2015-08-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nej, bara pilot-wannabe. Verkar jobba på marken med flygplansmotorer eller liknande. Med stor passion för flyg.

Kollade runt lite i tråden. Läste om en flygmekaniker som varit stationerad i Thailand och att det spekulerades i om denne person kunde ha ngt med brottet att göra.

Jag har varit stationerad på ett antal utländska flygplatser under många år, även i Thailand. Mött mycket flygpersonal, både besättningar och även haft samarbete med flygmekaniker som varit stationerade utomlands i perioder. Alla flygmekaniker jag mött har varit mkt professionella och väldigt dedikerade till sitt jobb. Deras jobb är krävande, de arbetar med precision och är ansvarsfulla. De flygmekaniker jag mött har varit stabila och pålitliga karaktärer.

Genom sitt yrke kommer de i kontakt med många tjejer (flygvärdinnor, markpersonal). Är de stationerade utomlands kan de ju även möta lokala tjejer om de så önskar. Ser inte att de skulle ha någon anledning att hoppa på eller trakassera eller göra illa, vare sig någon de dejtar eller en tjej som de ej dejtar alt. en okänd tjej.

Har därför väldigt svårt att tro att en person med denna specifika yrkesbakgrund (flygmekaniker) skulle kunna agera GM i brottsfall.
Citera
2015-08-15, 07:52
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter12
Kollade runt lite i tråden. Läste om en flygmekaniker som varit stationerad i Thailand och att det spekulerades i om denne person kunde ha ngt med brottet att göra.

Jag har varit stationerad på ett antal utländska flygplatser under många år, även i Thailand. Mött mycket flygpersonal, både besättningar och även haft samarbete med flygmekaniker som varit stationerade utomlands i perioder. Alla flygmekaniker jag mött har varit mkt professionella och väldigt dedikerade till sitt jobb. Deras jobb är krävande, de arbetar med precision och är ansvarsfulla. De flygmekaniker jag mött har varit stabila och pålitliga karaktärer.

Genom sitt yrke kommer de i kontakt med många tjejer (flygvärdinnor, markpersonal). Är de stationerade utomlands kan de ju även möta lokala tjejer om de så önskar. Ser inte att de skulle ha någon anledning att hoppa på eller trakassera eller göra illa, vare sig någon de dejtar eller en tjej som de ej dejtar alt. en okänd tjej.

Har därför väldigt svårt att tro att en person med denna specifika yrkesbakgrund (flygmekaniker) skulle kunna agera GM i brottsfall.

Våldtäktsmän finns tyvärr inom alla yrkeskategorier, även om det sannolikt är ovanligare bland högutbildade med bra jobb. Nyligen var det en bankchef i södra Stockholm som togs för ett antal överfallsvåldtäkter.
Citera
2015-08-15, 07:53
Medlem
Kristen-Huligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter12

Mycket märkligt uttalande, det fetade i slutet.
Vad anser du om t.ex läkarna i da costa fallet, läkare anses väl skapligt noggranna.
Vilka yrkesgrupper anser du är mest troliga att utföra mord eller grövre brott?
Citera
2015-08-15, 08:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Funderade lite på Taxichaffisspåret och anar att det inte är någon som kör åt de större bolagen då det knappast går att bjuda på gratisresor i syfte att ragga då bolagen har hjärnkoll på varenda meter man kör.

Googlade lite och hoppades hitta ett eller två bolag men icke.
http://gulasidorna.eniro.se/hitta:taxi/upplands+v%C3%A4sby

Samtidigt kan man väl tycka att en vuxen kvinna borde förstå att en manlig taxichaufför inte bjuder på gratisresor bara för att man är så himla trevlig.
Citera
2015-08-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristen-Huligan
[/b]

Mycket märkligt uttalande, det fetade i slutet.
Vad anser du om t.ex läkarna i da costa fallet, läkare anses väl skapligt noggranna.
Vilka yrkesgrupper anser du är mest troliga att utföra mord eller grövre brott?

Eller feministen "kapten klänning"
Citera
2015-08-15, 09:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Funderade lite på Taxichaffisspåret och anar att det inte är någon som kör åt de större bolagen då det knappast går att bjuda på gratisresor i syfte att ragga då bolagen har hjärnkoll på varenda meter man kör.

Googlade lite och hoppades hitta ett eller två bolag men icke.
http://gulasidorna.eniro.se/hitta:taxi/upplands+v%C3%A4sby

Samtidigt kan man väl tycka att en vuxen kvinna borde förstå att en manlig taxichaufför inte bjuder på gratisresor bara för att man är så himla trevlig.

Var framgår det att BO blivit erbjuden alt. åkt på "gratisresa" med den taxichaufför som hon skrivit om?
Citera
2015-08-15, 09:37
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Lokal klubb:

https://runbybikers.wordpress.com/category/upplands-vasby/

Som sannsynligvis ikke har noe med saken og gjøre?

Den största lokala cykelklubben i områden är SMACK och inkluderar även grannkommunerna Sigtuna Arlanda Märsta...

Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Finns bara en butik som säljer denna cykel http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2845213

Prisjakt är rätt dålig när det gäller cykelpriser och cyklar. Det finns massor av butiker som säljer just denna cykel
men jag skulle nog börja med Cykelhuset i Upplands Väsby.
Citera
2015-08-15, 09:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
De råkade vara i Thailand samtidigt...

Framgår det någonstans vilken ort i Thailand som BO var på semester?

Kan det ha varit i Sa Khu?
Citera
2015-08-15, 10:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var framgår det att BO blivit erbjuden alt. åkt på "gratisresa" med den taxichaufför som hon skrivit om?
I tråden och indirekt hennes tweets.
Citera
2015-08-15, 10:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I tråden och indirekt hennes tweets.

I så fall bör man ha viss försiktighet med att tolka flb-inlägg och indirekta formuleringar till att bli s.k. "sanningar".
Citera
2015-08-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall bör man ha viss försiktighet med att tolka flb-inlägg och indirekta formuleringar till att bli s.k. "sanningar".

Läser man hennes tweets så står det tydligt !gav mitt nummer till taxichaffis och sedan börjar tweets om gratisresa, kan han sluta ringa" m.m Det kan mkt väl vara så att hon och chaffisen hade ett hemligt ge och ta förhållande som ingen annan kände till. Mkt vanligt att unga tjejer väljer en taxichaffis som kör svart, Just för att det kostar inget blir ett s.k ge och ta förhållande. Taxichaffisen ville ha mer men inte BO det kan va ett möjligt scenario.
Citera
2015-08-15, 13:34
Medlem
lady-listigs avatar
Har inte hängt med....vem är AOG vissa skriver om? Läste senast i tidningarna att IJ kan ha blivit förföljd, är det snubben som hon twittrar om som polisen menar? Verkar ju vara någon jävla stalker som inte fattade att han skulle lämna henne i fred! Eller är det en "Kulturberikare" som har varit i farten igen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in