2015-08-16, 22:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ska man resonera om valet av väg så måste man samtidigt beakta att situationen GM befinner sig i är extrem.
Kamp- flykt reaktionen drar igång samtidigt som hormoner som bl a adrenalin och noradrenalin pumpar på. Reptilhjärnan tar över och handlandet sker instinktivt. Vilket innebär att överlevnaden prioriteras. Större väg med fler möten ger lätt paranoida tankar och idéer varför välkända marker med minimal trafik prioriteras.
Reptiler, om de inte äter upp offret, lämnar kroppen på platsen. Det finns ett visst rationellt beteende i att ta med kroppen, och det finns ingen anledning till att det skulle övergå till irrationellt beteende bara för att han har lämnat platsen för försvinnandet.
2015-08-16, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur förklarar du då att mobildelarna inte fanns utefter GT:s väg?
Ska jag förklara nåt som ingen vet hur det ens ligger till eller vart EXAKT fynden befann sig?

Men jag har skrivit det förut och tar det väl igen:
Saken är den att jag funderar på att starten för de här båda bilarna kanske inte ens är cafét.
Om nåt har hänt i trakten för mobilskal och krossad display. I skogsdungen vill säga.
Detta är då området där vägen delar sig mot Gum.
Senast redigerad av develi 2015-08-16 kl. 22:16.
2015-08-16, 22:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ En sak till, fynd 2 ligger inte utefter GT:s tänkta körväg: http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
På vissa fyndkartor ser det ut som att NB (AB) åkt hem en sväng emellan för att hämta/lämna något. - En annan förklaring kan vara att en del "kartfynd" ej bekräftats tillhöra LH.
2015-08-16, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska jag förklara nåt som ingen vet hur det ens ligger till eller vart EXAKT fynden befann sig?

Men jag har skrivit det förut och tar det väl igen:
Saken är den att jag funderar på att starten för de här bilarna kanske inte ens är cafét.
Om nåt har hänt i trakten för mobilskal och krossad display. I skogsdungen vill säga.
Detta är då området där vägen delar sig mot Gum.
Och vad katten skulle Lisa dit att göra?
2015-08-16, 22:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det tar Google 6 minuter att köra via Västerplana, och 15 minuter att köra via Håkan Jonsgården. Vilken är att föredra om man har bråttom? Varför ska man undvika de stora vägarna där man försvinner i mängden, och välja småvägar där alla ser en?
Eniro tar det 7-8 min att köra via HJ-gården.
2015-08-16, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Och vad katten skulle Lisa dit att göra?

Har lagt till ett ord som föll bort i förra inlägget: Båda (bilarna).
Jag funderar på att hon levde då GM förde iväg henne i bilen. Där ute efter grusvägen händer det nåt och vederbörande åker och ber någon om hjälp.
... Eller tvärsom om nu MGM sysslat med skyddande av brottsling.
2015-08-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Ja, och vill man ha det bästa möjliga alternativet så är det väl att testa ut det med en GPS för att få reda på tiden det tar att köra. Och testa själv.
2015-08-16, 22:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Reptiler, om de inte äter upp offret, lämnar kroppen på platsen. Det finns ett visst rationellt beteende i att ta med kroppen, och det finns ingen anledning till att det skulle övergå till irrationellt beteende bara för att han har lämnat platsen för försvinnandet.

Det råder ingen motsägelse i att ta med ett offer samtidigt som flyktmekanismen är påkopplad.
2015-08-16, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det råder ingen motsägelse i att ta med ett offer samtidigt som flyktmekanismen är påkopplad.

Håller helt med dig eftersom MGM inte är.. en krokodil. Stressad med adrenalinpåslag, men kan ändå agera rationellt till skillnad från ett djur.
2015-08-16, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är inte irrationellt att välja en mindre väg.
2015-08-16, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:

Citat;

När krokodiler äter så måste de slita loss köttet och därför drar sig krokodiler undan andra krokodiler eller så gömmer de bytet på botten och låter det vara där i 2 till 3 veckor och sen är köttet lätt att tugga och måste inte slita i det så mycket.

http://organismenangsdals.se/kraldjur/

Även reptiler kan vara rationella tycks det. NB:s reptilhjärna verkar ha varit i farten, snabb överraskande attack och därefter göms offret, syftet är att ingen skall hitta kroppen, han vill ha det för sig själv.
2015-08-16, 22:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
9 minuter enligt GT:s väg. http://kartor.eniro.se/m/fgGly. Det går fortfarande fortare att köra via Västerplana, eller 6 minuter om man skippar Håkan Jonsgården helt och följer fyndens väg http://kartor.eniro.se/m/DIF9F. Men i så fall sviker man vittnet, man kör inte förbi hen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in