2015-08-15, 19:56
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det är 35-åringen som det är mest synd om skyldig eller ej. Det är ett h-e att sitta häktad med restriktioner. För Lisas familj går livet vidare. Sorgen och saknaden lindras inte av vetskap om detaljer kring Lisas frånfälle.

Menar du vad du skriver ? eller är det bara ett makabert skämt ( vilket jag hoppas )
2015-08-15, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är lyckligt förskonad från båda upplevelserna, men jag har sett både och på mycket nära håll. Det här är ingen valsituation. Lisa är död, det kan inte påverkas av vare sig lång eller kort utredningstid. Åklagaren kan däremot påverka den häktades situation. Stackaren har inte ens blivit förhörd efter den senaste omhäktningen.

Stackaren?!
Nu får du ta och uppdatera dig - åklagaren har givetvis inte hållit mer förhör iom att de väntar in analyssvar. Det står klart och tydligt i media och Olsson påtalar fortsatta förhör kommer ske i relation till svaren.
2015-08-15, 20:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stackaren?!
Nu får du ta och uppdatera dig - åklagaren har givetvis inte hållit mer förhör iom att de väntar in analyssvar. Det står klart och tydligt i media och Olsson påtalar fortsatta förhör kommer ske i relation till svaren.
Alla analyser blir inte klara samtidigt. Jag har svårt att tänka mig annat än att svaren kommer in successivt, även om allt sammanfattas i en slutrapport som hamnar i FUP.
2015-08-15, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Alla analyser blir inte klara samtidigt. Jag har svårt att tänka mig annat än att svaren kommer in successivt, även om allt sammanfattas i en slutrapport som hamnar i FUP.

Och? Oavsett så väntar de in svar och skit det samma om han inte är förhörd än. "Stackaren" menar jag.
2015-08-15, 20:14
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
En kompis jobbar ihop med en Litauer som bott många år i Sverige , han kom nyss hem efter att varit och hälsat på släkten i Litauen .
Han berättade att LH mordet varit en stor händelse som det pratats mycket om bland folk där .
MEN nu kommer det intressanta , han påstår att alla han pratade med under tre semesterveckor var övertygade om att 35 åringen är mördaren !!!
Likaså att brodern och frun är medskyldiga i brottet .
Här i tråden har jag fått en känsla av att alla Litauer tror att dom är oskyldiga , men så är det ju tydligen inte alls .
Många trodde att 35 åringen inte var så orolig för några år i Svenskt fängelse , men däremot att överföras till Litauiskt fängelse som tydligen är riktigt otrevliga ställen .
Jag har varit i KGB:s fängelse i källaren i Vilnius, dvs huvudstaden i Litauen. Jag anser att Lisa Holms mördare skall vara där tills han dör. Det är min åsikt. De som inte varit där, det är inte en trevlig sak, om jag säger som så. Jag vet. Tyvärr så skulle NB inte bli där så länge för det är ett häkte. Har Sverige möjligheter att förflytta mördaren NB till nånstans i Sibirien där vargarna äter upp honom? Så gjordes för i tiden med tokar, de sattes ut i skogen.
2015-08-15, 20:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Och? Oavsett så väntar de in svar och skit det samma om han inte är förhörd än. "Stackaren" menar jag.
Klart att de förhör honom om det kommer in bevis. Svaren i nytt förhör kan innebära att väntande analyser kan avbeställas och nya undersökningar och analyser kan behöva beställas.
2015-08-15, 20:27
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Jag har varit i KGB:s fängelse i källaren i Vilnius, dvs huvudstaden i Litauen. Jag anser att Lisa Holms mördare skall vara där tills han dör. Det är min åsikt. De som inte varit där, det är inte en trevlig sak, om jag säger som så. Jag vet. Tyvärr så skulle NB inte bli där så länge för det är ett häkte. Har Sverige möjligheter att förflytta mördaren NB till nånstans i Sibirien där vargarna äter upp honom? Så gjordes för i tiden med tokar, de sattes ut i skogen.

Gamla KGB fängelset låter helt perfekt för ett monster av den här kalibern .
I vilket fall så har han nog anledning att vara orolig .
2015-08-15, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Klart att de förhör honom om det kommer in bevis. Svaren i nytt förhör kan innebära att väntande analyser kan avbeställas och nya undersökningar och analyser kan behöva beställas.

I grunden skriver jag till en person som har mage att skriva att det är mer synd om MGM än Lisas anhöriga - för hon är död.
Stackare för att inte bli förhörd på 14 dar?! Mer synd om honom pga av restriktioner?!

Skyldig eller ej så ÄR han en potentiell mördare till Lisa - häktad på sannolika skäl. Att ens ha mage att anse att det är mer synd om denne än Lisas familj och kalla honom stackare är under all kritik.
2015-08-15, 20:46
Medlem
Citat:
En kompis jobbar ihop med en Litauer som bott många år i Sverige , han kom nyss hem efter att varit och hälsat på släkten i Litauen .
Han berättade att LH mordet varit en stor händelse som det pratats mycket om bland folk där .
MEN nu kommer det intressanta , han påstår att alla han pratade med under tre semesterveckor var övertygade om att 35 åringen är mördaren !!!
Likaså att brodern och frun är medskyldiga i brottet .
Här i tråden har jag fått en känsla av att alla Litauer tror att dom är oskyldiga , men så är det ju tydligen inte alls .
Många trodde att 35 åringen inte var så orolig för några år i Svenskt fängelse , men däremot att överföras till Litauiskt fängelse som tydligen är riktigt otrevliga ställen .

Fått en känsla av att alla Litauer tror att dom är oskyldiga? Har alla i hela Litauen uttryckt sig tycker du? Det är inget konstigt alls att det råder olika uppfattningar om deras skuld.
2015-08-15, 21:22
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Gamla KGB fängelset låter helt perfekt för ett monster av den här kalibern .
I vilket fall så har han nog anledning att vara orolig .
Du skulle bara sett ljudisoleringen på dörrarna (20 centimeter tjock, det krävs inte stor fantasi för att inse hur det torterades på Stalins tid) ... Lisa Holms mördare borde göra ett studiebesök där. Det är vad jag riktigt anser.
2015-08-15, 21:31
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Stackaren?!
Ja, stackare. Det är ofattbart nedbrytande att vara häktad med fulla restriktioner. Förhören är trots allt en ljuspunkt i den totala ovisshet och isolering som man utsätts för. Det finns en anledning till den höga självmordssekvensen i svenska häkten. I lagens mening är man oskyldig tills man är dömd, men behandlingen i häktet är omänskligare än vad de dömda utsätts för. Jag har en bror som har suttit oskyldigt häktad, första två veckorna med fulla restriktioner. Det var när omöjligt att förmedla till honom att det fanns en person på utsidan som bryr sig.

Skadeståndet är piss i Mississippi, täcker inte ens den ekonomiska skadan som den felaktiga häktningen har medfört. Backa gärna i tråden och läs inläggen om att häktning i Sverige kan vara psykisk tortyr.
2015-08-15, 21:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja, stackare. Det är ofattbart nedbrytande att vara häktad med fulla restriktioner. Förhören är trots allt en ljuspunkt i den totala ovisshet och isolering som man utsätts för. Det finns en anledning till den höga självmordssekvensen i svenska häkten. I lagens mening är man oskyldig tills man är dömd, men behandlingen i häktet är omänskligare än vad de dömda utsätts för. Jag har en bror som har suttit oskyldigt häktad, första två veckorna med fulla restriktioner. Det var när omöjligt att förmedla till honom att det fanns en person på utsidan som bryr sig.

Skadeståndet är piss i Mississippi, täcker inte ens den ekonomiska skadan som den felaktiga häktningen har medfört. Backa gärna i tråden och läs inläggen om att häktning i Sverige kan vara psykisk tortyr.

Nu vet varken du eller någon annan här om MGM är skyldig. Är han det så är det inte det minsta synd om honom där han nu sitter. Därför är ordvalet "stackare" totalt felaktigt i sammanhanget. Vänta med det uttrycket tills domen fallit. Och visa lite respekt för Lisa Holms familj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in