2015-08-16, 21:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I princip bilfria är inte bilfria. Nu blev bilarna sedda, och vid möte hade det varit extra prekärt för GM med två bilar.

En sak till, fynd 2 ligger inte utefter GT:s tänkta körväg: http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

Ingen kan veta om Martorp är tomt. Alla har inte koll på alla och allt.

Ägna istället en fundering på om inte dumpning/hantering av mobiltelefon funnits med från start, så kan vi prata lämpligast färdväg sedan
Senast redigerad av rotesau 2015-08-16 kl. 21:58.
2015-08-16, 21:59
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Finns det Caddy som ren Pick Up?
Isåfall kan de oxå ha löst skåp över lastutrymmet och då blir den bara en tvåsitsig pickis.
Och då naturligtvis finns det inga rutor i skåpet.

Ja det har väl funnits, plus ett skåp man kan sätta på över lastutrymmet.
2015-08-16, 22:01
Medlem
Citat:
I princip bilfria är inte bilfria. Nu blev bilarna sedda, och vid möte hade det varit extra prekärt för GM med två bilar.

En sak till, fynd 2 ligger inte utefter GT:s tänkta körväg: http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

..............................................

TVÅ bilar ja, Talar ju för att bröderna inte var ensamma i operationen.
AJ hade ju 7-8 fordon. Är alla undersökta? Äldste brodern hade ju tillgång till alla utrymmen.
Hade han även tillgång till alla bilar?

Hörde ett rykte förra veckan: En av AJ:s fordon var inlämnad på verkstad för rengöring.
I denna bil hittades blod.
Blod kan ju komma både från människor och djur. Finns ju många djur på gårdarna.
Men detta har säkert polisen koll på - om det nu är sant....

VEM äger Martorp?
Vilka hade nycklar dit?
2015-08-16, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, just den vägen. - När gm började närma sig Martorp kan han ha svängt in på någon mindre väg för att snitsla sig fram dit han ville. - De som väl känner till området kring Martorp (har åkt där själva) kan säkert bidra med mer kunskap när det gäller vissa genvägar och annat.

Ok, då är det samma väg vi pratar om.
Jag tror absolut att om man är bekant med småvägar så väljer man denna väg.
Själva grusvägen i sig med fynden kan indikera ett sådant val (om några fynd är utkastade via bil) dvs att snabbt komma bortom bebyggelsen/trafikerad väg där folk befinner sig. Stressad att upptäckas.
Martorp indikerar för mig kunskap om området. Fynden runt grusvägen likaså.
2015-08-16, 22:03
Medlem
Citat:

Sannolikheten är nog stor att det var tomt en söndag kväll. De flesta firade förmodligen helg tror jag.
2015-08-16, 22:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Men att ni orkar!
Uppgiften om bilarna är inte bekräftad.

Lars Johansson:
Citat:
– Om det finns en sådan här vittnesuppgift som du nämner så är den en del av förundersökningen och inget som jag kan berätta om, säger han.

I övrigt måste jag säga, att ingenting nytt har framkommit ännu, som helt talar emot en annan GM.
Vi får väl se, vad som (eventuellt) framkommer imorgon
2015-08-16, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Som sagt , vad du tror , tycker eller drar för slutsatser är helt ointressant . Om intellekt hade räknats i våningar hade väl ditt hamnat i källaren . Vad du bidrar med i tråden är ju bara att försöka visa att du begriper något fast du egentligen mest sitter och skriver av annat på nätet och använder i dina inlägg . Vad gäller tankevurpor så är det ju något du är lyckligt förskonat ifrån eftersom som du aldrig tänker . Så ta ditt kvackande och hoppa i ankdammen bland dom andra lallarna .

Att jag skriver av något på nätet och använder i tråden är en allvarlig anklagelse tycker jag. Jag är noga med att ange när det är ett citat. Givetvis försöker jag styrka mina påståenden och visa den information som jag baserar mina påståenden och tro på, att inte du gör detsamma är beklagligt.

Jag vidhåller att dina slutsatser som du väver in här i tråden till största del är grundlösa då du sällan eller aldrig kryddar med information som gör dig värd att ta på allvar.

Du går i försvarsställning och uttrycker dig på ett barns vis istället för att vara saklig.

Du rekommenderar här i tråden hur man bör framföra ett fordon på den omtalade grusvägen. Berätta nu en gång för alla vad den rekommendationen tillför tråden.
Senast redigerad av OY 2015-08-16 kl. 22:09.
2015-08-16, 22:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, då är det samma väg vi pratar om.
Jag tror absolut att om man är bekant med småvägar så väljer man denna väg.
Själva grusvägen i sig med fynden kan indikera ett sådant val (om några fynd är utkastade via bil) dvs att snabbt komma bortom bebyggelsen/trafikerad väg där folk befinner sig. Stressad att upptäckas.
Martorp indikerar för mig kunskap om området. Fynden runt grusvägen likaså.
Hur förklarar du då att mobildelarna inte fanns utefter GT:s väg?
2015-08-16, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Sannolikheten är nog stor att det var tomt en söndag kväll. De flesta firade förmodligen helg tror jag.
Det förmodar de flesta, både in- och utbölingar.
2015-08-16, 22:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Ja det har väl funnits, plus ett skåp man kan sätta på över lastutrymmet.

Det är en bra mycket äldre Caddy-generation som fanns som pickup, början/mitten av 90-talet. Den är att betrakta som utrotningshotad, då detta är arbetsfordon med avsevärt kortare livslängd än en vanlig personbil.

I övrigt är Fruit Processors röda Caddy -06 jämförbar med andra av samma sort genom blocketannonser/regnr - jämförelse data. Det handlar om en ren skåpbil, vilket framgår om man jämför viktangivelser/lastvikter.
2015-08-16, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men att ni orkar!
Uppgiften om bilarna är inte bekräftad.

Nej, självklart.. han hänvisar till yppandeförbud.
2015-08-16, 22:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
GM kanske inte hade någon fru med trappa utefter den vägen. Jo, jag förstår att det går fortare ju fortare man kör, och även om vägsträckan via Västerplana är längre kan man köra fortare så körtiden blir mindre.

Ska man resonera om valet av väg så måste man samtidigt beakta att situationen GM befinner sig i är extrem.
Kamp- flykt reaktionen drar igång samtidigt som hormoner som bl a adrenalin och noradrenalin pumpar på. Reptilhjärnan tar över och handlandet sker instinktivt. Vilket innebär att överlevnaden prioriteras. Större väg med fler möten ger lätt paranoida tankar och idéer varför välkända marker med minimal trafik prioriteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in