2015-08-16, 13:15
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nu blir det rörigt för mig med alla bilar..

Litauernas bil, kan den anses som kombi?

Finns det ett vittne? Vad tycker i så fall vittnet är en kombi? Vad ÄR en kombi (och nu menar jag inte en kombi om man är en aspie och kan alla bilmärken och blir störd om man inte skiljer på "pickup med kåpa", "skåpbil utan fönster", "skåpbil med fönster" och "kombibil, med fällbara säten"...)

Och sedan kontrollfrågan: Kan det ha varit denna bilen (tar fram ett foto) som du sett?
2015-08-16, 13:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Haha och du är helt otrolig
Framgår det jag försöker förklara för dig? Jag tror att polisen tittat på andra personer under utredningen, får dom inget annat att gå på i detta skedet av utredningen så ligger fokus på MGM. Arbeta brett = utesluter inte möjligheter.
Du tror utan att ha något som stöder det. Varför skulle polisen leta efter en annan misstänkt när den redan har en? Det vore korkat.
2015-08-16, 13:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kan du hålla med när du säger precis motsatsen?
#helsan anser att informationen hade varit högintressant för polisen som hade plockat in AJ, medan du anser att informationen inte hade varit ett dugg intressant för polisen.

För sista gången angående ditt ältande.

Hade det varit intressant hade han varit högvilt skrev jag.
Men nej - jag ser inget intresse för herrn under veckan. De ser nämligen inte ut att ha nån högintressant person i fokus öht.
Jag ser heller inte vits med att plocka in honom som suspekt via ett visst ordaval i en radiointervju.
Långsökt och onödig analys eftersom det inte leder till ett skit.
Polisen: Aha! Du sa du fattade kl 19 att hon var försvunnen!
AJ: Va? Det sa jag väl inte? Efter jag fick veta om försvinnandet menar jag givetvis..
Polisen: Ok.
De lär behöva mer kött på benen. Att misstänkliggöra honom på ett ordval finner jag långsökt. Lika långsökt som att han skulle tas in till förhör av en sån anledning.
Värdelöst.
Senast redigerad av develi 2015-08-16 kl. 13:24.
2015-08-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den röda Caddyn i bolaget är reggad som "Lastbil"

http://biluppgifter.se/fordon/?o=5564763802&i=0&s=merinfo

Vidare finns modellen Caddy maxi/life, vilket är hade stått inskriven som "personbil" eller "crossover" pga Maxi/Life-modellen har bakrutor och baksäten, vilket är mer att betrakta som en kombi.

Man kan registrera om en glasad/baksätes Caddy till lastbil.
Dock talar dom högre kg-viktangivelserna (lastvikt) i reg-uppgifterna för att den röda Caddyn i bolaget Fruit Processors, de facto är en ren skåpbil.

Det var någon på AB som hittade på att bilen var röd. Det var därför som jag kom att tänka på Caddyn. Men det handlar nog om deras silverfärgade familjebuss som vissa verkar kalla för kombi ändå. Sen var det någon som skrev att det var en till bil som kom åkandes efter, med det är nog bara hittepå det med.
2015-08-16, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den röda Caddyn i bolaget är reggad som "Lastbil"

http://biluppgifter.se/fordon/?o=5564763802&i=0&s=merinfo

Vidare finns modellen Caddy maxi/life, vilket är hade stått inskriven som "personbil" eller "crossover" pga Maxi/Life-modellen har bakrutor och baksäten, vilket är mer att betrakta som en kombi.

Man kan registrera om en glasad/baksätes Caddy till lastbil.
Dock talar dom högre kg-viktangivelserna (lastvikt) i reg-uppgifterna för att den röda Caddyn i bolaget Fruit Processors, de facto är en ren skåpbil.

Tack för länkarna och förklaring. AB kanske har skrivit fel (då de själva hänvisar till GT som inte nämner ett jota om nån bilfärg) däremot undrar jag om man skulle omtala deras egen silverfärgade bil som kombi?
"Litauernas kombi" stod det i GT.
2015-08-16, 13:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För sista gången angående ditt ältande.

Hade det varit intressant hade han varit högvilt skrev jag.
Men nej - jag ser inget intresse för herrn under veckan. De ser nämligen inte ut att ha nån högintressant person i fokus öht.
Jag ser heller inte vits med att plocka in honom som suspekt via ett visst ordaval i en radiointervju.
Långsökt och onödig analys eftersom det inte leder till ett skit.
Polisen: Aha! Du sa du fattade kl 19 att hon var försvunnen!
AJ: Va? Det sa jag väl inte? Efter menar jag försvinnandet givetvis..
Polisen: Ok.
De lär behöva mer kött på benen. Att misstänkliggöra honom på ett ordval finner jag långsökt. Lika långsökt som att han skulle tas in till förhör av en sån anledning.
Värdelöst.
Och det är motsatsen mot vad #helsan säger, som du påstår dig hålla med.

Och du har fortfarande inget belägg för att AJ inte togs in för förhör. Sannolikt har han förhörts eftersom han kom med handsken till polisen, och i samband med det kan han ha fått frågan om hans uttalande i intervjun, att han kände till försvinnandet efter en halvtimme.

Han har aldrig varit formellt misstänkt, det har jag aldrig påstått.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Finns det ett vittne? Vad tycker i så fall vittnet är en kombi? Vad ÄR en kombi (och nu menar jag inte en kombi om man är en aspie och kan alla bilmärken och blir störd om man inte skiljer på "pickup med kåpa", "skåpbil utan fönster", "skåpbil med fönster" och "kombibil, med fällbara säten"...)

Och sedan kontrollfrågan: Kan det ha varit denna bilen (tar fram ett foto) som du sett?

Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det var någon på AB som hittade på att bilen var röd. Det var därför som jag kom att tänka på Caddyn. Men det handlar nog om deras silverfärgade familjebuss som vissa verkar kalla för kombi ändå. Sen var det någon som skrev att det var en till bil som kom åkandes efter, med det är nog bara hittepå det med.

Citat:
Tack för länkarna och förklaring. AB kanske har skrivit fel (då de själva hänvisar till GT som inte nämner ett jota om nån bilfärg) däremot undrar jag om man skulle omtala deras egen silverfärgade bil som kombi?

MGM´s silverfärgade bil kan definitivt tolkas som en stor kombi i mina ögon.
Den röda Caddyn, även om den förmodligen är en skåpbil, kan också tolkas som kombi, eftersom vi inte vet ur vilken vinkel, eller på vilket avstånd vittnen kan ha noterat bilarna...

Själv så börjar jag grunna på om inte den andra bilen kan ha varit en svart SUV, om dessa vittnesuppgifter har någon halt av sanning i sig.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-16 kl. 13:27.
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Var det en VW Sharan så är ju det en kombi väl.
2015-08-16, 13:25
Moderator
OYs avatar
Angående två bilar som färdades mot Martorp. Varför två bilar för att frakta en kropp om Lisa mördades vid caféet?

NB skulle förmodligen ha klarat av att lyfta in offret i en bil på egen hand. Vilken bil är NB:s?

Jag tycket spontant att två bilar är ett tecken på att gärningspersonen är en person som inte klarade av att hantera situationen på egen hand, lyfta en kropp men även att komma på ett lämpligt gömställe. Hen ringde efter hjälp, vid caféet bestäms det kanske att kroppen ska köras till Martorp.

Vad gjorde NB:s fru vid tillfället, var det en olycka som slutade med mord trots allt?
2015-08-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Var det en VW Sharan så är ju det en kombi väl.

Jag skulle aldrig kalla en minibuss/familjebuss för kombi. En Volvo V70 är för mig en typisk kombi.
2015-08-16, 13:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och det är motsatsen mot vad #helsan säger, som du påstår dig hålla med.
Och du har fortfarande inget belägg för att AJ inte togs in för förhör. Sannolikt har han förhörts eftersom han kom med handsken till polisen, och i samband med det kan han ha fått frågan om hans uttalande i intervjun, att han kände till försvinnandet efter en halvtimme.
Han har aldrig varit formellt misstänkt, det har jag aldrig påstått.

Du vi säger så här:
AJ fick en fråga i förhör via sitt ordval i en intervju i radion. Absolut.
Förhöret med handsken väntade de med då han lämnade in den till polisen på måndag morgon. Han topsades bara. De satte på radion på tisdag eller tvn på onsdag och då togs han in.
Antingen igen eller för första gången.
Japp.
2015-08-16, 13:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag skulle aldrig kalla en minibuss/familjebuss för kombi. En Volvo V70 är för mig en typisk kombi.
Inte du, nej, men andra gör det. http://bilweb.se/skane-lan/volkswagen-sharan-tdi-140-dsg-masters-2015-kombi-1350115

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in