2015-08-16, 13:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den stora skillnaden mellan Vatchareeya- och Holmfallet är att i det förstnämnda fallet var den den misstänkte gärningsmannen helt obekant med den alternative gärningsmannen.
Vad har det med saken att göra?
2015-08-16, 13:49
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Han har många bilar i sina olika bolag. Två som jag tycker är intressanta är Peugot Partner -99 mörkblå. Den är förvisso avställd men kanske används ändå. Den andra är en VW Caddy -06 röd. Båda dessa bilmodeller brukar användas av hantverkare.
Känns ju inte omöjligt att det ändå kan handla om denna bil.
2015-08-16, 13:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter som att litauerna visade vägen till Martorp - vilket då skulle kunna tyda på att de åtminstone känner till vad som hänt samt att det är två bilar inblandade i LH:s försvinnande. - Drar man ut linjen ytterligare så är det tänkbart att de två bilarna från början sammanträffat vid kaféet/ladan; således ligger en affärstransaktion nära till hands.
Om bilarna hade kört närmaste vägen till Martorp, via säteriet, en väg som litauerna kände till, hade vittnet inte sett dem på den plats GT:s karta visar.
2015-08-16, 13:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den röda Caddyn i bolaget är reggad som "Lastbil"

http://biluppgifter.se/fordon/?o=5564763802&i=0&s=merinfo

Vidare finns modellen Caddy maxi/life, vilket är hade stått inskriven som "personbil" eller "crossover" pga Maxi/Life-modellen har bakrutor och baksäten, vilket är mer att betrakta som en kombi.

Man kan registrera om en glasad/baksätes Caddy till lastbil.
Dock talar dom högre kg-viktangivelserna (lastvikt) i reg-uppgifterna för att den röda Caddyn i bolaget Fruit Processors, de facto är en ren skåpbil.

Bra fakta. Men frågan är om vittnet som såg ett rött fordon åka förbi i hög hastighet var samma expert på området.

Tror nog att den stor del av normalbefolkningen har svårt att bedöma var gränsen mellan skåpbil, familjebil, lastbil och kombi går. Det märks ju bara här i tråden att uppfattningarna skiljer sig rätt väsentligt .
2015-08-16, 13:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det var någon på AB som hittade på att bilen var röd. Det var därför som jag kom att tänka på Caddyn. Men det handlar nog om deras silverfärgade familjebuss som vissa verkar kalla för kombi ändå. Sen var det någon som skrev att det var en till bil som kom åkandes efter, med det är nog bara hittepå det med.

Källa på att AB "hittade på att bilen var röd" ?
2015-08-16, 13:53
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig kalla en minibuss/familjebuss för kombi. En Volvo V70 är för mig en typisk kombi.

Men man måste ändå ha i åtanke att människor inte har den insikten och kan mycket väl kalla en minibuss/familjebuss eller mindre skåpbil för kombi.
Men vad blir en V70 där du tar ur baksätet,sätter in lastgaller och registrerar den som lastbil ?

Är det då en lastbilsregistrerad kombi eller är det en mindre lastbil ?
Lastbil ses ju som bil med hytt och flak.
Snurrigt, svar ja .

Googla gärna på ordet kombi och titta på dom bilder som där dyker upp.
Och du ser strax mången VW buss,utan säten.
Inte ens självklarheter är ienkla., ens på utsidan.
Senast redigerad av zebop 2015-08-16 kl. 13:56.
2015-08-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi att trion äger endast ett fordon? De har kanske sammantaget en silverfärgad Sharan och en röd bil av annat fabrikat, finns det något som motsäger det?

Nej, det gör det inte. Men varför köra två bilar till Sverige. Det blir bara onödiga bensinkostnader.
2015-08-16, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter som att litauerna visade vägen till Martorp - vilket då skulle kunna tyda på att de åtminstone känner till vad som hänt samt att det är två bilar inblandade i LH:s försvinnande. - Drar man ut linjen ytterligare så är det tänkbart att de två bilarna från början sammanträffat vid kaféet/ladan; således ligger en affärstransaktion nära till hands.
Affärstransaktion vet jag inte vad du menar. Skulle två bilar vara inblandade så ser jag det inte som mer märkvärdigt än att nån hämtats som hjälp. Kanske brorsan om det är MGM som är mördare eller om mördaren har bett MGM om hjälp så har han (kanske båda) engagerats. Frågan är vem isf.
2015-08-16, 13:56
Medlem
Citat:
Det var någon på AB som hittade på att bilen var röd. Det var därför som jag kom att tänka på Caddyn. Men det handlar nog om deras silverfärgade familjebuss som vissa verkar kalla för kombi ändå. Sen var det någon som skrev att det var en till bil som kom åkandes efter, med det är nog bara hittepå det med.

Eller att bröderna i arbetet kan haft tillgång till denna kombibil och runt bygden så blev det då "litauernas bil". Det som vittnen sett är då deras egen bil plus firmabil.

Kan MGM fru och bror varit över till Sverige i ett nytt förhör och utifrån detta ska då MGM höras på nytt till veckan.
2015-08-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Källa på att AB "hittade på att bilen var röd" ?

Någon på AB skrev att bilen var röd och refererade till en artikel i GT. Artikeln i GT säger inget om att bilen var röd.
2015-08-16, 13:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, det gör det inte. Men varför köra två bilar till Sverige. Det blir bara onödiga bensinkostnader.

Ditt argument är dåligt tycker jag, kan knappast tjäna som ett ingångsvärde.

Har du tänkt tanken att de har kört till Sverige vid olika tillfällen?
2015-08-16, 14:00
Medlem
Gusselbys avatar
Ha, ha nu blev det en massa sidor om vad som är en kombi. Säger inget om det, bra att tråden lever i allra högsta grad, många inlägg om minsta sak eller ej.

Om man utgår från att röd bil är rätt återgivet - räknas halvkombi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in