Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-14, 16:58
  #1
Medlem
Uppdaterarens avatar
Utdrag från expressens artikel i ämnet:
Citat:
Polis och räddningstjänst letar efter en försvunnen ettåring. Barnet ska ha försvunnit från familjens bostad i Umeå. Samtliga polisresurser har beordrats till platsen, uppger polisen.

Då familjen larmade polis hade ettåringen varit försvunnen i 45 minuter, uppger polisen.
Länk: http://www.expressen.se/nyheter/poli...nnen-ettaring/

Vad mer vet vi, eller tror oss veta - var kan barnet tänkas vara?
Citera
2015-08-14, 17:01
  #2
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Hur FAN kan man tappa bort en 1 åring från sin bostad??? Kan ungen ens gå!?

Luktar skumt det här....
Citera
2015-08-14, 17:01
  #3
Avstängd
ballabananens avatar
barnet har nog somnat nånstans i hemmet, ex garderob, bakom soffan....hoppas
Citera
2015-08-14, 17:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Hur FAN kan man tappa bort en 1 åring från sin bostad??? Kan ungen ens gå!?

Luktar skumt det här....

Varmt ute, har dörren öppen och ungen sovandes inne i bostaden. Någon går förbi, ser den öppna dörren och ungen och norpar barnet.

Känns orimligt att en 1-åring skulle försvinna av egen maskin. Kan ju också vara ett barn som snart fyller två. Vet inte om 1- och 2-åringar kan gå men kan de det så är det isf väldigt vingligt och skakigt och ett barn som nyss lärt sig gå tar sig inte långt. Känns spontant som att det måste ligga ett brott bakom.
Citera
2015-08-14, 17:06
  #5
Medlem
Deras bostad skall ligga vid Umeälven så räddningstjänsten är på väg dit för att söka av längs den.
Citera
2015-08-14, 17:08
  #6
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Varmt ute, har dörren öppen och ungen sovandes inne i bostaden. Någon går förbi, ser den öppna dörren och ungen och norpar barnet.

''jahopp då är man ute och tar en promenad i den varma augustivär... vänta? är det där en öppen dörr jag ser? då är det nog bäst att jag går in, nämen oj en 1 åring. den ska jag nog plocka med mig''. Vem fan skulle stjäla ett barn spontant från någons hem som om att vore vilken dag som helst?
Citera
2015-08-14, 17:08
  #7
Medlem
En 1-åring, framförallt om h*n närmar sig tvåårsåldern, kan dessvärre ta sig en bra bit för egen maskin. Har vi tur ligger barnet och sover i en närliggande buske.
Citera
2015-08-14, 17:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Deras bostad skall ligga vid Umeälven så räddningstjänsten är på väg dit för att söka av längs den.

Usch, var rädd för det. Fy vale vilken mardröm.
Citera
2015-08-14, 17:11
  #9
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varmt ute, har dörren öppen och ungen sovandes inne i bostaden. Någon går förbi, ser den öppna dörren och ungen och norpar barnet.

Känns orimligt att en 1-åring skulle försvinna av egen maskin. Kan ju också vara ett barn som snart fyller två. Vet inte om 1- och 2-åringar kan gå men kan de det så är det isf väldigt vingligt och skakigt och ett barn som nyss lärt sig gå tar sig inte långt. Känns spontant som att det måste ligga ett brott bakom.


Jo min son blir 2 i oktober & han går riktigt bra gjort det sen nån månad innan han blev 18 månader, Visst nu kan det va som du säger att barnet är närmare 2 år & att media som vanligt har missvisande info när dom skriver 1 år...Vi får se, Antingen har nån tagit barnet eller så har föräldrarna gjort barnet nåt, Bara det att en ingen har koll på en 1 åring på 45 minuter innan dom ser att barnet saknas väcker varningsklockor
Citera
2015-08-14, 17:11
  #10
Medlem
NoName1965s avatar
Många barn kan gå och springa bra när de är ett år. Frågan är vad föräldrar (eller kanske äldre syskon som passade) gjorde?! Man lämnar inte en ettåring utan tillsyn och framför allt inte så lång stund att barnet hinner springa iväg och tappas ur sikte!... Hoppas som tidigare inlägg - att barnet gömt sig i lägenheten/huset och somnat...
__________________
Senast redigerad av NoName1965 2015-08-14 kl. 17:16.
Citera
2015-08-14, 17:12
  #11
Medlem
ozznujens avatar
En ett-åring kan mycket väl ha börjat gå,och tagit sig en bit,om den t.ex. har gått ut igenom verandadörren.

Att man inte har så pass koll på ett så litet barn att det hinner försvinna är otroligt. Hemskt tragiskt om det har skett något,men jag förstår inte vissa föräldrars agerande vid såna här saker.

Hoppas att de hittar barnet snart.
Citera
2015-08-14, 17:14
  #12
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
En ett-åring kan mycket väl ha börjat gå,och tagit sig en bit,om den t.ex. har gått ut igenom verandadörren.

Att man inte har så pass koll på ett så litet barn att det hinner försvinna är otroligt. Hemskt tragiskt om det har skett något,men jag förstår inte vissa föräldrars agerande vid såna här saker.

Hoppas att de hittar barnet snart.


Ja hoppas jag med, Hoppas också att polisen efter dom hittat barnet anmäler föräldrarna till soc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback