2015-08-16, 23:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vad är misstankarna mot de två frisläppta just nu?
Misstankegraden är låg, därför är de släppta.
2015-08-16, 23:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag raderade mitt inlägg när jag såg att platsen inte är densamma som GT pekar ut. Det är en vägsträcka utan byggnader.
GT döljer byggnaderna; annars är det ett vittne någonstans ute på ett fält - vilket också är möjligt.
2015-08-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ja, må så vara, men vad är de misstänkta för?
2015-08-16, 23:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, må så vara, men vad är de misstänkta för?
Såvitt känt, mord respektive skyddande av brottsling.
2015-08-16, 23:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Hittar dom spår av DNA från LH i litauernas bil då är dom väl rökta rätt rejält. Ganska svårt att förklara bort det väl?

Rätt rökta förmodligen, det svåra är att bevisa vem som dödade Lisa. Det hänger på den tekniska bevisningen skulle jag tro. NB DNA finns på offrets tillhörighet men det utesluter inte att till exempel brodern döda Lisa som jag ser det.

Om jag får tro lite, så tänker jag mig att den yngre brodern som inte hade sin fru med sig skulle ha en större anledning och bättre läge att söka kontakt med en tjej än vad NB hade vars fru fanns hos honom.
2015-08-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Inte helt 100 på vad du menar...
Om du nu inte syftar på att han gjort sig här bland alla användare i tråden som glömt eller förträngt vad som framkommit tidigare utan syftar på att han borde vara häktad som MGM, vad bygger du det på i så fall?
Ingenting tyder på att han skulle vara senildement, tvärtom. Hans eventuella skuld har jag ingen uppfattning om. Men jag skulle tro att han har och är van att ha kontroll över sitt "rike". Men ingen människa kan ha total kontroll i alla lägen. Hans försök är kanske det som tilldrar sig uppmärksamheten.
2015-08-16, 23:33
Medlem
Citat:
Såvitt känt, mord respektive skyddande av brottsling.

Även om misstanke graden är låg, så är misstankarna kvarstående, troligtvis är dessa båda släppta för att de inte anses kunna försvåra utredningen.
2015-08-16, 23:34
Bannlyst
Jag tror äldre brodern dödat henne och sedan haft hjälp av sin yngre broder och frugan att gömma kroppen tror dom gömde henne i den där byschan som är bortfraktad alternativt så styckades hon i den.
2015-08-16, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, men fortfarande misstänkta för inblandning.
2015-08-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rätt rökta förmodligen, det svåra är att bevisa vem som dödade Lisa. Det hänger på den tekniska bevisningen skulle jag tro. NB DNA finns på offrets tillhörighet men det utesluter inte att till exempel brodern döda Lisa som jag ser det.

Om jag får tro lite, så tänker jag mig att den yngre brodern som inte hade sin fru med sig skulle ha en större anledning och bättre läge att söka kontakt med en tjej än vad NB hade vars fru fanns hos honom.

Alternativet att eftersom NB verkade vara arbetsam och driftig, så for lillebrorsan hem och utförde behoven med frugan till NB som kom hem för sent varje kväll och inte fick sig något och därav var desperat.
2015-08-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om det är en lokal bil (troligen bägge) som brukar röra sig i trakten - vad var mystiskt då mer än för hög hastighet? Antar att denne erinrade sig händelsen när de greps. Inte ett dugg konstigt.

Då är det mystiskt att dom passerar i denna höga fart ungefär vid den tiden flickan försvann och vilken tid L försvann visste ju vittnet dagen efter senast. det var ju ändå en lite annorlunda händelse ihop med en väldigt stor händelse så jo det är konstigt
2015-08-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om den äldre broder mördar LH och ringer yngre bror(och ev frugan) för hjälp med att frakta /gömma kropp så skulle medhjälparna häktas/dömas för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling...inte medhjälp till mord.

Med risk för att låta tjatig, men är det verkligen bekräftat att Lisa kördes död till Martorp från cafeområdet , Kan man ha mellan landat någonstans ?

En hypotes som ännu inte testats här ?
Är om det är möjligt att lägga in Lisa i en av den större sorten av sopsäckar för transport,död eller levande.
En sopsäck över huvudet och ytterligare en över benen som tejpas tex silvertejp.
Nu säger inte jag att det är troligt. Men är det möjligt ??

Vilken storlek har den största sopsäcken och hur bred och lång var Lisa ??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in