2015-08-13, 12:45
Medlem
V.corleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag förstår vad du menar men jag anser inte att man i ett civiliserat samhälle skall behöva gå omkring och försvara sitt revir som en grobianapa hela tiden. Det är efterblivet.

Dessvärre tillhör jag en av de som inte backar en millimeter så då och då hamnar jag i konflikt.

Inte försvara sitt revir men klargöra för individer med apbeteende att det inte går att uppföra sig hur som helst. Ni har skapat problemet, endast ni kan göra något åt det.
Citera
2015-08-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Och då ska vi ta in fler idioter då? Det är ju lysande, fantastiskt varför är du inte statsminister?

Negern var inte ensam därmed kan man dra slutsatsen att ta till våld är mer accepterat bland mörker männen.

jag har inte nämnt någonting om att vi ska ta in fler eller att vi inte ska ta in fler, din förmåga till att dra egna slutsatser utan något belägg för det är imponerande.

sen är jag förövrigt glad att du inte är statsminister isåfall tror jag att jag hade flytt landet
Citera
2015-08-13, 16:37
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Nu har jag väl inte blivit mördad ännu men ibland när man bara ens råkar titta på dem så hugger de till direkt och det kan bli väldigt läskigt. Det är bara invandrare som gör detta. Finns ju även massor med fall där svenskar sagt till invandrare när de tex slänger skräp mitt på vägen, och som följd blivit sönderslagna/mördade av dem. Jag har själv en polare som råkade stöta in i invandrare ute på stan (han tittade på sin telefon när han gick), han sa ursäkt för detta men blev ändå nerslagen av tre stora afrikaner och innan de gick iväg från platsen viskade de i hans öra "Tro inte att du är någon din jävla svennehora".

Detta sker ju varje dag, de blir så arga så plötsligt, och verkar inte tycka om oss.

Det inträffar även mord varje dag runt i europa där nyanlända står för det, och jag skulle inte förvåna mig att många av dessa mord helt enkelt grundar sig i enkla dispyter där de fick en sne blick eller något. Ikeamorden kan likväl vara något sådant men jag ska inte spekulera mer i det här.

De slår om från 1% till 100% på en sekund och detta kan vara otroligt läskigt.
Själv vill jag inte vara en fegis men jag är otroligt försöktig när jag rör mig kring invandrare, man vet aldrig när man kan göra dem arga och få en kniv i bakskallen. Att invandrare helt oprovocerat attackerar svenskar är också väldigt vanligt. Jag säger vänd aldrig er rygg mot dom.

Är många invandrare "tickande bomber", dvs minsta lilla dispyt kan leda till mord?
Hur försiktiga ska vi behöva vara?

Vet hur du känner. Gick över ett övergångsställe igår och en bil va tvungen att stanna.
Direkt jag gått över så ropar en utländsk man från bilen att han är en farlig turk och ska jag akta mig, till mig och min fru.

Aldrig varit med om liknande. Sjukaste med detta i min mening, är att jag gick ju bara över ett övergångsställe. Han va ju en bit ifrån när jag gick, så blev ingen tvärbromsning heller.
Citera
2015-08-13, 19:15
Medlem
Placeholders avatar
Problemet är ju att man inte vet vad de varit med om eller vad som anses normalt där de kommer från. De kommer kanske från ett ställe där människoliv inte är värt speciellt mycket och jag tror inte en person blir en ny person bara för man byter miljö. Det är faran med helt okontrollerad invandring som vi har nu.
Citera
2015-08-13, 20:40
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Är många invandrare "tickande bomber", dvs minsta lilla dispyt kan leda till mord?
Hur försiktiga ska vi behöva vara?
Svaret på första frågan är:
Ja, fast de flesta skäller värre än de bits. Dvs de backar så fort du skäller tillbaka och visar att du inte är rädd för att slåss. Om de inte är fler förstås. Då krävs det att du sänker en eller ett par av dem.

Svaret på andra frågan är:
Du ska inte vara försiktig. Istället ska du anpassa dig till det nya Sverige, som Mona Muslim en gång sade. Du måste inse att du måste beväpna dig för att kunna freda dig i det nya och spännande Sverige. Träna någon fullkontaktskampsport som boxning, MMA eller thaiboxning och lär dig ta och utdela hårda smällar. Det gamla Sverige kommer (tyvärr) aldrig tillbaka.
Citera
2015-08-13, 21:12
Medlem
Nej invandrare är inte tickande bomber, där 90% när som helst kan begå bestialiska dåd. Dock är all form av kriminalitet mycket, mycket högre än hos den etniska svensken.

Det finns en orsak att det ser ut som det gör i deras hemländer; det är medborgarnas eget fel. Det är inte den oskyldiga klicken som kommer hit.
Citera
2015-08-13, 21:58
Medlem
Ils avatar
Citat:
Svar nej.
Citera
2015-08-13, 22:02
Bannlyst
Enligt mina erfarenheter är det så. Dom flesta invandrare tar till våld för minsta lilla grej. Speciellt när dom är ute på krogen där det finns honor runt dom som dom måste imponera på genom våld.

Därför festar jag inte längre. Brukar stöta på tjejen i matvarubutiken istället.
Citera
2015-08-13, 22:23
Medlem
salty-sailors avatar
Enligt flera experter så bär ju dessa personer på diverse trauman från sina hemländer, och att de behöver få hjälp, det är mycket möligt att det är så, men då är min fråga, är det rätt att dessa personer ska släppas lös bland resten av befolkningen, när de uppenbarligen utgör en fara för andra och sig själva?

borde inte dessa personer tvångsvårdas?
Citera
2015-08-14, 00:04
Medlem
Vilken människa som helst kan vara en tickande bomb som bara "exploderar". Däremot så är det mycket vanligare om man är uppvuxen och uppfostrad i oroliga miljöer. Om någon till exempel går omkring och har fått knäppa saker som "övermänniska" inprogrammerat i skallen så är det självklart att den kräver att bli behandlad som sådan(Se religioner etc.). Om människor istället uppfostras i miljöer där individen är förknippad med värdelöshet så får vi istället motsatt effekt. Annars kan det också vara i relation till våldsam uppväxt alternativt krigshändelser m.m.

Anledningarna på det psykosociala planet kan vara många. Finns folk som får irrationell rädsla i närheten av vissa föremål, ljud eller människor med specifika utseenden, dessa episoder kan uttryckas genom våldsamhet eller till och med mord.

En del kulturer har dessutom problem med en flera generationers inavel. Exempelvis inom vissa muslimska grupper där kusin gifte inte är konstigt. Inavel kan leda till bestående psykiska funktionsnedsättningar, vilket påverkar människors impulskontroll. Även om den systematiska inaveln avbryt så kan det ta generationer innan problemen försvinner.
Citera
2015-08-14, 08:23
Medlem
Tablettaskens avatar
Kommer ihåg ett scenario från när jag och min vän va på gymmet får några år sedan. Vi va rätt vältränad och muskulösa och tränade som vanligt. Givetvis tittar man sig omkring i omgivningen på gymmet, inte så att man sitter och stirrar rakt ner i golvet mellan setten.

Min kompis råkade då slänga en blick mot 3 hobby gymmare (nyanlända med jeans och linnen )
Direkt fick han kommentaren: Eyyyy va glor du på??! ha??!

Medans dom själva glodde som f*n och var uppenbarligen avundsjuka på våra resultat. Fattar inte varför det alltid ska vara så spänt i luften. Chilla lite gott folk, speciellt ny anlända / ny svenskar.

Tycker även det är alldeles för mesiga lagar i Sverige. Tycker man skall ha noll tolerans om man som ny anländ begår brott inom dom 5 första åren i Sverige, då får man packa och åka hem igen. Tror det hade gett många en tankeställare.
Senast redigerad av Tablettasken 2015-08-14 kl. 08:34.
Citera
2015-08-14, 09:55
Medlem
MeMajks avatar
Syriens Unicef-chef Hanaa Singer säger att ”90 procent har bevittnat dödande och de riskerar att bli en mycket våldsam generation”
det kan väl inte tolkas på något annat sätt än att dessa kommer att bli tickande bomber i Sverige i framtiden ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in