• 1
  • 2
2015-08-17, 11:00
Bannlyst
Jag tänker givetvis på yrken... Man behöver inte en 20 årig utbildning för att vara det man vill vara.

Det är ju bara att självutnämna sig till det man vill vara. läsa på, på internet och sedan apliccera kunskaperna i verkligheten. Det är inte svårt alls i princip.

Man behöver ett papper på vad man är för att tjäna pengar på det. Men om ens mål inte är att tjäna pengar ja då är det ju fritt fram att vara det man vill vara!

Hang the system tänk.

Gillar ni ett sånt här tänk?

En idén för anarkistisk för att fungera i samhället idag?
Senast redigerad av Prepare.Anus 2015-08-17 kl. 11:03.
Citera
2015-08-17, 11:05
Bannlyst
är en ganska stor skillnad att kunna nått i teorin och sedan även behärska det praktiskt fejkar du dina kunskaper så kan det snabbt gå utför om du sedan tvingas utföra sådant du igentligen inte behärskar en vacker dag ............
Citera
2015-08-17, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
är en ganska stor skillnad att kunna nått i teorin och sedan även behärska det praktiskt fejkar du dina kunskaper så kan det snabbt gå utför om du sedan tvingas utföra sådant du igentligen inte behärskar en vacker dag ............

Väl bara att praktisera också? Göra som MR bean här i livet?
Citera
2015-08-17, 11:13
Medlem
yggdrazils avatar
Jag tycker det ofta verkar som att folk som bara läser på på internet brukar sakna en hel del kunskaper och erfarenheter. I mitt ämne behövs exempelvis ett visst mått av intuition och kunskaper inom områden som inte är uppenbara. Då behöver man en välövervakad utbildning. Och hur ska man komma till den punkt där man kan applicera saker i verkligheten om man inte kan uppvisa någon anledning att tro att man klarar av det?
Citera
2015-08-17, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepare.Anus
Väl bara att praktisera också? Göra som MR bean här i livet?
ja finns många duktiga och helt självlärda , men de har inget papper då på vad de är och kan , svårare att få jobb så även om de är och kan det de påstår
Citera
2015-08-17, 11:23
Medlem
Man är inte sitt jobb. Det är nåt man gör för att dra in pengar.

Ni som refererar er som erat jobb måste ha en jävligt skev självkänsla.
Citera
2015-08-17, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

trivs väldigt bra med vad jag är , dessutom jobbar jag med den hobbyn jag älskar , väldigt få förunnat !!!! att få leva så .............
Citera
2015-08-17, 11:27
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:

Tja, det finns en skillnad mellan att vara sitt jobb och att referera till sig själv som sitt jobb. Om jag berättar för någon vilket jobb jag har så berättar det något om min personlighet, mina intressen, min approach till problemlösning, andras (arbetsgivares åtminstone) respekt för mina egenskaper, stora delar av mitt liv i form av utbildning och jobbhistorik och så vidare. Det är väldigt värdefull information medan många andra svar man kan ge på vem man är kan vara ytterst intetsägande. Därmed inte sagt att jag inte är något utöver det. Jamenar, det är måndagsmorgon och här sitter jag på Flashback.
Citera
2015-08-17, 11:37
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:

Man är vad man lägger sitt liv på. Folk lägger hälften av sitt vakna liv på sitt jobb så självklart är det en stor del av vilka de är.

Låt mig gissa, du är arbetslös?
Citera
2015-08-17, 11:38
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepare.Anus
Gillar ni ett sånt här tänk?

För endel yrken absolut, städare, säljare etc. Dessa yrken kräver heller ingen officiell utbildning idag.

Tror du det behövs kvalitetskontroll för somliga yrken eller tror du det är bra att 5-åringar med hjärtproblem blir opererad av en person med hemmakokta läkar-kunskaper?
Citera
2015-08-17, 15:26
Medlem
BigIvars avatar
Det beror minsann på...
Vill du kalla dig exempelvis advokat eller läkare så förväntas du kunna backa upp detta med någon form av intyg på avlagd examen och annat.
Skaffar du dig en skruvmejsel kan du kalla dig bilmekaniker redan idag om du har lust.
Citera
2015-08-17, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det beror minsann på...
Vill du kalla dig exempelvis advokat eller läkare så förväntas du kunna backa upp detta med någon form av intyg på avlagd examen och annat.
Skaffar du dig en skruvmejsel kan du kalla dig bilmekaniker redan idag om du har lust.

https://www.youtube.com/watch?v=5YmsrzF4KdQ

Ser du den här negern? Han är också doktor. Bara det att han antadligen inte har mer farmakologiska egenskaper än att daska en lövgren i huvudet på sitt offer jag menar patient...

Du skulle bara veta vad intention kan göra för underverk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in