2015-08-16, 13:27
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du har redan avslöjat dig själv upprepade gånger i tråden. Du har liksom inte ens nöjt dig med att kvinnor som misshandlas inte heller ska få ta del av samhällets resurser utan de ska även dödas.

Dödsstraff för misshandlade kvinnor, om du minns?

Sjukt var ordet.

Jag har aldrig hävdat att misshandlade kvinnor ska få dödsstraff, men kvinnor som t.ex. dras till mördare borde straffas. Du kan fortsätta hitta på saker om mig i all oändlighet, ingen går på det.
Citera
2015-08-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jag har aldrig hävdat att misshandlade kvinnor ska få dödsstraff, men kvinnor som t.ex. dras till mördare borde straffas. Du kan fortsätta hitta på saker om mig i all oändlighet, ingen går på det.
Var och en kan läsa ditt förespråkande av våld mot kvinnor i tråden och din önskan att få bestraffa kvinnor med döden.
Citera
2015-08-16, 13:40
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Var och en kan läsa ditt förespråkande av våld mot kvinnor i tråden och din önskan att få bestraffa kvinnor med döden.

Du får det att låta så dramatiskt. Vad är det för fel på dödsstraff för både mördare och kvinnorna som dras till mördare? Det skulle förhindra att fler blir offer för mördare om det både är farligt att vara en mördare, plus att det är farligt för kvinnor att umgås med mördare.
Citera
2015-08-16, 13:49
Medlem
bithaxs avatar
Jag tycker du beskriver "problemet" ganska bra, nämligen att kvinnor är attraherade av vissa typer av män, och därför tar en massa skit för att få vara med dem.

Det är väl egentligen inget märkvärdigt. Kanske undrar jag lite vad dessa män gör? Jag antar att dom bara är väldigt attraktiva på något sätt.

Skulle jag slå en tjej jag dejtar skulle hon nog definitiv springa sin väg och aldrig komma tillbaka. När det gäller våldtäkt så, tja, en tjej kan ju bli våldtagen när hon går hem till en man för att sitta och "bara vara vänner" men honom, det händer säkert ofta.

Allt detta är väl ändå inte kvinnans fel? Är man attraherad så är det svårare att ta rationella beslut. Man kan ju inte veta att en "vän" gillrat en våldtäktsfälla för en heller.

Kvinnor måste ju ändå kunna umgås med män på ett normalt sätt utan att det skall resultera i misshandel och våldtäkter, därför bör vi fortsätta att låsa in dem som gör sådant. Det är säkert en nog så traumatisk upplevelse för kvinnor också, så dom behöver nog sin terapi.

Det som jag inte håller med feministerna om är att det inte går att förändra män som slår. "Det ligger i deras natur". Jag tror dom skulle behöva terapi för att kunna hantera sin egen aggressivitet. Dom kommer ju trots allt hamna i ett nytt förhållande tillslut, och så gör dom lika dant igen.. När det gäller våldtäkter så vet jag inte, där är det väl någon slags bristande moral och respekt för andra människor som måste åtgärdas.
Senast redigerad av bithax 2015-08-16 kl. 13:52.
Citera
2015-08-16, 14:25
Medlem
Citat:
Du får det att låta så dramatiskt. Vad är det för fel på dödsstraff för både mördare och kvinnorna som dras till mördare? Det skulle förhindra att fler blir offer för mördare om det både är farligt att vara en mördare, plus att det är farligt för kvinnor att umgås med mördare.
Jag får det inte alls att låta dramatiskt. Jag bara påpekar ditt uppenbara förespråkande i tråden för att män ska få misshandla kvinnor utan att dessa kvinnor ska få någon hjälp utan istället bestraffas.
Citera
2015-08-16, 14:40
Medlem
lupacs avatar
Bdsm

Citat:
Jaha, du är en sådan som säger "men det var bara ett skämt" när dina argument faller. Jag har postat två länkar nu som visar att lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare.

Det finns inga män som går runt och och misshandlar kvinnor bara för att "de är så dem är", däremot finns det många kvinnor som försöker bli misshandlade.

Orkade du inte läsa resten av min föregående kommentar efter det första stycket som du citerat? Du har tydligen missat meningen "Man får inte heller glömma bort att det är vanligare att kvinnor slår tillbaka i den lesbiska relationen än i den heterosexuella." Betyder exakt detsamma som "lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare". Som du säkert inser kan man uttrycka en och samma sak på många olika sätt.

Det verkar som du förbisett följande källutdrag på den vite riddarens hemsida:
Citat:
...90 percent of the lesbians surveyed had been recipients of one or more acts of verbal aggression from their intimate partners during the year prior to this study, with 31 percent reporting one or more incidents of physical abuse.
Med din egen definition är psykisk misshandel bara någonting komiskt som du avfärdar som gnäll.
Citat:
...The most frequently indicated forms of abuse were verbal/emotional/psychological abuse and combined physical-psychological abuse.

Citat:
Psychological abuse has been reported at least one time by 24% to 90% of lesbians.
https://mainweb-v.musc.edu/vawprevention/lesbianrx/factsheet.shtml

Eftersom du definierar psykisk misshandel som gnäll, då kan du exkludera denna variabel från beräkningen av våld i lesbiska parrelationer. Även i heterosexuella förhållanden. Då sjunker våldstalet från 43.8% till runt 35% eller ännu lägre. Som man vet du att fler kvinnor än män ägnar sig åt verbalt och känslomässigt våld. Gnäll, gnat, tjat, käbbel, munhuggande, gräl, you name it.

Varför inget svar angående psykisk misshandel som du anser vara någonting komiskt? Bara tystnad från dig. Jag vill ha vetenskapliga belägg för att psykisk misshandel bara är en komisk företeelse, inte värre än "gnäll" som du kallar den. Om du inte hittar några, så är det dina argument som faller.

Läs igenom min föregående kommentar, avbryt för guds skull inte läsningen redan efter första stycket. Läs vidare. Sedan ska du lägga fram vetenskapligt oantastliga artiklar som bekräftar dina åsikter och stödjer dina argument, punkt för punkt. Därefter kan du avgöra huruvida mina argument faller eller inte.

Ditt påstående om att kvinnor vill bli misshandlade avfärdar jag som en överdriven generalisering. De enda kvinnor som gillar att bli slagna är masochistiskt lagda och ägnar sig åt HDBS i rollen som misshandlade kvinnor tillsammans med dominanta och våldsamma partners. Sådana kvinnor är inte representativa för den kvinnliga befolkningen över 15 år. Det kan vi väl vara överens om.

Som det ser ut hittills har jag malt sönder vart och ett av dina argument till småsmulor. Dessa blåser jag lätt iväg eller så låter jag en svag vindpust sköta om den biten. Enklast så.
Senast redigerad av lupac 2015-08-16 kl. 15:04. Anledning: Felaktig förkortning, ska vara BDSM (inte HDBS)
Citera
2015-08-16, 16:32
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Orkade du inte läsa resten av min föregående kommentar efter det första stycket som du citerat?

Ja, precis, jag orkar inte med att läsa hela inlägg från en person som medvetet misstolkar mig, du får nöja dig med att få svar på vissa delar av dina inlägg tills du skärpt dig och slutar misstolka mig.

Citat:
Med din egen definition är psykisk misshandel bara någonting komiskt som du avfärdar som gnäll.

Nej. Det är komiskt när en feminist kallar det "mikroaggressioner" när en man påtalar att hon är korkad för att hon sagt något korkat. Riktig psykisk misshandel är allvarligt och något som drabbar män helt öppet. Det drabbar såklart också kvinnor, men det sker inte offentligt eftersom det inte är socialt accepterat att nedvärdera och bryta ner en kvinna verbalt.
Citera
2015-08-16, 17:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ja, precis, jag orkar inte med att läsa hela inlägg från en person som medvetet misstolkar mig, du får nöja dig med att få svar på vissa delar av dina inlägg tills du skärpt dig och slutar misstolka mig.

Nej. Det är komiskt när en feminist kallar det "mikroaggressioner" när en man påtalar att hon är korkad för att hon sagt något korkat. Riktig psykisk misshandel är allvarligt och något som drabbar män helt öppet. Det drabbar såklart också kvinnor, men det sker inte offentligt eftersom det inte är socialt accepterat att nedvärdera och bryta ner en kvinna verbalt.

Så typiskt sagt av en person vars samtliga argument tillintetgjorts till mikrosmulor. Kom igen och visa mig vetenskaplig dokumentation som kan bekräfta dina barnsliga och verklighetsfrämmande teorier. Riktigt underhållande med dina verbala grodor som hoppar ur käften på dig.

Menar du på fullt allvar att endast män utsätts offentligt för psykisk misshandel? Aldrig kvinnor? Jisses, vilken fet groda! Har det undgått dig att kvinnor nedvärderas och bryts ner i det offentliga rummet? De blir kallade bland annat "fittor", "batikhäxor" och "horor" samt blir trakasserade och t o m hotade av männen. Varje dag. Offentligt.

Finns det verkligen män som inte är korkade och säger korkade saker? Tala för dig själv.

Förresten är det stört omöjligt att misstolka dig och dina tramsiga teorier.
Citera
2015-08-16, 17:33
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Så typiskt sagt av en person vars samtliga argument tillintetgjorts till mikrosmulor. Kom igen och visa mig vetenskaplig dokumentation som kan bekräfta dina barnsliga och verklighetsfrämmande teorier. Riktigt underhållande med dina verbala grodor som hoppar ur käften på dig.

Menar du på fullt allvar att endast män utsätts offentligt för psykisk misshandel? Aldrig kvinnor? Jisses, vilken fet groda! Har det undgått dig att kvinnor nedvärderas och bryts ner i det offentliga rummet? De blir kallade bland annat "fittor", "batikhäxor" och "horor" samt blir trakasserade och t o m hotade av männen. Varje dag. Offentligt.

Finns det verkligen män som inte är korkade och säger korkade saker? Tala för dig själv.

Förresten är det stört omöjligt att misstolka dig och dina tramsiga teorier.

Det är just detta jag tycker är komiskt. En kvinna blir kallad batikhäxa eller hora av en främling och tycker att hon blivit psykiskt misshandlad och sjukskriver sig för någon sagt något negativt om henne på internet. Nej, det är inte psykisk misshandel, psykisk misshandel är när en person blir ständigt nedvärderad och utskälld av en närstående, alltså det man ser var och varannan svensk kvinna göra mot sin man. För ungefär en månad såg jag en svensk kvinna i 25-års ålder stå och offentligt skälla på sin man, hon skällde på honom att "du är en så kuvad man, du är ingen riktig man". Sådant händer aldrig med ombytta kön, för hade en man stått och offentligt nedvärderat en kvinna hade omgivningen reagerat.

När det sker i fiktionens värld kan man se en klar skillnad på om det är en kvinna eller man. Kjell Bergqvists karaktär i 30 grader i februari är ondskefull, medan Debra i Everybody loves Raymond är komisk.
Citera
2015-08-16, 17:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Wut? Var blir man det? Jag har aldrig blivit kallad det.
Citera
2015-08-16, 18:12
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Wut? Var blir man det? Jag har aldrig blivit kallad det.

Du är bara en fantasifigur och alltså ingen riktig kvinna. Just därför.
Citera
2015-08-16, 19:56
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är just detta jag tycker är komiskt. En kvinna blir kallad batikhäxa eller hora av en främling och tycker att hon blivit psykiskt misshandlad och sjukskriver sig för någon sagt något negativt om henne på internet. Nej, det är inte psykisk misshandel, psykisk misshandel är när en person blir ständigt nedvärderad och utskälld av en närstående, alltså det man ser var och varannan svensk kvinna göra mot sin man. För ungefär en månad såg jag en svensk kvinna i 25-års ålder stå och offentligt skälla på sin man, hon skällde på honom att "du är en så kuvad man, du är ingen riktig man". Sådant händer aldrig med ombytta kön, för hade en man stått och offentligt nedvärderat en kvinna hade omgivningen reagerat.

När det sker i fiktionens värld kan man se en klar skillnad på om det är en kvinna eller man. Kjell Bergqvists karaktär i 30 grader i februari är ondskefull, medan Debra i Everybody loves Raymond är komisk.

Jag har inte nämnt något om internet. Blundar du och håller för öronen när du passerar en man som helt öppet skäller ut sin fru? Är du säker på att omgivningen skulle reagera? Om han är full och storväxt, skriker och gapar till sin fru, vad gör omgivningen? Ingenting! Ingen vågar ingripa. Det kan jag garantera dig.

Först säger du att kvinnor är våldsammare än män. Nu yrar du om att det inte finns ondskefulla kvinnor i den fiktiva världen. Hur ska du ha det? Vad sägs om Kathy Bates rollfigur i Misery? Är hon inte tillräckligt elak och djävulsk?

Klart det finns komiska män också i sitcom-serier och roliga filmer. Bob Hope, Chaplin, Stan & Ollie med mera. Lägg av med tramsandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in