2015-08-11, 12:29
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du skapade ditt konto för att stödja Lisa Holms sexmördare, och nu är du sur över att din plan att förstöra tråden och debatten misslyckats totalt, Det är bara att läsa din posthistorik. Nu försöker du förstöra forumet på annat sätt vilket jag tycker ska straffas som det brukar straffas. Antidemokratiska rättshaverister klarar alla sig bra utan, här och i samhället.
Antidemokratiska?
Naturligtvis är deras invändningar befogade på alla sätt.Regelverket behöver formuleras på ett sätt som gör att kryphål täpps till.
Citera
2015-08-11, 13:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Antidemokratiska?
Naturligtvis är deras invändningar befogade på alla sätt.Regelverket behöver formuleras på ett sätt som gör att kryphål täpps till.
"Invändningarna" bestod av påstående att moderatorerna är "rasistiska", i er iraniers fall för att ni inte får vara så rasistiska som ni vill vara på grund av reglerna. Det var detta med hycklare som ni inte verkar förstå. Regelverket ska inte ändras för att passa er antidemokrater.
Citera
2015-08-11, 13:22
Medlem
Literals avatar
Citat:
"Invändningarna" bestod av påstående att moderatorerna är "rasistiska", i er iraniers fall för att ni inte får vara så rasistiska som ni vill vara på grund av reglerna. Det var detta med hycklare som ni inte verkar förstå. Regelverket ska inte ändras för att passa er antidemokrater.
Vad babblar du om?
Användare med med iransk påbrå får naturligtvis ha sina åsikter.Moderatorer får däremot inte med hjälp av kryphål i regelverket vinkla trådarna efter sina åsikter.
Tycker inte att det här ska vara svårt att förstå.
Citera
2015-08-11, 13:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vad babblar du om?
Användare med med iransk påbrå får naturligtvis ha sina åsikter.Moderatorer får däremot inte med hjälp av kryphål i regelverket vinkla trådarna efter sina åsikter.
Tycker inte att det här ska vara svårt att förstå.
Vad babblar du om? Moderatorerna har inte vinklat några trådar efter "sina åsikter". Det är därför det finns ett regelverk. Tror du att du är den förste rättshaveristen som tror du är något speciellt och kan gnälla och hitta på lögner för att få styra trådar med ditt trams?
Jag tror inte användare med iransk påbrå slipper följa reglerna?
Senast redigerad av Xelious 2015-08-11 kl. 13:54.
Citera
2015-08-12, 13:55
Medlem
Literals avatar
Citat:
Vad babblar du om? Moderatorerna har inte viklat några trådar efter "sina åsikter". Det är därför det finns ett regelverk. Tror du att du är den förste rättshaveristen som tror du är något speciellt och kan gnälla och hitta på lögner för att få styra trådar med ditt trams?
Jag tror inte användare med iransk påbrå slipper följa reglerna?

Trams som står i regelverket betyder samma sak som moderatorns egna åsikter.Behöver ändras!!
Citera
2015-08-12, 14:48
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Trams som står i regelverket betyder samma sak som moderatorns egna åsikter.Behöver ändras!!

Trams är rätt jävla uppenbart vad det är, de flesta klarar av att förstå vad som ses som trams och "OT", medan ett fåtal har stora, stora problem med det.
Detta behöver absolut inte ändras. Inser du inte själv hur svårt det är att definiera trams?
Citera
2015-08-12, 17:06
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Trams är rätt jävla uppenbart vad det är, de flesta klarar av att förstå vad som ses som trams och "OT", medan ett fåtal har stora, stora problem med det.
Detta behöver absolut inte ändras. Inser du inte själv hur svårt det är att definiera trams?
Så jävla uppenbart är det ju inte!
Det har konstaterats att 'trams' är lämpligare i ett naturvetenskapligt sammanhang.Men naturligtvis inte i politiska frågor eller trådar med utrymme för spekulationer.
Observera skillnaden!
Citera
2015-08-13, 00:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Så jävla uppenbart är det ju inte!
Det har konstaterats att 'trams' är lämpligare i ett naturvetenskapligt sammanhang.Men naturligtvis inte i politiska frågor eller trådar med utrymme för spekulationer.
Observera skillnaden!
Det må vara en kulturell svaghet hos er, men trams är inte svårt att se. Off topic som är det ni oftast blir bestraffade för är lika lätt att se. Att ni får varningar och avstängningar för 0.03. Trams och off-topic visar på stora brister hos er som debattörer, vilket som sagt verkar ha en kulturell bakgrund. Att du skyller på att ni inte kan något om naturvetenskap hjälper inte, man ska kunna reglerna. Ni kan inte skylla på att ni inte vet eller har förmåga att ta till er reglerna här.
Citera
2015-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Det må vara en kulturell svaghet hos er, men trams är inte svårt att se. Off topic som är det ni oftast blir bestraffade för är lika lätt att se. Att ni får varningar och avstängningar för 0.03. Trams och off-topic visar på stora brister hos er som debattörer, vilket som sagt verkar ha en kulturell bakgrund. Att du skyller på att ni inte kan något om naturvetenskap hjälper inte, man ska kunna reglerna. Ni kan inte skylla på att ni inte vet eller har förmåga att ta till er reglerna här.

Den kulturella "svagheten" ligger nog på andra sidan som inte VILL förstå... Vår kultur är ädel och vi förstår saker djupare än bara det ytliga.. Vi läser av spelet..
Jag vill bara förtydliga för dig att kultur-snacket inte ger dig några fördelar i den här diskussionen.
Något är väldigt tydligt; trams tolkas genom moderatorn som trams, och därmed dennes åsikter...
Alla indicier som diskuteras på FB kan hur lätt som helst förvandlas till trams...
Citera
2015-08-17, 11:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast, utan att veta säkert, när nya moderatorer tillsätts så gör man väl rimligtvis en bakgrundskoll...? Och då kan väl i många fall utläsa vad användaren har postat i frågor som rör politik. Om inte denne uteslutande är intresserad av knyppling och prinsesstårtor förstås...

Edit:däremot påstår jag inte att man därigenom bara skulle välja ut kandidater som lutar åt höger.
När jag blev tillfrågad om att vara moderator hade jag inte skrivit några inlägg om politik. Och jag är bara en av många.

Politiska åsikter påverkar inte möjligheten att bli moderator.

Det som däremot är viktigt är att man klarar att vara objektiv i kniviga och upphetsade debatter.
Citera
2015-08-17, 11:47
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tyvärr skickar jag inte nog tack PM, det vill jag erkänna, men mitt jobb (och jag VET att jag talar för alla moderatorer) är så djävla mycket enklare av att folk rapporterar regelbrott.
Lite återkoppling från en användare här.

Om någon rapporterar mycket så kanske ni kan tacka någon gång ibland, men jag kan ärligt säga att min vilja att rapportera hade sjunkit om jag varje gång fick ett PM som jag var tvungen att radera för att inte fylla inkorgen. Ibland är det dock kul att få.
Citera
2015-08-17, 11:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
När jag blev tillfrågad om att vara moderator hade jag inte skrivit några inlägg om politik. Och jag är bara en av många.

Politiska åsikter påverkar inte möjligheten att bli moderator.

Det som däremot är viktigt är att man klarar att vara objektiv i kniviga och upphetsade debatter.
Samma här. Innan jag blev moderator skrev jag nog inte ett enda politiskt färgat inlägg. Eller jo, det gjorde jag så klart men inte på så sätt att man skulle kunna avgöra någon direkt partifärg hos mig.

Det finns helt enkelt moderatorer av alla politiska tillhörigheter även om jag misstänker att antalet F!-röstare är lågt.

Sen att modda efter sin politiska läggning skulle ju innebära att jag skulle vara tvungen att lägga på minnet vilka användare som tycker vad. Som om jag inte har svårt nog att komma ihåg nick och avatarer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in