2015-08-15, 15:18
Medlem
Mr.Sounds avatar
Usch så tragiskt, kan egentligen bara föreställa mig den tragedin som familj och anhöriga genomgår just nu. I övrigt har jag inte mycket att komma med men hoppas denna händelse får folk med barn att tänka på hur fort det kan gå.
Citera
2015-08-15, 15:25
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurtSaTanten
Först och främst, en fruktansvärd händelse, alla tankar till familjen!!!

Sen, huruvida brusten tillsyn och annat, ja, det är en sak.

Men, jag får faktiskt inte ihop tidsaspekten.

2 tim efter försvinnandet hittas han, men, verkar då vara vid liv, luftficka under bryggan eller?
För, eftersom det verkar som att de sökte direkt vid bryggan men då inte såg någon, så bör han i så fall redan då ha varit under...?
Hur kan man då klara sig så länge, alltså, vilken kämpe!? Men ändå, kylan i vattnet eller?

Jag får inte riktigt ihop det men ja, konsekvensen...Vila i frid killen!
Tror knappast pojken var vid liv när han hittades
Citera
2015-08-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Chefer o politiker brukar suga blodet ur maktlösa, lika bra att han får lite skit tillbaka så han känner för en gångs skull hur andra känner inför mäktiga händelser.

Nog för att Region Västerbotten är ett konstigt, onödigt och för skattebetalarna dyrt arrangemang, men att betala med sitt barns liv är för mycket. Onödigt sagt av dig.

Däremot kan jag inte låta bli att bli beklämd. Tydligt var det enligt pappan stort polispådrag i centrala Umeå för ett par veckor sedan när deras treåring försvann, och ett par veckor senare händer samma sak med ettåringen. Sådana där jobbiga saker när man tappar bort sitt barn brukar hända en gång, inte två, för efter den första gången vakar man på barnen som en hysterisk hök.
Citera
2015-08-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Naiv är den som tycker synd om en politiker. Jag tycker bara synd om dig för att du är så dum i huvuet.

Ja oj, för världen hade ju fungerat så jävla bra utan politiker, chefer och regeringar. Det hade rått total anarki och "cheferna & politikerna" hade bestått av våldsamma gängledare istället.
Citera
2015-08-15, 15:58
Medlem
Är det c*azy ho*se Anna som är modern till det försvunna barnet?

Tragisk händelse

Lider med ev. syskon och andra berörda
Senast redigerad av iddioot 2015-08-15 kl. 16:00.
Citera
2015-08-15, 15:58
Medlem
Readyfreddies avatar
Är det den kända Anna Sjödin som är mamman??
"Anna Sjödin och Thomas Hartman tar oss med på en annorlunda vandring genom Sverige."
http://vembryrsig.nu/2011/03/forelasning-vem-bryr-sig/

Edit: Ja, det verkar det ju vara. Hon bor där uppe nu.
Citera
2015-08-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Är det c*azy ho*se Anna som är modern till det försvunna barnet?

Tragisk händelse

Det verkar vara det, ja.
Citera
2015-08-15, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nog för att Region Västerbotten är ett konstigt, onödigt och för skattebetalarna dyrt arrangemang, men att betala med sitt barns liv är för mycket. Onödigt sagt av dig.

Däremot kan jag inte låta bli att bli beklämd. Tydligt var det enligt pappan stort polispådrag i centrala Umeå för ett par veckor sedan när deras treåring försvann, och ett par veckor senare händer samma sak med ettåringen. Sådana där jobbiga saker när man tappar bort sitt barn brukar hända en gång, inte två, för efter den första gången vakar man på barnen som en hysterisk hök.

Så detta är alltså bekräftat, att denna familjen brukar "tappa bort sina barn"?
Citera
2015-08-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Så detta är alltså bekräftat, att denna familjen brukar "tappa bort sina barn"?

Nja, det har uppenbart hänt minst en gång förut, för ett par veckor sedan, enligt T:s instagram, vid bilden med en glassbägare:https://instagram.com/thomashartman/

Citat från instagram:thomashartman: Livet som småbarnsförälder utsätter en för prövningar... stort pådrag... polis inblandad... Benjamin 3 år borta i centrala Umeå... Och som vi letade... Innan han kom tillrätta ett kvarter från där han försvann. Nu glass... Skönt. Men oron hann äta upp mig.
Citera
2015-08-15, 16:56
Medlem
Är det SSU-Anna?
Hon som fick sparken som SSU-ordförande efter ett rasisttiskt tillmäle till en negervakt?
http://www.expressen.se/nyheter/har-grips-ssu-basen-anna-sjodin/
Citera
2015-08-15, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nja, det har uppenbart hänt minst en gång förut, för ett par veckor sedan, enligt T:s instagram, vid bilden med en glassbägare:https://instagram.com/thomashartman/

Citat från instagram:thomashartman: Livet som småbarnsförälder utsätter en för prövningar... stort pådrag... polis inblandad... Benjamin 3 år borta i centrala Umeå... Och som vi letade... Innan han kom tillrätta ett kvarter från där han försvann. Nu glass... Skönt. Men oron hann äta upp mig.

Men, oj! Men då får man väl anse det bekräftat då att detta är en familj som brukar "tappa bort sina barn".
Kanske inte helt fel då att spekulera i att en viss dom här kommer att utfalla.
En liten krypande 9 månaders bebis har man väl annars brukligt sett närmast kring sina egna ben............
Sorgligt värre detta
Citera
2015-08-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Är det SSU-Anna?
Hon som fick sparken som SSU-ordförande efter ett rasisttiskt tillmäle till en negervakt?
http://www.expressen.se/nyheter/har-grips-ssu-basen-anna-sjodin/

Ja, det är "SSU-Anna", numera rektor på en folkhögskola. Hon misslyckades med att göra comeback i (S) för ett par år sedan, så hon är inte politiskt aktiv längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in