Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-08-09, 22:07
Bannlyst
Är det nån mer som har problem med youtube? efter den där satans uppdateringen så strular det bara som vanligt.. varför i helvete måste dem ändra på nåt som fungerar, de jävlarna!??

Trycker på ett videoklipp men ingenting händer.
Citera
2015-08-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Är det nån mer som har problem med youtube? efter den där satans uppdateringen så strular det bara som vanligt.. varför i helvete måste dem ändra på nåt som fungerar, de jävlarna!??

Trycker på ett videoklipp men ingenting händer.
För mig är detta en av de få uppdateringarna som fungerat skitbra.

Byter jag kvalité på klippet hoppar den till kvalitén jag bytt till på en sekund. Det gjorde den aldrig förut.

Och, inte minst viktigast, hoppar jag i videon står den inte där och buffrar och väntar längre, utan den sätter igång väldigt snabbt. Om det har nåt med uppdateringen att göra vet jag inte, men förändringarna skedde exakt när youtube hade uppdaterats.
Citera
2015-08-09, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
För mig är detta en av de få uppdateringarna som fungerat skitbra.

Byter jag kvalité på klippet hoppar den till kvalitén jag bytt till på en sekund. Det gjorde den aldrig förut.

Och, inte minst viktigast, hoppar jag i videon står den inte där och buffrar och väntar längre, utan den sätter igång väldigt snabbt. Om det har nåt med uppdateringen att göra vet jag inte, men förändringarna skedde exakt när youtube hade uppdaterats.

Okej men kan det vara att jag måste starta om webbläsaren? för det har jag inte gjort på länge.
Citera
2015-08-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Okej men kan det vara att jag måste starta om webbläsaren? för det har jag inte gjort på länge.
Är det likadan oavsett vilken video du testar? Streamar videos på andra websidor bra?
Citera
2015-08-12, 20:13
Medlem
Youtube buffrar

Tja!

Installerade F-secure på datorn och märkte att när jag går in på Youtube så buffrar alla klipp rätt så segt och spelas i sämsta kvalité. För ett tag sedan gjorde jag en systemåterställning och virusprogrammet togs bort, då funkade Youtube fint igen. Och nu en tid senare så har jag installerat virusprogrammet igen och problemet upprepades...

Någon som vet om man ska göra några justeringar i virusprogrammet eller t.ex. brandväggen?

Tack för svar!
Citera
2015-08-12, 20:41
Medlem
Ohsiriss avatar
Ta bort allt skit och kör på Avast och Malwarebytes. Problemet löst.
Citera
2015-08-12, 20:43
Bannlyst
edit; eller så gör du som inlägget ovan mig säger. Jag tror det räcker med malwarebytes, du behöveri nte malwarebytes och avast samtidigt.
-------------

Mer info vore bra.

Är det f-secure brandvägg, f-secure antivirus eller bådeoch?

Går det att ställa om youtube till bra kvalité igen?

Vad exakt menar du med buffrar? Att videospelaren pausas hela tiden och väntar på att videon ska laddas ner?

Vad har du för dator? Är den bra, snabb? Är det en netbook? Desktop? Hur stort är RAM-minnet?

Vad händer om du tillfälligt avaktiverar f-secure helt och hållet och sedan provar en youtube-video? Det ska finnas bland f-secures inställningar.
Citera
2015-08-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
edit; eller så gör du som inlägget ovan mig säger. Jag tror det räcker med malwarebytes, du behöveri nte malwarebytes och avast samtidigt.
-------------

Mer info vore bra.

Är det f-secure brandvägg, f-secure antivirus eller bådeoch?

Går det att ställa om youtube till bra kvalité igen?

Vad exakt menar du med buffrar? Att videospelaren pausas hela tiden och väntar på att videon ska laddas ner?

Vad har du för dator? Är den bra, snabb? Är det en netbook? Desktop? Hur stort är RAM-minnet?

Vad händer om du tillfälligt avaktiverar f-secure helt och hållet och sedan provar en youtube-video? Det ska finnas bland f-secures inställningar.

Det F-secure jag har heter "F-secure Internet Security". Det går att ställa om till bra kvalité, men det kommer ta längre tid för klippet att buffra.
Vad jag menar med att klippet buffrar är helt enkelt att klippet går i gång några sekunder och sedan börjar ladda säkert mellan 15-20sek och sedan fortsätter några sekunder tills det händer samma sak igen.

Jag har en Asus G501JW-CN030H, köpte den för ca 1 månad sedan kanske.
Lite specs till den:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4720HQ CPU @ 2.60GHz 2.59GHz
Installerat minne (RAM): 16,0 GB (15,9 GB går att använda)
Systemtyp: 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor
Penna och tryck: Penn- eller tryckinmatning är inte tillgängligt för den här bildskärmen

Testade avaktivera F-secure tidigare och då funkade det inte i alla fall, men kan testa igen.
Citera
2015-08-12, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagabilen
Det F-secure jag har heter "F-secure Internet Security". Det går att ställa om till bra kvalité, men det kommer ta längre tid för klippet att buffra.
Vad jag menar med att klippet buffrar är helt enkelt att klippet går i gång några sekunder och sedan börjar ladda säkert mellan 15-20sek och sedan fortsätter några sekunder tills det händer samma sak igen.

Jag har en Asus G501JW-CN030H, köpte den för ca 1 månad sedan kanske.
Lite specs till den:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4720HQ CPU @ 2.60GHz 2.59GHz
Installerat minne (RAM): 16,0 GB (15,9 GB går att använda)
Systemtyp: 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor
Penna och tryck: Penn- eller tryckinmatning är inte tillgängligt för den här bildskärmen

Testade avaktivera F-secure tidigare och då funkade det inte i alla fall, men kan testa igen.

Testa ändra massa inställningar i f-secure. Kolla först och främst också om det är något f-secure addon i din webbläsare som kan vara problemet - gå in på webbläsarens plugins och addons och avaktivera om du hittar, starta om webbläsaren.

Om du använder internet explorer kan det räcka att du bara skaffar Chrome eller Firefox.

Får du det inte att funka så går du över till Malwarebytes bara, se till att ställa in Malwarebytes så att den automatiskt upptäcker hot (realtidsskydd).
Citera
2015-08-13, 02:25
Medlem
Jag har en fråga:
För något/några(?) år sedan valde jag någonstans i någon inställning att inte visa min aktivitet när det kommer till kommentarer på andras klipp på min kanal/Google+, och jag har tittat runt en del för att se hur fan man ändrar tillbaka det men utan framgång. Någon som vet hur man gör?
Citera
2015-08-14, 20:56
Medlem
volvo 240s avatar
Hej flashbackare. Jag har en fråga, laddade upp klipp bla detta: https://www.youtube.com/watch?v=sEvp-ruT2TY

Det står att det är privat oh har föjdaktligen inte spridits, antar att ni inte kan se det heller, eller?

Så jag undrar hur jag gör för att gå in och ändra inställningarna på videon.

De har ju möblerat om YT typ 10ggr sen jag tappade synen för 3 år sen så.. o tycker bara det blir mer och mer rörigt.

Stort tack för hjälp
Citera
2015-08-14, 22:22
Medlem
snusmumrik50s avatar
Hur får man dit de där tidslänkarna efter låttitlarna på en låtlista i beskrivningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in