2015-08-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
men hur kunde denna kille som nämns i tråden veta att hon skulle ut och springa just där.
Men en stor guldstjärna till alla spanare här, ni är helt otroliga
Ja säg det...
Han verkar ju gilla att motionera, kan det vara så att att dom stämt träff?
Ingen av oss vet nåt om hennes sms eller teletrafik.
Citera
2015-08-14, 19:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
Han verkar ju vara flygplansmekaniker och är/var ofta stationerad i Thailand. Undrar hur/om dom träffades och under vilka omständigheter..

Bilden med undertext "AOG ok" = Aircraft On Ground, flygplan som hålls kvar på marken innan flygning p.g.a. reparation. Samma som initialerna. Lek med ord.
Citera
2015-08-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Precis. Låt oss alla skriva en bok om vad vi såg dagen då XX försvann. Javisst, det blir givande.
Hade jag sett en man i skogen svart gul eller blå så hade jag inte tycket det var orelevant.
Citera
2015-08-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
men hur kunde denna kille som nämns i tråden veta att hon skulle ut och springa just där.
Det har spekulerats i att våldtäktsmannen över föll en tjej slumpvis, sen kände hon igen honom och därför mördade han henne.

Sen vill jag mana till lugn vad gäller AOG. Kopplingen till personen är ytterst svag och jag skulle gissa på att det är max 1% chans att det är han, så häng inte ut honom.

Först har vi det mystiska twitterkontot, som helt klart är skumt, men det behöver inte ha med mordet att göra. Sedan finns det en person i Solna med samma initialer som twitter-kontot AOG och vissa andra likheter, men kopplingen är svag. Det är inte alls säkert att det är hans twitter och tumblr. Spana vidare, men som sagt häng inte ut en kille som med största sannolikhet är helt oskyldig.
Citera
2015-08-14, 20:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hade jag sett en man i skogen svart gul eller blå så hade jag inte tycket det var orelevant.
Irrelevant.

Vad menar du här egentligen? Att du ringer till polisen stup i kvarten för att du ser män i skogen som ger dig "konstiga vibbar"? Det är väl klart som fan att man rapporterar in saker som kan sättas i sammanhang med ett brott.
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Det har spekulerats i att våldtäktsmannen över föll en tjej slumpvis, sen kände hon igen honom och därför mördade han henne.

Sen vill jag mana till lugn vad gäller AOG. Kopplingen till personen är ytterst svag och jag skulle gissa på att det är max 1% chans att det är han, så häng inte ut honom.

Först har vi det mystiska twitterkontot, som helt klart är skumt, men det behöver inte ha med mordet att göra. Sedan finns det en person i Solna med samma initialer som twitter-kontot AOG och vissa andra likheter, men kopplingen är svag. Det är inte alls säkert att det är hans twitter och tumblr. Spana vidare, men som sagt häng inte ut en kille som med största sannolikhet är helt oskyldig.
Det här sa jag för längesen, men blev snabbt nedskjuten av arga vita kvinnor. Så akta dig för såna uttalanden
Citera
2015-08-14, 20:57
Medlem
Citat:
Irrelevant.

Vad menar du här egentligen? Att du ringer till polisen stup i kvarten för att du ser män i skogen som ger dig "konstiga vibbar"? Det är väl klart som fan att man rapporterar in saker som kan sättas i sammanhang med ett brott.

Det här sa jag för längesen, men blev snabbt nedskjuten av arga vita kvinnor. Så akta dig för såna uttalanden
Nej naturligtvis inte. Jag menade att om jag sett någon person som t ex satt på en bänk i samma skog och samma dag/tid som någon blivit mördad, då hade jag tyckt det var relevant att informera polisen. Eftersom de är intresserad av iakttagelser av personer på plats. Rätt självklart. Men inte för dig och Liza tydligen. Men vi är alla olika.
Citera
2015-08-14, 21:05
Medlem
Måste säga att jag tycker att det har varit ovanligt tyst om detta fall i media. Nu börjar man ju fundera på hurvida det är positivt eller negativt. Själv tycker jag att det är mycket märkligt.. Bara jag eller?
Citera
2015-08-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1DayAtTheTime
Måste säga att jag tycker att det har varit ovanligt tyst om detta fall i media. Nu börjar man ju fundera på hurvida det är positivt eller negativt. Själv tycker jag att det är mycket märkligt.. Bara jag eller?

Det är i princip alltid negativt om media mörkar
Citera
2015-08-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nej naturligtvis inte. Jag menade att om jag sett någon person som t ex satt på en bänk i samma skog och samma dag/tid som någon blivit mördad, då hade jag tyckt det var relevant att informera polisen. Eftersom de är intresserad av iakttagelser av personer på plats. Rätt självklart. Men inte för dig och Liza tydligen. Men vi är alla olika.
Men lägg av! Jag såg som sagt en jävla massa folk den kvällen. Och om du läser så har jag pratat med polisen.
Det du stör dig på är att jag inte postade det här!
Och nej för det slog mig inte
Citera
2015-08-14, 21:39
Medlem
Citat:
Irrelevant.

Han ser jäkligt creepy ut, det gör han.
Men att det skulle vara han är inte så troligt.
Kanske ska tilläggas att det inte var han jag såg på bänken den kvällen, lika bra att skriva det då vissa anser att ALLT är så jävla viktigt
Citera
2015-08-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1DayAtTheTime

Jo jag tycker det känns konstigt. Man tycker att polisen borde vara intresserade av mer tips när de sagt att se inte har något spår... men det behöver ju inte vara sant.
Citera
2015-08-14, 22:30
Medlem
Ephedrines avatar
Fick precis veta att en bekant till mig blivit förföljd av en snubbe på mountainbike i helgen på Runby sidan. När hon började springa ner i tunneln mot en folkmassan hade han skrika hora efter henne.
Har inte snackat med henne själv så har inte så mkt mer att ge.

Hon ringde polisen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in