2015-08-14, 11:05
Medlem
Idomeneos avatar
Det här är svenskarnas nya motto numera.
Citera
2015-08-14, 11:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Invandrare mördar ju svenskar på löpande band nu i sommar; givetvis är många av dem bestialiska odjur som totalt saknar moral, empati, samvete och impulskontroll.

Invandrare är monster.
Citera
2015-08-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Dom har verkligen kortare stubin än svenskar, helt klart.
Jag tror att det är den där "respekten" som dom ofta tjatar om.

Ta bort alla bidrag för invandrare så får du se!
Sätt svensken först på jobben, och uppmuntra barnafödande!
Det som rubrik i media skulle i alla fall röra om i vänstermedia!
Om det skulle leda till mer våld och ett uppvaknande är kanske möjligt!
Citera
2015-08-14, 14:12
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Syriens Unicef-chef Hanaa Singer säger att ”90 procent har bevittnat dödande och de riskerar att bli en mycket våldsam generation”
det kan väl inte tolkas på något annat sätt än att dessa kommer att bli tickande bomber i Sverige i framtiden ?

"Die mörke" från mellanöstern blir inte tickande bomber pga något trauma utan föds med det i modersmjölken. Vissa folkslag föds med egenskaper som främjar psykopati och oprovocerat meningslöst våld. Det är semitens eviga natur...
Citera
2015-08-14, 19:09
Medlem
Antal mördare per capita bland olika folkslag okänt för mej. Finns ju en del ursvenska stolpskott och massmördare också, men kort stubin är inte så vanligt bland etniska svenskar tror jag.

Livserfarenheten säger mej att man inte ska reta upp kaosblattar med onödiga kommentarer här hemma i sverige till vardags, bättre att hålla tyst och ignorera dem helt. Undvik "ursäkta, ni står på min fot"-kommentaren om möjligt även om ni missgynnas kortsiktigt av att hålla käft. Många har kort stubin och greppar ibland närmaste tillhygge och går bärsärk m.a.o., det är ett faktum.

Tror att det finns biologiska förklaringar till kort-stubin-beteendet i vardagen, bl.a. finns det mätbara skillnader i testosteronnivåer i norden jämfört med vissa områden närmare ekvatorn. Dessutom finns det kulturella skillnader, i norr har vi tidigare vänt ilskan inåt, vi förväntas bita ihop och kompromissa, undvika konflikt in i det längsta, bunkermentalitet.
Citera
2015-08-14, 19:42
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzk3n
idioter finns bland alla människor oavsett hudfärg, sen att media hjälper till att hetsa på debatten hjälper ju inte

hehe skitsnack, du kan inte på allvar jämföra mena människor med oss nordbor, du vet inte ett skit om läget i landet märker jag, har själv vuxit upp i en "förort", snacka inte skit om sådant du inte har en blekaste om!!
Citera
2015-08-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
hehe skitsnack, du kan inte på allvar jämföra mena människor med oss nordbor, du vet inte ett skit om läget i landet märker jag, har själv vuxit upp i en "förort", snacka inte skit om sådant du inte har en blekaste om!!
Ja man kan ju få en lite annan bild av blatteproblemet om man bor i rikemanskvarter eller villaområden hela livet, och bara träffat babbar i universitetsmiljö och på medelklassarbetsplatser eller liknande. Finns ju skillnader i impulskontroll mellan olika socialgrupper generellt får man intrycket av ibland också.

Men faktum är att det händer ganska ofta att folk greppar tillhyggen av olika slag och går loss vid muntlig förolämpning eller missförstånd. Problemet har jag betraktat på nära håll i verkligheten. Det är med viss förvåning jag läser om ikea-dådet också, att det skulle vara planerat i förväg och att ikea skulle ha valts ut som en symbol för det svenska verkar långsökt. Mer troligt att det är stundens hetta som blev den avgörande faktorn tycker jag spontant. Kort stubin-teorin verkar trolig även i det fallet, men tydligen är det nåt annat som ligger bakom dådet om man ska tro media.
Citera
2015-08-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan

jasså, vilken då och vilken del utav förorten? har nämligen själv spenderat en del tid i förorten. Det finns precis lika många idioter som är svarta som vita där minsta lilla dispyt kan leda till mord. det är skillnad på att knuffa lite och leka tuff än att mörda någon och den mediala uppmärksamheten läggs inte lika mycket på en vit man vid mord som en invandrare. Kan du gissa varför? därför att folk vill ha en anledning att hata någonting som är för de främmande och konkurrerande mot deras feta och lata arslen.
Citera
2015-08-14, 23:15
Medlem
Tablettaskens avatar
Har tänkt på en grej, väldigt sällan brott mot svenskar räknas som hatbrott enligt media. Någon som vet varför ? Kan tänka mig att det är ett och annat glåpord som uttalas när tex en Svensk medborgare blir misshandlad.
Citera
2015-08-15, 14:42
Medlem
Ja det känns ju onekligen så, det är väl en stor anledning till att många svenskar undviker dem.

Kan börja med att skriva att det faktiskt finns en hel del svenskar som också har en pissig attityd, inte sällan svenska gubbar kan vara oväntat griniga med kort stubin.

Men det är en kraftig överrepresentation bland negrer och araber helt klart. Den där "jag vill mörda dig" blicken får man ju ganska ofta, det kan vara av personer man bara passerar på gatan. Oftast händer ju ingenting men man får ofta en känsla av att de vill slå ihjäl en. Värst är det när det blir trängsel i trafiken, vare sig det rör sig om biltrafik eller cykel/gå-banor så avskyr de verkligen att flytta på sig och gör det högst motvilligt efter att ha gett en den obligatoriska"iskalla mördarstirrblicken" först. Det är liksom aldrig "oj hoppsan ursäkta att jag var ivägen" med ett litet leende. Det händer nästan inte.

Om svenskar var lika hetlevrade och lättkränkta som invandrarmän så skulle vi ha slagsmål överallt varje dag, i varje stad i landet. Det är jag helt övertygad om.

Någon borde göra ett litet test med dold kamera för att jämföra hur mena-folk och svenskar reagerar vid sammanstötningar i trafiken.
Citera
2015-08-15, 18:48
Medlem
Isnatts avatar
Många av dom verkar ha nära till 'reptilhjärnan' förmodligen pga inavel, efterblivenhet, samhällen som inte behövts utvecklats och därför inte behövt bli intelligenta och utvecklade människor, och därför har dessa människor lika nära till dom områden i hjärnan som ska kopplas in när reptilhjärnan 'slår till'.
Reptilhjärnan = allt är svart eller vitt, fiende eller vän, strid eller flykt, här finns inte tid att tänka för då dör du, handla på instinkt.
Och istället för att hjärnans 'snälla delar' slås på så går dessa människor alltså direkt på det första instinkt som dom kommer på, 'det sydländska temperamentet' pratade man förr om inte utan anledning, så uppfattar dom dig som ett hot så är det strid som gäller. Koppla sen till högre halter testosteron och en kultur där störst och farligast bestämmer i byn, och krydda med lite religiösa inslag så..
Mer utvecklade människor tänker igenom saken, på riktig, med hela hjärnan.
Citera
2015-08-16, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Många av dom verkar ha nära till 'reptilhjärnan' förmodligen pga inavel, efterblivenhet, samhällen som inte behövts utvecklats och därför inte behövt bli intelligenta och utvecklade människor, och därför har dessa människor lika nära till dom områden i hjärnan som ska kopplas in när reptilhjärnan 'slår till'.
Reptilhjärnan = allt är svart eller vitt, fiende eller vän, strid eller flykt, här finns inte tid att tänka för då dör du, handla på instinkt.
Och istället för att hjärnans 'snälla delar' slås på så går dessa människor alltså direkt på det första instinkt som dom kommer på, 'det sydländska temperamentet' pratade man förr om inte utan anledning, så uppfattar dom dig som ett hot så är det strid som gäller. Koppla sen till högre halter testosteron och en kultur där störst och farligast bestämmer i byn, och krydda med lite religiösa inslag så..
Mer utvecklade människor tänker igenom saken, på riktig, med hela hjärnan.
Det är orättvist att generalisera om reptiler på det här sättet, det är fina djur trots allt, även om de inte är de mest intelligenta och sansade djuren i alla situationer. Det finns naturliga förklaringar till varför reptiler beter sej på det sättet ute i det vilda. Artrikedomen är dock inte stor inom denna grupp här uppe norden ännu, de kanske inte klarar av klimatet.

Men det är nog heller inte en slump att det kallas för sydländskt temperament när det gäller människor. Ibland ser man också liknande tendenser till sydländskt temperament hos den sk nordiska befolkningen, dock är det främst vanligt i krogmiljö i berusat tillstånd enligt mina erfarenheter.
Senast redigerad av MrNoShow 2015-08-16 kl. 03:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in