Citat:
Ursprungligen postat av
Nandu
Jaha, du är en sådan som säger "men det var bara ett skämt" när dina argument faller. Jag har postat två länkar nu som visar att lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare.
Det finns inga män som går runt och och misshandlar kvinnor bara för att "de är så dem är", däremot finns det många kvinnor som försöker bli misshandlade.
Orkade du inte läsa resten av min föregående kommentar efter det första stycket som du citerat? Du har tydligen missat meningen "Man får inte heller glömma bort att det är vanligare att kvinnor slår tillbaka i den lesbiska relationen än i den heterosexuella." Betyder exakt detsamma som "lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare". Som du säkert inser kan man uttrycka en och samma sak på många olika sätt.
Det verkar som du förbisett följande källutdrag på den vite riddarens hemsida:
Citat:
...90 percent of the lesbians surveyed had been recipients of one or more acts of verbal aggression from their intimate partners during the year prior to this study, with 31 percent reporting one or more incidents of physical abuse.
Med din egen definition är psykisk misshandel bara någonting komiskt som du avfärdar som gnäll.
Citat:
...The most frequently indicated forms of abuse were verbal/emotional/psychological abuse and combined physical-psychological abuse.
Citat:
Psychological abuse has been reported at least one time by 24% to 90% of lesbians.
https://mainweb-v.musc.edu/vawprevention/lesbianrx/factsheet.shtml
Eftersom du definierar psykisk misshandel som gnäll, då kan du exkludera denna variabel från beräkningen av våld i lesbiska parrelationer. Även i heterosexuella förhållanden. Då sjunker våldstalet från 43.8% till runt 35% eller ännu lägre. Som man vet du att fler kvinnor än män ägnar sig åt verbalt och känslomässigt våld. Gnäll, gnat, tjat, käbbel, munhuggande, gräl, you name it.
Varför inget svar angående psykisk misshandel som du anser vara någonting komiskt? Bara tystnad från dig. Jag vill ha vetenskapliga belägg för att psykisk misshandel bara är en komisk företeelse, inte värre än "gnäll" som du kallar den. Om du inte hittar några, så är det dina argument som faller.
Läs igenom min föregående kommentar, avbryt för guds skull inte läsningen redan efter första stycket. Läs vidare. Sedan ska du lägga fram vetenskapligt oantastliga artiklar som bekräftar dina åsikter och stödjer dina argument, punkt för punkt. Därefter kan du avgöra huruvida mina argument faller eller inte.
Ditt påstående om att kvinnor vill bli misshandlade avfärdar jag som en överdriven generalisering. De enda kvinnor som gillar att bli slagna är masochistiskt lagda och ägnar sig åt HDBS i rollen som misshandlade kvinnor tillsammans med dominanta och våldsamma partners. Sådana kvinnor är inte representativa för den kvinnliga befolkningen över 15 år. Det kan vi väl vara överens om.
Som det ser ut hittills har jag malt sönder vart och ett av dina argument till småsmulor. Dessa blåser jag lätt iväg eller så låter jag en svag vindpust sköta om den biten. Enklast så.