-08-17, 21:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja man var tämligen säker på att MGM skulle begära byte av advokat. Någon nämnde innan att IR hade varit åklagare tidigare så hon är kanske inte så dålig advokat som man trodde från början. Hon kanske visar sig vara ruskigt bra vem vet. Nu lär det iaf vara helt för sent att byta advokat så det tåget har gått. Det finns heller inte många bra advokater att välja på för den delen.
Meningslöst pladder. Oavsett advokat är sanningen viktigast.
2015-08-17, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Google "saltsyra lantbruk".

Vad hittade du då?

För det första så undrar jag varför Sculley undrar vad saltsyra används till inom lantbruket?

Kanske hen har funderingar kring fallet kopplat till saltsyra, eller vet något som vi andra inte vet?

Hur som helst, jag har googlat fram att saltsyra kan användas för att sänka surhetsgraden i jord och vatten, neutralisera andra ämnen, men om det används kommersiellt vet jag inte.

Sculley, varför undrar du?
2015-08-17, 21:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Meningslöst pladder. Oavsett advokat är sanningen viktigast.
Givetvis, om det jag skrev tidigare kunde uppfattas på annat sätt så var det fel av mig. Sanningen är givetvis det som är det viktiga. Många advokater är dock korrumperade men de är nästan omöjliga att komma åt tack vare sekretessen. Men just advokaten i det här fallet gjorde ju en del märkliga uttalande i början av det här målet. Sen har hon iofs varit tystare och lugnat sig med sina överklagande så man får se vad det betyder.
2015-08-17, 22:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Givetvis, om det jag skrev tidigare kunde uppfattas på annat sätt så var det fel av mig. Sanningen är givetvis det som är det viktiga. Många advokater är dock korrumperade men de är nästan omöjliga att komma åt tack vare sekretessen. Men just advokaten i det här fallet gjorde ju en del märkliga uttalande i början av det här målet. Sen har hon iofs varit tystare och lugnat sig med sina överklagande så man får se vad det betyder.

Det betyder att hon har fått sin klient att fatta att han sitter lite pyrt till, bevisen mot honom kommer inte hon att kunna prata bort, det bästa för klienten i det här läget är att ligga lågt och hoppas på att det kan pratas bort i den kommande rättegången, föga troligt men går det så går det.

Med lite tur så kan hon få ner det till dråp men det är inte troligt.
2015-08-17, 22:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det betyder att hon har fått sin klient att fatta att han sitter lite pyrt till, bevisen mot honom kommer inte hon att kunna prata bort, det bästa för klienten i det här läget är att ligga lågt och hoppas på att det kan pratas bort i den kommande rättegången, föga troligt men går det så går det.

Med lite tur så kan hon få ner det till dråp men det är inte troligt.
Hur kan du tolka #Sgt.Blands inlägg så? Det är inte alls vad det handlar om.
2015-08-17, 22:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad hittade du då?

För det första så undrar jag varför Sculley undrar vad saltsyra används till inom lantbruket?

Kanske hen har funderingar kring fallet kopplat till saltsyra, eller vet något som vi andra inte vet?

Hur som helst, jag har googlat fram att saltsyra kan användas för att sänka surhetsgraden i jord och vatten, neutralisera andra ämnen, men om det används kommersiellt vet jag inte.

Sculley, varför undrar du?
Det kan mycket väl finnas på Blomberg med tanke på deras livsmedelsimport?
Det används som surhetsreglerande medel (E507) och kan ha använts till olivolja, rapsolja, vin, vinäger eller i princip vad som helst.
2015-08-17, 22:30
Bannlyst
https://kungabloggen.files.wordpress.com/2015/08/cafe-pc3a5-klostret-blomberg.jpg
Röd skåpbil sloppy parkerad utanför Café på Klostret med en Silvrig bil, någon som kan få fram lite mer?
Jag vet bara en som prompt måste stå överallt och parka runt, där i området. Men det kanske finns flera?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in