2015-08-16, 23:05
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men varför trädde inte detta vittnet fram dag 1 om en flicka är försvunnen och två bilar passerar i rasande fart??

Vittnet kan väl ha hörts av polisen dag ett?

Att det kommit/läkt ut i media nu är väl en helt annan sak.
2015-08-16, 23:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför fria dem från händelsen? De är fortfarande misstänkta.
Föraren i den ena bilen hade varit på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling om mördaren i den andra bilen är misstänkt för mord och Lisas kropp transporterades i någon av bilarna. Båda hade suttit häktade nu.
2015-08-16, 23:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet inte var N-A-gården ligger, men vittnet kan ha funnits här: 58°31'58.1"N 13°21'29.3"E
Ja, det stämmer (Husaby N.A-gården/Ladugårdsbacken). - Det bor tre personer här. - I övrigt är det ont om vägnära byggnader under den här färdsträckan.
2015-08-16, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det stämmer (Husaby N.A-gården/Ladugårdsbacken). - Det bor tre personer här. - I övrigt är det ont om vägnära byggnader under den här färdsträckan.
Jag raderade mitt inlägg när jag såg att platsen inte är densamma som GT pekar ut. Det är en vägsträcka utan byggnader.
2015-08-16, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Föraren i den ena bilen hade varit på sannolika skäl misstänkt för mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling om mördaren i den andra bilen är misstänkt för mord och Lisas kropp transporterades i någon av bilarna. Båda hade suttit häktade nu.

Ja, om de hittat teknisk bevisning. Det går att vara behjälplig via direktiv utan att ta i varken det ena eller andra.
2015-08-16, 23:10
Medlem
Synesiss avatar
Finns det någon sammanfattning av vad som framkommit och hänt sedan den 11/7?
2015-08-16, 23:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, om de hittat teknisk bevisning. Det går att vara behjälplig via direktiv utan att ta i varken det ena eller andra.
Man måste nog ta i en bil när man kör den. Är vittnet trovärdigt finns det sannolika skäl för misstanke.
2015-08-16, 23:16
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Om den äldre broder mördar LH och ringer yngre bror(och ev frugan) för hjälp med att frakta /gömma kropp så skulle medhjälparna häktas/dömas för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling...inte medhjälp till mord.
2015-08-16, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Man måste nog ta i en bil när man kör den. Är vittnet trovärdigt finns det sannolika skäl för misstanke.

Ja, om de nu kände igen den bilen och inte sa: den var grön. Jag hann inte se den så bra..
Jag har ingen susning om tillgången till bilar.
Jag gissar att den som var med inte tagit i ett enda dugg mer än sin egen ratt i så fall. Om det var en person ditkallad allltså.
Bilanalysen kanske ger vägledning (MGM:s sk kombi) - inte vet jag.
2015-08-16, 23:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om den äldre broder mördar LH och ringer yngre bror(och ev frugan) för hjälp med att frakta /gömma kropp så skulle medhjälparna häktas/dömas för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling...inte medhjälp till mord.
Jag skrev skyddande av brottsling.
2015-08-16, 23:24
Medlem
Citat:
Jag skrev skyddande av brottsling.

Vad är misstankarna mot de två frisläppta just nu?
2015-08-16, 23:25
Bannlyst
Hittar dom spår av DNA från LH i litauernas bil då är dom väl rökta rätt rejält. Ganska svårt att förklara bort det väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in