2015-08-17, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Har läst att nån sett lisa stå vid vägkanten och pratat med någon i en svart bil (SUV?) efter hon slutade jobbet, vet inte om det är bekräftat av någon.

Ok, tack. Tänkte om nåt mer diskuterats och uppgifterna igår om två bilar i hög hastighet kan sammanfogas med de uppgifter som finns vid cafét (trådsanning eller ej) dvs mörk bil ute vid vägen 40 minuter innan stängning eller svart SUV tiden för försvinnandet.
Uppgifterna dansar kring att fler är inblandade nämligen och att det kan handla om skyddande av brottsling. Vem som nu skyddar vem om uppgifterna är relevanta.
Senast redigerad av develi 2015-08-17 kl. 12:58.
2015-08-17, 13:04
Medlem
Citat:
Har läst att nån sett lisa stå vid vägkanten och pratat med någon i en svart bil (SUV?) efter hon slutade jobbet, vet inte om det är bekräftat av någon.

Tror det endast har stått här på FB.... sen vet förmodligen polisen om det om det är så att nån hartser detta. Fikade på Caféet häromdagen och då kom det en svart SUV och åkte fram och bakom ladan.... sen eftersom stund kom den ut igen och åkte iväg. Förmodligen nån slags arbetsledare som skulle kolla till hur arbetet gick.....
2015-08-17, 13:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jaha. Då har jag missuppfattat vilken tid det var som han var bortrest.
Mycket möjligt att det kan ha varit någon av dom två bilarna, konstigt att bilen stod igång så sent bara på torsdagskvällen.

Tack för att du delar med dig, trots att vissa detaljer saknas. Intressant är bilen som blinkat med helljus.
Vilken tid, samt exakt vilken plats uppfattades den? Bakom det stora huset - menas det säteriet(slottet) eller litauernas bostad, som ligger utanför?
Någon/några personer som syntes vid bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Tror det endast har stått här på FB.... sen vet förmodligen polisen om det om det är så att nån hartser detta. Fikade på Caféet häromdagen och då kom det en svart SUV och åkte fram och bakom ladan.... sen eftersom stund kom den ut igen och åkte iväg. Förmodligen nån slags arbetsledare som skulle kolla till hur arbetet gick.....

Ja, det är enbart en Flashback-uppgift, men värt att understyrka är att det finns två separata uppgifter om en svart SUV / mörk bil vid ladan, med ungefär 40min mellanrum.
Den ena uppgiften framgick öppet här av en skribent, och den andra uppgiften framgick genom budbärare, av en skribent som inte vill outa sig med infon.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-17 kl. 13:51.
2015-08-17, 13:25
Medlem
Citat:
Japp.

När du var i kontakt med polisen , bad de dig inte hålla tyst tills utredningen var klar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tack för att du delar med dig, trots att vissa detaljer saknas. Intressant är bilen som blinkat med helljus.
Vilken tid, samt exakt vilken plats uppfattades den? Bakom det stora huset - menas det säteriet(slottet) eller litauernas bostad, som ligger utanför?

Bakom slottet ja, de stod ganska nära litauernas bostad när bilen vid slottet började blinka med helljuset.
Tid vet jag inte, bara att det var sent och det var mörkt ute.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Har inte vart medlem här men har följt tråden.
En kompis var där på torsdagen, dagen innan hon hittades och då hade dom kört runt på baksidan vid det stora huset bredvid där litauerna bodde.
Det stod då en bil på tomten till det stora huset.
När föraren såg min kompis så började den bilen antingen blinka med helljuset mot henne eller så var det ett larm som gick, hon var ej säker på det om det var larm eller helljuset.

Vad jag har hört så var väl inte den gamla gubben AJ hemma då så konstigt att det stod en bil där på tomten.

Polisen är tipsade om detta för ca två månader sen.

Om nu AJ är inblandad, dom kan inte ha flyttat henne från hans stora hus till martorp då sent på torsdagen?

På fredagen var jag där tillsammans med min flickvän och några vänner.
Vi stod där vid litauernas hus när poliserna var där, väldigt många polisbilar och hundar.
Vi kom dit strax efter litauerna greps.
Helt plötsligt började poliser köra i en jäkla fart upp en backe mot martorp antar jag.

Sen strax innan midnatt körde vi runt hela stället så vi kom till baksidan av ajs hus och litauernas bostad, då va r bara ett fåtal poliser kvar där och en bärgningsbil som bärgade undan en typ minivan som tillhörde litauerna.
Sen var det en katt som sprang runt som verkade väldigt orolig.
Medan vi var där på baksidan kom en annan bil och parkerade vid oss med två skumma män i.
Han som körde såg jag aldrig men han frågade min kompis "vad gör dom? Gräver dom eller?"
Jag såg killen i passagerarsätet, 20 års åldern med tatueringar och han var lite mullig och han hade keps på sig
Vi tog reg numret och tipsade även polisen om den bilen.
Tack för informationen.

Jag har fetstilat ett par oklarheter. Vilket är det stora huset bredvid litauernas bostad? Säteriet, dvs AJ:s bostad? Och vilket är det du kallar baksidan av huset, väderstreck?

Även det andra fetstilade förbryllar mig. Vilket är det du kallar baksidan av de två husen?
Citat:
Den som blev bärgad var ingen SUV, den på tomten dagen innan var svart vet jag men hon som såg den är inte duktig på bilmärken plus att det var väldigt mörkt och den satte på starka helljus mot dom.
SUV är inget bilmärke, det är en s.k. stadsjeep, lämplig för storstadsdjungeln, som finns bland många bilmärken. Här är ett urval: https://www.google.se/search?q=suv&newwindow=1&es_sm=122&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjLKTwICwxwIVS70UCh 2Y_AzT&biw=1366&bih=667. Kan du be henne svara på om det var en sådan modell?
2015-08-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
När du var i kontakt med polisen , bad de dig inte hålla tyst tills utredningen var klar?

Nej, ringde dom veckan efter hon hittades.
Vet inte om yppandeförbudet gällde då? Dom sa inget om det iaf.
Dagen hon hittades när jag var där så var det en katt som sprang omkring runt där litauerna bor, så det var väl förmodligen deras. Den katten betedde sig väldigt konstigt, verkade väldigt rädd för människor.
2015-08-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack för informationen.

Jag har fetstilat ett par oklarheter. Vilket är det stora huset bredvid litauernas bostad? Säteriet, dvs AJ:s bostad? Och vilket är det du kallar baksidan av huset, väderstreck?

Även det andra fetstilade förbryllar mig. Vilket är det du kallar baksidan av de två husen?
SUV är inget bilmärke, det är en s.k. stadsjeep, lämplig för storstadsdjungeln, som finns bland många bilmärken. Här är ett urval: https://www.google.se/search?q=suv&newwindow=1&es_sm=122&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjLKTwICwxwIVS70UCh 2Y_AzT&biw=1366&bih=667. Kan du be henne svara på om det var en sådan modell?

Jag menar slottet ja. Alltså man kan köra från caféet och svänga höger lite längre bort på raksträckan sen kör man en bit så svänger man höger så kommer man ner till litauernas bostad och även baksidan av slottet där den bilen stod på baksidan av slottet där det finns en riktigt stor trädgård.

Kan fråga henne nästa gång vi ses
2015-08-17, 13:34
Medlem
Citat:
Dagen hon hittades när jag var där så var det en katt som sprang omkring runt där litauerna bor, så det var väl förmodligen deras. Den katten betedde sig väldigt konstigt, verkade väldigt rädd för människor.

Det var väl kanske den katten de sa att de letade efter på fredagkvällen då de blev misstänkta av MSP
2015-08-17, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:

Du gav tips väl som alla andra hundratals gjorde antar jag du menar.
2015-08-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Någon/några personer som syntes vid bilen?

Ja, det är enbart en Flashback-uppgift, men värt att understyrka är att det finns två separata uppgifter om en svart SUV vid ladan, med ungefär 40min mellanrum.
Den ena uppgiften framgick öppet här av en skribent, och den andra uppgiften framgick genom budbärare, av en skribent som inte vill outa sig med infon.

Svart SUV i den ena uppgiften, så långt är jag med, men en svart SUV i den andra uppgiften?
2015-08-17, 13:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Svart SUV i den ena uppgiften, så långt är jag med, men en svart SUV i den andra uppgiften?

Nej, ursäkta! Lite snabbt där

Mörk bil, i den andra uppgiften.
Har redigerat mitt inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in