Citat:
En kompis jobbar ihop med en Litauer som bott många år i Sverige , han kom nyss hem efter att varit och hälsat på släkten i Litauen .
Han berättade att LH mordet varit en stor händelse som det pratats mycket om bland folk där .
MEN nu kommer det intressanta , han påstår att alla han pratade med under tre semesterveckor var övertygade om att 35 åringen är mördaren !!!
Likaså att brodern och frun är medskyldiga i brottet .
Här i tråden har jag fått en känsla av att alla Litauer tror att dom är oskyldiga , men så är det ju tydligen inte alls .
Många trodde att 35 åringen inte var så orolig för några år i Svenskt fängelse , men däremot att överföras till Litauiskt fängelse som tydligen är riktigt otrevliga ställen .
Han berättade att LH mordet varit en stor händelse som det pratats mycket om bland folk där .
MEN nu kommer det intressanta , han påstår att alla han pratade med under tre semesterveckor var övertygade om att 35 åringen är mördaren !!!
Likaså att brodern och frun är medskyldiga i brottet .
Här i tråden har jag fått en känsla av att alla Litauer tror att dom är oskyldiga , men så är det ju tydligen inte alls .
Många trodde att 35 åringen inte var så orolig för några år i Svenskt fängelse , men däremot att överföras till Litauiskt fängelse som tydligen är riktigt otrevliga ställen .
Hmm, det här påståendet låter lite tveksamt... jag är också litauer som lyckades att hantera svenska språket lite grann. Jag följer alla kommentarer som framkommer efter varje ny artikel om detta fall i litauiska media. Jag kan säga att 2/3 av alla påstår att de är oskyldiga. Även var det ett inlägg av NB's ex-flickvän. Hon skriver att det är omöjligt och att hon känner NB som mycket ärlig, lung och sympatisk människa. Folket som jag höll småprata om denna händelse håller sig ganska reserverat för att kommentera vit eller svart. Alla anser att hans ansikte, livshistoria, miljö inte alls stämmer med ngn potens för att involveras i kriminalvärld men som sagt är det bara God som kan veta alt och förutse alt vad det kan hända. Jag anser mig att jag erfar olika litauiska sociala grupper i helheten ganska bra pga mitt arbetsmönster. Så skulle jag säga att jag är också mycket förvånad... men förstås, jag väntar bara på slutsatser från den aktuella rättsprocessen.