Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Nej, bara pilot-wannabe. Verkar jobba på marken med flygplansmotorer eller liknande. Med stor passion för flyg.
Kollade runt lite i tråden. Läste om en flygmekaniker som varit stationerad i Thailand och att det spekulerades i om denne person kunde ha ngt med brottet att göra.
Jag har varit stationerad på ett antal utländska flygplatser under många år, även i Thailand. Mött mycket flygpersonal, både besättningar och även haft samarbete med flygmekaniker som varit stationerade utomlands i perioder. Alla flygmekaniker jag mött har varit mkt professionella och väldigt dedikerade till sitt jobb. Deras jobb är krävande, de arbetar med precision och är ansvarsfulla. De flygmekaniker jag mött har varit stabila och pålitliga karaktärer.
Genom sitt yrke kommer de i kontakt med många tjejer (flygvärdinnor, markpersonal). Är de stationerade utomlands kan de ju även möta lokala tjejer om de så önskar. Ser inte att de skulle ha någon anledning att hoppa på eller trakassera eller göra illa, vare sig någon de dejtar eller en tjej som de ej dejtar alt. en okänd tjej.
Har därför väldigt svårt att tro att en person med denna specifika yrkesbakgrund (flygmekaniker) skulle kunna agera GM i brottsfall.