Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Nu antar jag att du menar undertecknad. Som jag skrev i din andra värdelösa trådstart så diggar jag varma mackor skarpt. Dock så kör jag dem aldrig i en mikro till skillnad mot dig TS.
Det tror jag inte någon annan heller som kommer uppskatta denna tråd gör heller. Kanske får du nu tillfälle att briljera med din "medvetenhet" ifråga om mikro lagade mackor i ännu en tråd.
Dessutom finns redan en tråd för detta spörsmål...
Du har fortfarande inte ens frågat hur micron användes. Du bara Antar att allt hamnar i micron för att hopjäsa alla ingredienser.
Du har Fel.
Självklart.
Om man tillagar en varm mack i en micro under ett täckande osttäckta, så koker man i själva verket de underliggande ingredienserna..
Och det är kanske inte syftet för alla som gör sin varma macka.
I de fall jag tex använder en micro så är det bara i ett skede i själva beredningen.
Min favorit är emellertid med stuvning.
Svampstuvning är det bästa, men jag minns min mormor som brukade göra alla möjliga stuvningar. Räkstuvning, krabbstuvning, svamstuvning såkalrt - och märkligt nog ketchupstuvning ...
Men jag använde r också senap på botten. Någon Dijonsort. Inte med honung, utan vanlig vitvins. Och så göra en svampstuvning. JAg brukar först fräsa svampen, och spara en bunte som jag ska ha ovanpå.
Men jag r en vanlig svampstuvning och när jag lägger smeten på mackorna stoppar jag små buffelmosarellabitar i den.
Det måste vara riven ost på eftersom ostskivor blir ett allt för hårt lock, stuvningen kan inte andas. Engelsk cheddar med salta smulor av grönmögelost (om jag har) ovanpå.
Och HÄR är det perfekt för micron.
Orsaken till det är att ugnen värmer mackan FÖR mycket. Det gör att brödet får fel konsistens.
Stuvningen i sig är så varm ändå att osten smälts från undersidan, och man behöver alltså bara ha den några sekunder i micron. Bara för att påskynda smältningen alltså.
Förstår du?
Och till sist toppar man med de stekta svamparna.
Brödet rostar jag med gasspisens lågor. För att det ger bästa konsistensen tycker jag.
Dvs En av mina varma mack-favoriter. Enkel och god. 4 st ger en lagom måltid.